Dienstregeling december 2014
Re: Dienstregeling december 2014
Ik had het ook al op een ander forum geplaatst, maar misschien weet hier ook iemand het antwoord: zou iemand kunnen nagaan wat de samenstelling van deze 3 treinen zal zijn vanaf 14/12:
- 8985
- 8006
- 8007
Allemaal treinen naar De Panne.
Alvast bedankt!
- 8985
- 8006
- 8007
Allemaal treinen naar De Panne.
Alvast bedankt!
Re: Dienstregeling december 2014
P-trein naar/uit Gent: 6M4 (7995/8995)Merijn schreef:Ik had het ook al op een ander forum geplaatst, maar misschien weet hier ook iemand het antwoord: zou iemand kunnen nagaan wat de samenstelling van deze 3 treinen zal zijn vanaf 14/12:
- 8985
- 8006
- 8007
Allemaal treinen naar De Panne.
Alvast bedankt!
P-treinen naar/uit Brussel: 9M4(7006-7/8006-7)
spoorwegrealist
Re: Dienstregeling december 2014
Dank je Stefanic!
Wel jammer: ik had gehoopt dat men het huidig materieel van de 7006/8006 zouden gebruiken, namelijk I10-rijtuigen...
Wel jammer: ik had gehoopt dat men het huidig materieel van de 7006/8006 zouden gebruiken, namelijk I10-rijtuigen...
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
Re: Dienstregeling december 2014
als ik naar de recent gepubliceerde reizigersaantallen in het weekend kijk, is dat maar matig. Stations net < 20 instappers.trainlovertje schreef:ja, inderdaad. waarom er in het weekend dan wel treinen moeten stoppen, blijft mij ook een raadsel. misschien toeristische attracties (mij althans niet bekend)?
Re: Dienstregeling december 2014
Weet er iemand welke samenstelling IC28 (bru-na-lu/Brugge) zal hebben?
Re: Dienstregeling december 2014
Alle reflecties over het spoorboekje graag in het volgende, vers gecreëerde topic: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=8&t=12015&start=0
Re: Dienstregeling december 2014
Wat gaat men eigenlijk doen met de laatste (of soms eerste) treinen van de dag die vaak afwijken van reisroute of bediende stopplaatsen in vergelijking met hun soortgenoten overdag? In het kader van de klokvaste, homogene verbindingen lijken mij die geen bestaansrecht meer te hebben? Dan denk ik bijvoorbeeld aan de laatste 500 via Denderleeuw etc.
Re: Dienstregeling december 2014
En blijkbaar ook niet meer voor Infrabel-personeel?Eimai schreef:Die treinen zullen wel nog rijden, maar het lijkt erop alsof ze nu effectief zullen vallen onder de noemer "personeelstreinen" met treinnummers vanaf 15020, en dat ze waarschijnlijk dus niet toegankelijk zullen zijn voor gewone reizigers (als die er al waren op die ritten).Tijgernoot schreef:Antwerpen-Haven lijkt ook verdwenen, al kan ik mij daar nog voorstellen dat deze treinen niet meer publiekelijk bekend worden gemaakt.

-
- Berichten: 2680
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Dienstregeling december 2014
klinkt idioot, want infrabel bepaalt hun tarieven niet zelf ;sJeroen schreef:En blijkbaar ook niet meer voor Infrabel-personeel?Eimai schreef:Die treinen zullen wel nog rijden, maar het lijkt erop alsof ze nu effectief zullen vallen onder de noemer "personeelstreinen" met treinnummers vanaf 15020, en dat ze waarschijnlijk dus niet toegankelijk zullen zijn voor gewone reizigers (als die er al waren op die ritten).Tijgernoot schreef:Antwerpen-Haven lijkt ook verdwenen, al kan ik mij daar nog voorstellen dat deze treinen niet meer publiekelijk bekend worden gemaakt.Naar verluidt zou de NMBS - als wraak voor de hoge rijpadvergoeding - zo een hoge factuur naar Infrabel doorsturen dat het goedkoper is om voor de eigen werknemers taxi's in te leggen.
Re: Dienstregeling december 2014
Is er ergens een overzicht van de materiaalinzet op de verschillende relaties?
In het "ongewone samenstellingen"-topic lees ik dat we de M4s zullen verliezen op L53, jammer, wat brengt de Kerstman ons in de plaats?
In het "ongewone samenstellingen"-topic lees ik dat we de M4s zullen verliezen op L53, jammer, wat brengt de Kerstman ons in de plaats?
Re: Dienstregeling december 2014
Desiro'srdv schreef:Is er ergens een overzicht van de materiaalinzet op de verschillende relaties?
In het "ongewone samenstellingen"-topic lees ik dat we de M4s zullen verliezen op L53, jammer, wat brengt de Kerstman ons in de plaats?

