Pagina 95 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 17 dec 2013, 15:35
door profke
rdv schreef:Ik zat onlangs voor het eerst in een gemoderniseerde break. Wat mij opviel, is dat de tafeltjes veel hoger geplaatst zijn dan in de oude versie. Je zit letterlijk met je neus in je boek of je koffie of je laptop. 'k Ben al blij dat er tafels zijn, maar de opstelling is niet zo praktisch.
met andere woorden: ik kan EINDELIJK eens gewoon zitten, zonder mijn knieën tegen die lage dingen aan te knellen.. ik vind de hogere tafeltjes DE zege van de renovatie.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 17 dec 2013, 21:20
door Dieselfreak
profke schreef:met andere woorden: ik kan EINDELIJK eens gewoon zitten, zonder mijn knieën tegen die lage dingen aan te knellen.. ik vind de hogere tafeltjes DE zege van de renovatie.
Gij moet extreem lange benen hebben!

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 25 dec 2013, 13:02
door Trein30
Net opgemerkt (of anders - eindelijk opgemerkt): de 391 heeft nu ZWARTE cijfers op de zijkant. Maakt het héél wat gemakkelijker om de nummers te spotten in slecht zicht, dan grijs op grijs...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 27 dec 2013, 23:29
door Trein30
Vandaag gespot te Mechelen: de 307 (33ste gemoderniseerd stel in totaal, en 15de gemoderniseerd stel dit jaar)

Zal waarschijnlijk ook wel het laatste gemoderniseerde stel van het jaar zijn... ^^;

Trouwens, de 361, die volgens een eerder bericht sinds mei binnen staat in de CW van Mechelen, reed vorige zondag op een dienst, nog in haar oude Memling-kleurstelling. Volgens mij is deze dus niet gemoderniseerd... <.<

Modernisering Breaks

Geplaatst: 01 jan 2014, 15:30
door The_Knitter
Zit nu in IR 2913, gereden door 350+359 (359 is nog niet gemoderniseerd). Wat mij opvalt is dat de automatische omroep in de 359 erg luid is. Heb het altijd prettiger ervaren in de moderne Breaks dan nu in de 359.
Ligt dit aan de volume-instellingen, of is dit echt door de koppeling oud-modern?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 01 jan 2014, 21:29
door Terminus
Goeie vraag, The_Knitter. Ik heb ook al verschillende keren vastgesteld dat in een combinatie break - gemoderniseerde break de automatische aankondigingen in de niet-gemoderniseerde ongelooflijk luid zijn. Is er een tbg (tbs?) in de zaal die weet hoe het zit?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 02 jan 2014, 16:10
door wbrm
Dat heb ik inderdaad ook gemerkt.
Is uiteindelijk een kwestie van (veel) tijd. :twisted:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 03 jan 2014, 01:44
door Bart3049
Vandaag gespot te Mechelen: de 307 (33ste gemoderniseerd stel in totaal, en 15de gemoderniseerd stel dit jaar)

Zal waarschijnlijk ook wel het laatste gemoderniseerde stel van het jaar zijn...
Heb op maandag 30/11/2013 een dienst verzekerd met stel 348, dus dat was waarschijnlijk het laatste...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 03 jan 2014, 19:56
door Trein30
Vandaag gespot: de 342 (revisiedatum 20/12/13).

Ook gemerkt: bij een koppeling Memling/Modern, waarbij de TBG aankondigingen doet vanuit de Memling, lijken de aankondigingen vrijwel onhoorbaar... :/

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 04 jan 2014, 14:42
door Trein30
Bart3049 schreef:
Vandaag gespot te Mechelen: de 307 (33ste gemoderniseerd stel in totaal, en 15de gemoderniseerd stel dit jaar)

Zal waarschijnlijk ook wel het laatste gemoderniseerde stel van het jaar zijn...
Heb op maandag 30/11/2013 een dienst verzekerd met stel 348, dus dat was waarschijnlijk het laatste...
Bedoel je niet maandag 30/12/2013...?

Die heb ik vandaag ook gezien, en er stond al graffiti op... :/

35 gemoderniseerde stellen in totaal, en 17 voor 2013. Al in al geen slechte balans, zou ik zo zeggen...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 jan 2014, 09:56
door Marcad
Trein30 schreef: Trouwens, de 361, die volgens een eerder bericht sinds mei binnen staat in de CW van Mechelen, reed vorige zondag op een dienst, nog in haar oude Memling-kleurstelling. Volgens mij is deze dus niet gemoderniseerd... <.<
Hallo

Die 361 is toch wel gemoderniseerd - RG 24-12-13
Gezien vandaag in Namen.

gr
M

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 jan 2014, 12:52
door Stijn91
Marcad schreef:
Trein30 schreef: Trouwens, de 361, die volgens een eerder bericht sinds mei binnen staat in de CW van Mechelen, reed vorige zondag op een dienst, nog in haar oude Memling-kleurstelling. Volgens mij is deze dus niet gemoderniseerd... <.<
Hallo

Die 361 is toch wel gemoderniseerd - RG 24-12-13
Gezien vandaag in Namen.

gr
M
Op BFoto staat ook dat deze zijn modernisatie heeft gehad.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 jan 2014, 22:25
door Trein30
Stijn91 schreef:
Marcad schreef:
Trein30 schreef: Trouwens, de 361, die volgens een eerder bericht sinds mei binnen staat in de CW van Mechelen, reed vorige zondag op een dienst, nog in haar oude Memling-kleurstelling. Volgens mij is deze dus niet gemoderniseerd... <.<
Hallo

Die 361 is toch wel gemoderniseerd - RG 24-12-13
Gezien vandaag in Namen.

gr
M
Op BFoto staat ook dat deze zijn modernisatie heeft gehad.
... Ik begin hoe langer hoe meer te vermoeden dat ik de 364 of 367 had gezien, en dat (zoals de meeste Memlings) de nummering ook op dit stel onvolledig was. Een kapotte "4" of "7" kan immers al snel als een "1" gelezen worden. :oops:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 24 jan 2014, 08:58
door Dieselfreak
Momenteel is ca. 30 % van de Breaks die dienst doen, gemoderniseerd. Een vraagje: als vandaag een niet-gemoderniseerd stel beschadigd raakt door bijvoorbeeld een aanrijding, zal dat dan nog in zijn oude vorm hersteld worden, of verschijnt het meteen op de lijst van de te moderniseren stellen?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 25 jan 2014, 20:43
door nahoj
Dieselfreak schreef:Momenteel is ca. 30 % van de Breaks die dienst doen, gemoderniseerd. Een vraagje: als vandaag een niet-gemoderniseerd stel beschadigd raakt door bijvoorbeeld een aanrijding, zal dat dan nog in zijn oude vorm hersteld worden, of verschijnt het meteen op de lijst van de te moderniseren stellen?
Dat hangt af van geval tot geval (kost en tijdsduur van de herstelling, beschikbare middelen, hoeveel verschuift dat stel in de kalender, enz.).