Pagina 94 van 412
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 14 mar 2013, 15:25
door 260689
Steve schreef:Vandaag de 3605 zien rijden met de beide 27's in het midden. Ik zie dat beide delen met vertraging aangekomen zijn in Gent, vermoedelijk zijn ze dus in de verkeerde volgorde aangekomen... maar mag dat nu eigenlijk of niet?!
Deze is uitzonderlijk in Kortrijk gekoppeld. Het deel uit de panne werd met gelegenheidsmateriaal gereden tot Gent. Vannacht is dat stuk over gebracht van Gent naar Kortrijk om daar in de spits te koppelen met het deel uit Poperinge.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 14 mar 2013, 15:48
door Steve
260689 schreef:Steve schreef:Vandaag de 3605 zien rijden met de beide 27's in het midden. Ik zie dat beide delen met vertraging aangekomen zijn in Gent, vermoedelijk zijn ze dus in de verkeerde volgorde aangekomen... maar mag dat nu eigenlijk of niet?!
Deze is uitzonderlijk in Kortrijk gekoppeld. Het deel uit de panne werd met gelegenheidsmateriaal gereden tot Gent. Vannacht is dat stuk over gebracht van Gent naar Kortrijk om daar in de spits te koppelen met het deel uit Poperinge.
Nog vreemder dan: als men blijkbaar de hele avond/nacht gehad heeft, was er dan echt geen andere keuze dan op die manier te koppelen (temeer daar je in Kortrijk betrekkelijk eenvoudig kunt driehoeken)? Los van de vraag of het überhaupt toegestaan is - ik heb steeds gehoord van niet, maar nog niet echt bevestigd gezien.
PS. welk vervangend materieel zou tussen De Panne en Gent gereden hebben? Gewoon MS96 of M4, of iets meer exotisch?
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 14 mar 2013, 15:51
door 260689
Steve schreef:260689 schreef:Steve schreef:Vandaag de 3605 zien rijden met de beide 27's in het midden. Ik zie dat beide delen met vertraging aangekomen zijn in Gent, vermoedelijk zijn ze dus in de verkeerde volgorde aangekomen... maar mag dat nu eigenlijk of niet?!
Deze is uitzonderlijk in Kortrijk gekoppeld. Het deel uit de panne werd met gelegenheidsmateriaal gereden tot Gent. Vannacht is dat stuk over gebracht van Gent naar Kortrijk om daar in de spits te koppelen met het deel uit Poperinge.
Nog vreemder dan: als men blijkbaar de hele avond/nacht gehad heeft, was er dan echt geen andere keuze dan op die manier te koppelen (temeer daar je in Kortrijk betrekkelijk eenvoudig kunt driehoeken)? Los van de vraag of het überhaupt toegestaan is - ik heb steeds gehoord van niet, maar nog niet echt bevestigd gezien.
PS. welk vervangend materieel zou tussen De Panne en Gent gereden hebben? Gewoon MS96 of M4, of iets meer exotisch?
Driehoeken kan. Maar was echt geen tijd meer voor. In de nacht is het al heel druk.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 15 mar 2013, 00:02
door stekkerz
Steve schreef:260689 schreef:Steve schreef:Vandaag de 3605 zien rijden met de beide 27's in het midden. Ik zie dat beide delen met vertraging aangekomen zijn in Gent, vermoedelijk zijn ze dus in de verkeerde volgorde aangekomen... maar mag dat nu eigenlijk of niet?!
Deze is uitzonderlijk in Kortrijk gekoppeld. Het deel uit de panne werd met gelegenheidsmateriaal gereden tot Gent. Vannacht is dat stuk over gebracht van Gent naar Kortrijk om daar in de spits te koppelen met het deel uit Poperinge.
Nog vreemder dan: als men blijkbaar de hele avond/nacht gehad heeft, was er dan echt geen andere keuze dan op die manier te koppelen (temeer daar je in Kortrijk betrekkelijk eenvoudig kunt driehoeken)? Los van de vraag of het überhaupt toegestaan is - ik heb steeds gehoord van niet, maar nog niet echt bevestigd gezien.