Op het stuk Leuven-Mechelen, waar deze treinen stoptrein zijn, is dat nog enigsinds te verantwoorden. Maar op het stuk Mechelen-Gent is een M4 toch stukken beter...
Re: Dienstregeling december 2014
Moest het niet van de Kerstman zijn, ik zou ze onmiddellijk retour sturenShrek schreef:Desiro'srdv schreef:Is er ergens een overzicht van de materiaalinzet op de verschillende relaties?
In het "ongewone samenstellingen"-topic lees ik dat we de M4s zullen verliezen op L53, jammer, wat brengt de Kerstman ons in de plaats?![]()
Op het stuk Leuven-Mechelen, waar deze treinen stoptrein zijn, is dat nog enigsinds te verantwoorden. Maar op het stuk Mechelen-Gent is een M4 toch stukken beter...

Hadden ze niet gezegd dat met het nieuwe vervoersplan de Desiro's op de ICs zouden verdwijnen?
De M4s vond ik echt comfortabel (reis wel meestal buiten de spits op die lijn), ruime ervaring, en door de opstelling per 4 voldoende ruimte om een vouwfiets of andere bagage onder de zetels weg te bergen. Op de Desiro's is er echt wel veel te weinig plaats voor bagage. Vouwfietsen kunnen in het fietscompartiment, maar de gordels zijn al op meer plaatsen stuk dan dat er nog werken.
Anderzijds was zo een stam M4 ts Mechelen en Gent meestal wel overkill.
Re: Dienstregeling december 2014
Wat ik nu zelf ook heb opgemerkt: wie van Wezemaal naar Leuven wil, heeft nu een trein om xx.47u en xx.19u, een mooie spreiding.Lukas schreef:Hoi,
Als inwoner van Wezemaal(Wezemaal hoort bij Rotselaar) ben ik absoluut niet te spreken over de nieuwe dienstregeling die op 14 December in voege gaat. Hoe haalt men het in zijn of haar hoofd om 6 succesvolle ochtend en avondritten af te schaffen(Enkele maanden geleden nam ik 1 van die ritten en er waren wel degelijk reizigers) !! Voorts ben ik ook niet te spreken over het feit dat lijn 35 en dus ook Limburg opgezadeld word met verouderde rammelkarren a la MR 80 (Break)!! In Spoorwegjournaal 198 stond er een verdeling van het rollend materieel en bijna overal krijgt men Desiro's behalve op lijn 35. Voor mij kan dit NIET!!
Ik weet dat jullie dit soort posts van mij niet gewoon zijn maar dit moest eruit.
Lukas
Dat wordt met het nieuwe plan xx.39u en xx.55u. De enige bus naar Leuven (lijn 335) komt er om xx.30u voorbij dus dat is ook geen alternatief.
Re: Dienstregeling december 2014
Het moet anderzijds wel gezegd worden dat de 21+M4 helemaal niet geschikt waren voor de stoptrein tussen Mechelen en Leuven. De nieuwe dienstregeling laat het ook mooi zien: het traject wordt 3 minuten korter (-10% rittijd).rdv schreef: Hadden ze niet gezegd dat met het nieuwe vervoersplan de Desiro's op de ICs zouden verdwijnen?
De M4s vond ik echt comfortabel (reis wel meestal buiten de spits op die lijn), ruime ervaring, en door de opstelling per 4 voldoende ruimte om een vouwfiets of andere bagage onder de zetels weg te bergen. Op de Desiro's is er echt wel veel te weinig plaats voor bagage. Vouwfietsen kunnen in het fietscompartiment, maar de gordels zijn al op meer plaatsen stuk dan dat er nog werken.
Anderzijds was zo een stam M4 ts Mechelen en Gent meestal wel overkill.
Re: Dienstregeling december 2014
Anderzijds is de dienstregeling nu ook gewoon enorm ruim... Als je ietwat snelheid maakt sta je (vanuit Leuven vertrekkende) al 3 minuten te wachten in Wijgmaal op het tikken van de klok tot het vertrekuur zich laat tonen. Ook in Muizen ben je als je niet oplet zo enkele minuten te vroeg weg. Die 3 minuten hadden nu ook geen probleem gevormd
.
