Pagina 95 van 222
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 17 mei 2011, 20:03
door Stef
Ik ben benieuwd of het programma Volt hier mee leest. Ze mogen er best eens op terugkomen!
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 18 mei 2011, 19:56
door HLE 2302
HLE 2302 schreef:Steven schreef:Voor zover ik weet is alles nu uitgesteld en zal de eerste rit pas rond september te verwachten zijn of er moeten wonderen gebeuren natuurlijk. Afwachten is dus de boodschap.
Ik heb zelfs gehoord dat ze pas in dienst zouden komen in december, als het dan niet weer eens uitgesteld word. Echt een verhaaltje zonder einde die T18.

Of eventueel toch sebtember ... wie zal het zeggen ?

Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 18 mei 2011, 20:53
door hein
Steven schreef:Er mag geen enkele 18 rijden. Ze moeten allemaal terug gestuurd worden naar kinkempois gestuurd worden.
De 1801 staat in Oostende. Ik heb hem deze vooravond zien staan in de bundel naast de 1314.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 18 mei 2011, 20:56
door Steven
Ook in Schaarbeek staat er nog een 18.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 18 mei 2011, 22:19
door LML
't Is echt de processie van Echternach (1 stap vooruit, 2 achteruit) met de Eloc 18...

Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 18 mei 2011, 23:25
door nahoj
Steven schreef:Het eurosprinterplatform bestaat al jaren en is al 100x en meer verkocht dus daar zal het niet aan liggen. Ik denk dat je de oorzaak moet gaan zoeken met de afwijkingen die de Belgische ingenieurs gevraagd hebben aan Siemens. Om een voorbeeld te geven. De basisversie is voorzien van waterkoeling, die heeft men er al afgesmeten want die wilde men hier niet.
Ik denk niet dat er Eurosprinters met waterkoeling rond rijden.
Dat verhaaltje van de niet-gewenste waterkoeling komt van de Desiro's.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 18 mei 2011, 23:31
door nahoj
Er zijn wel degelijk reële probleem met de Siemens locomotieven.
Zelfs in thuisland Duitsland is er ernstige leveringsvertraging voor de Siemens Velaro D aan de DB.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 18 mei 2011, 23:52
door dentheo
De Velaro is toch de nieuwste ICE met verdeelde motoren ???
Zou die veel componenten hebben die identiek zijn met die van en locomotief ?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 18 mei 2011, 23:58
door AlexNL
ICE/Velaro heeft altijd al verdeelde motoren gehad, daar is niets nieuws aan. Het grootste verschil tussen de Velaro D en zijn voorgangers is dat de D een volledig Siemens-product is waar de ICE-3 gebouwd is door meerdere partijen.
De trein die jij bedoeld is de AGV van Alstom. Dat is nieuw ten opzichte van de eerdere TGVs.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 19 mei 2011, 00:20
door Steven
ICE 1 en 2 hadden beiden locomotieven, toch even aanvullen dus

.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 19 mei 2011, 09:44
door dentheo
AlexNL schreef:
De trein die jij bedoeld is de AGV van Alstom. Dat is nieuw ten opzichte van de eerdere TGVs.
Nee, het ging over ICE versus serie 18.
Ik bedoelde dat ik weinig gemeenschappelijke componenten zie tussen een ICE met verdeelde (kleinere) motoren en een lokomotief (met minder en grotere motoren).
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 22 mei 2011, 15:55
door Hogersluys
Shrek schreef:Stijn91 schreef:Meer electronica zal waarschijnlijk ook betekenen dat de locomotief sneller defect kan zijn.
Dat is niet zeker zo. Hoogstaande elektronica kan het aantal defecten net verminderen. Als er rommel inzit zullen er meer defecten zijn

Dat is niet mijn ervaring. Hoe meer elektronica hoe meer defecten. Er zit dan namelijk meer in dat defect kan gaan. Zie auto's.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 22 mei 2011, 16:57
door Steven
Inderdaad he meer techniek je ergens insteekt hoe meer kans op fouten. Maar goede techniek hoeveel of weinig ook moet het u eenvoudig maken dat probleem op te vangen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 22 mei 2011, 19:37
door Shrek
Hogersluys schreef:Shrek schreef:Dat is niet zeker zo. Hoogstaande elektronica kan het aantal defecten net verminderen. Als er rommel inzit zullen er meer defecten zijn

Dat is niet mijn ervaring. Hoe meer elektronica hoe meer defecten. Er zit dan namelijk meer in dat defect kan gaan. Zie auto's.
Bij auto's is het net hetzelfde hoor. Als een automerk degelijke elektronica aankoopt gaat dat langer mee dan de carosserie of de motor. Als ze brol kopen valt de auto na 2 dagen al stil...
De ervaring die ik met autoelektronica heb is trouwens ronduit fantastisch. Op een lege batterij in de sleutels en een kapotte sensor in de tank na nog nooit problemen mee gehad
Bijna alle dieselauto's van de laatste 5 jaren hebben trouwens computergestuurde injectoren. Dat is dure elektronica, maar die faalt dan ook niet

Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 23 mei 2011, 20:56
door nahoj
dentheo schreef:AlexNL schreef:
De trein die jij bedoeld is de AGV van Alstom. Dat is nieuw ten opzichte van de eerdere TGVs.
Nee, het ging over ICE versus serie 18.
Ik bedoelde dat ik weinig gemeenschappelijke componenten zie tussen een ICE met verdeelde (kleinere) motoren en een lokomotief (met minder en grotere motoren).
En ik bedoelde dat Siemens zelfs leveringsproblemen heeft in thuisland Duitsland met huisklant DB.
Ik bedoelde niet dat er technische parallellen zouden zijn tussen de HLE 18 en de Velaro. (Hoewel die er in zekere mate wèl zijn, uiteraard. Siemens gaat in zijn productie ook wel enigzins standardiseren.)