NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik zit dagelijks in M5,M6 en sprinter. Van die treinen kan je toch echt niet zeggen dat er veel verschil is tussen de klassen. Maar dat hoeft ook niet echt, gewoon het feit dat de tickets duurder zijn maakt dat het er veel rustiger is. Daar hebben andere zeteltjes of lampjes echt niets mee te maken.
ja die lampjes dat kan me persoonlijk niet veel schelen maar op m5 en M6en en sprinters heb je wel nog een "afscheidings deur " daardoor heb je al minder last van al het kabaal op een desiro heb je die al niet
Gij zet hem enkel ondersteboven
, kon ik even niet laten. Maar het is inderdaad wel een feit dat sommige TBG hun controle durven starten op basis van uiterlijk van een reiziger en denken dat deze geen 1ste klasse vervoersbewijs heeft.

gehehe ik moet er wel nog bij zeggen dat er andere jongeren probeerde van zich in eerste klasse te zetten maar dan nog het gaat ook gewoon om het principe en als ze dan zien dat je een spoorkindje bent dan ben je ineens de aller vriendelijkste passagier op heel de trein
Mijn vrouw en ik leggen meer dan de helft van onze reizen in eerste klasse in een uitgesproken wandelplunje: wandelbottines, rugzakken, wandelstokken... Ik heb het nog maar zelden meegemaakt dat ze meteen naar ons toe stappen omdat ze vermoeden dat we verkeerd zitten. Maar misschien is mijn blog ondertussen wel verplichte lectuur geworden voor NMBS-personeel en kennen ze ons dus... (Grapje...)Steven schreef:Gij zet hem enkel ondersteboven![]()
, kon ik even niet laten. Maar het is inderdaad wel een feit dat sommige TBG hun controle durven starten op basis van uiterlijk van een reiziger en denken dat deze geen 1ste klasse vervoersbewijs heeft.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
ik wil niet verkeerd overkomen maar u bent ook wel wat ouder dus dat is nog iets anders ik ben er bijna 18 en dat doet veel ik zet me ook enkel in eerste klasse als de trein te vol zit of ik ergens naar toe ga waar mijn abonement niet geldig is maar ook het gebeurd wel vaker dat ik zo een commentaar krijg. en ik denk dat ze op een desiro niet meer echt gaan opletten of iemand nu in eerste of tweede klasse zit
Feit is en blijft dat de 1e klasse op de desiro's (en op ander recent materiaal) niet echt een onderscheidend comfort biedt. Het is er wellicht rustiger, inderdaad, maar voor de meerprijs die men betaalt mag men wel een verschil in omgeving verwachten: meer ruimte, betere zetels, enz...
Het meest recente materieel met een degelijke eerste klasse waren de I11 en de Deense neuzen. De gerenoveerde klassiekjes zijn ook best OK, het andere recente materieel (M41, M6, desiro...) is mijns inziens onvoldoende gedifferentieerd. Dan nog liever de eerste klasse van een oud klassiekje!
Het meest recente materieel met een degelijke eerste klasse waren de I11 en de Deense neuzen. De gerenoveerde klassiekjes zijn ook best OK, het andere recente materieel (M41, M6, desiro...) is mijns inziens onvoldoende gedifferentieerd. Dan nog liever de eerste klasse van een oud klassiekje!
Is er niet dat oud en vergeten reglement dat zegt dat eersteklassereizigers zich moeten gedragen en kleden overeenkomstig de waardigheid van de eersteklasseomgeving (t.t.z. col en cravate!) ?overweg13 schreef:Mijn vrouw en ik leggen meer dan de helft van onze reizen in eerste klasse in een uitgesproken wandelplunje: wandelbottines, rugzakken, wandelstokken... Ik heb het nog maar zelden meegemaakt dat ze meteen naar ons toe stappen omdat ze vermoeden dat we verkeerd zitten. Maar misschien is mijn blog ondertussen wel verplichte lectuur geworden voor NMBS-personeel en kennen ze ons dus... (Grapje...)Steven schreef:Gij zet hem enkel ondersteboven![]()
Ik ga ook veel wandelen, heb voor zulke gevallen altijd twee railpassen op zak, 1e en 2e. Welke ik invul, hangt grotendeels af van het materieel dat wordt ingezet!
Ze hebben toch nog vaak problemen, deze morgen was de CR van 8:25 in Denderleeuw naar Aalst afgeschaft, de Desiro kwam dan om 09:10 Aalst binnengereden. Vorige week deed een Desiro 1u30 over Brussel-Zuid - Eigenbrakel en was er vorige week een panne van de 08505 met grote vertraging tot gevolg.
Is dat zo? Door dezelfde zetels te gebruiken als in 2e klasse heeft de M6 meer capaciteit, en dus meer kans op een zitplaats in 1e klas. En dat lijkt mij nu net DE belangrijkste reden waarom de meeste mensen die eerste klasse kiezen.LHOON schreef:Feit is en blijft dat de 1e klasse op de desiro's (en op ander recent materiaal) niet echt een onderscheidend comfort biedt. Het is er wellicht rustiger, inderdaad, maar voor de meerprijs die men betaalt mag men wel een verschil in omgeving verwachten: meer ruimte, betere zetels, enz...
En ik moet toch zeggen: zowel de voetsteunen als de leeslampjes zie ik amper gebruikt worden. Niet veel mensen zouden zoiets missen in een Desiro volgens mij.
zoals ik al zei in een desiro heb je geen tussen deur = geen rust op ander materieel heb je dit wel mensen gaan meer opzoek naar rust dan naar een trein met full option 

Ik moest eens goed lachen toen ik dat las. Tot ik besefte dat er wel meer maffe regeltjes bestaan. Ik heb er in ieder geval nooit wat van gemerkt, ook niet toen ik als 20-jarige met roze hanekam in 1e zat. Ik kan me voorstellen dat een enkele TBG er moeilijk over doet, al zou het me verbazen. Maar standhouden doet zoiets niet, niet bij een klantendienst noch bij een rechtbank. En als het dat wel zou doen, krijg je van mij een bak bierLHOON schreef:Is er niet dat oud en vergeten reglement dat zegt dat eersteklassereizigers zich moeten gedragen en kleden overeenkomstig de waardigheid van de eersteklasseomgeving (t.t.z. col en cravate!) ?

On topic: moet zo'n stoel zich dan niet aanpassen aan haar eersteklasseomgeving in plaats van zo'n standaard stoel?
-
Rijden er vanuit Gent ook al Desiro's rond?
Ik heb er daarstraks tussen Schellebelle en Gent 2 voorbij zien rijden, één ter hoogte van Wetteren en één ter hoogte van Merelbeke
Ik heb er daarstraks tussen Schellebelle en Gent 2 voorbij zien rijden, één ter hoogte van Wetteren en één ter hoogte van Merelbeke
In jemelle stonden ook twee trein bestaande uit desiro's te rusten. De eerste die ik kon zien bestond uit drie motorstellen, de andere bestond, uit 1 motorstel.