PS. welk vervangend materieel zou tussen De Panne en Gent gereden hebben? Gewoon MS96 of M4, of iets meer exotisch?
2 MS96 tussen De Panne en Gent
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 15 mar 2013, 00:23
door Steven
Steve schreef:
Nog vreemder dan: als men blijkbaar de hele avond/nacht gehad heeft, was er dan echt geen andere keuze dan op die manier te koppelen (temeer daar je in Kortrijk betrekkelijk eenvoudig kunt driehoeken)? Los van de vraag of het überhaupt toegestaan is - ik heb steeds gehoord van niet, maar nog niet echt bevestigd gezien.
PS. welk vervangend materieel zou tussen De Panne en Gent gereden hebben? Gewoon MS96 of M4, of iets meer exotisch?
Is toegestaan, doch als er tussen twee locomotieven minder dan 3 rijtuigen zitten is de snelheid beperkt aan 130km/u.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 15 mar 2013, 14:00
door Stijn91
2 Desiro's op Gent-Sint-Pieters - Brussel-Nationaal-Luchthaven normaal rijden er op dat uur 2 klassiekjes. (IR3512)
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 15 mar 2013, 18:46
door jens123
Stijn91 schreef:2 Desiro's op Gent-Sint-Pieters - Brussel-Nationaal-Luchthaven normaal rijden er op dat uur 2 klassiekjes. (IR3512)
Op termijn zou men op het treinpaar 3512-3535 altijd met desiro's willen gaan rijden.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 15 mar 2013, 18:48
door Stijn91
jens123 schreef:Stijn91 schreef:2 Desiro's op Gent-Sint-Pieters - Brussel-Nationaal-Luchthaven normaal rijden er op dat uur 2 klassiekjes. (IR3512)
Op termijn zou men op het treinpaar 3512-3535 altijd met desiro's willen gaan rijden.
Weet je soms hoelang men op deze verbinding al met Desiro's aan het rijden is, was het de 1e keer vandaag of is dat al een tijdje zo?
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 19 mar 2013, 16:51
door Stijn91
P7953 was deze morgen met 2 Klassiekjes ipv de 2 Desiro's die er al een tijdje op reden. De terugrit van P7953, namelijk P8952 werd gereden met 1 klassiekje ipv de 2 klassiekjes die ik deze morgen zag.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 19 mar 2013, 19:53
door ferry
Hoi
Vanmorgen IC (Charleroi) Antwerpen - Essen en terugrit v.Antw. 07:24 : TD M6 zonder eerste klasse rijtuig!
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 19 mar 2013, 19:57
door am62
ferry schreef:Hoi
Vanmorgen IC (Charleroi) Antwerpen - Essen en terugrit v.Antw. 07:24 : TD M6 zonder eerste klasse rijtuig!
En rijdt die nu nog ? Vorige week al tussen Charleroi-Sud en Antwerpen. 4 rijtuigen zonder A-rijtuig.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 26 mar 2013, 00:19
door Retard
E691 bestond uit twee i.p.v. één klassiek stel. Normaal zijn zijn dit enkel vrijdag twee stellen. Het waren de 236 en de 647. Ik nam deze trein tusssen Brugge en lichtervelde en zat op de 236

Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 04 apr 2013, 00:36
door Steve
IC-L 2321 bestond vandaag uit drie niet-gemoderniseerde klassiekjes (wat intussen trouwens vrij zeldzaam geworden is). Normaal zijn het twee Breaks...
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 06 apr 2013, 01:23
door Retard
Steve schreef:IC-L 2321 bestond vandaag uit drie niet-gemoderniseerde klassiekjes (wat intussen trouwens vrij zeldzaam geworden is). Normaal zijn het twee Breaks...
En vandaag werd de 2321 niet door drie, maar door één Bordeauxrood Klassiekske verzekerd. De 257 nam deze taak op zich.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 06 apr 2013, 08:26
door 260689
De E7993/8993 blijft langer dan voorzien met de samenstelling I6bc, I6bc, I6bc, I6bc, M4AD, I6bc, I6bc, I6bc, I6bc. Dit tot 26 april. Aangezien we rijtuigen M4 tekort hebben.