Pagina 95 van 181

Re: BENELUX

Geplaatst: 27 mei 2016, 09:34
door spurt2244
NS personeel mag geen dienst meer doen op de I6/I10 rijtuigen door deur problemen.

Hier is het hele verhaal te lezen: https://www.ovmagazine.nl/2016/05/ns-pe ... aald-1245/

Groetjes uit Nederland

Re: BENELUX

Geplaatst: 27 mei 2016, 09:54
door Eric0641
Stelletje prutsers van de NS

Re: BENELUX

Geplaatst: 27 mei 2016, 13:02
door Meesterpeter
Eric0641 schreef:Stelletje prutsers van de NS
Erg, erg jammer altijd, dit soort anonieme reacties van mensen welke amper of geen kennis van zaken hebben.

Geeft mij altijd een goed beeld van de persoon achter een bericht.........

Re: BENELUX

Geplaatst: 27 mei 2016, 19:11
door profke
deze quote kan anders ook tellen: liever geen trein dan een oude trein
FNV Spoor wil dat de NS-directie nog eens goed nadenkt over de inzet van de rijtuigen, volgens Van den Berg oldtimers: “Dan voldoe je misschien niet meer aan de concessievoorwaarden van 32 ritten per dag, maar nood breekt wet.”

Re: BENELUX

Geplaatst: 27 mei 2016, 21:20
door Eric0641
Meesterpeter schreef:
Eric0641 schreef:Stelletje prutsers van de NS
Erg, erg jammer altijd, dit soort anonieme reacties van mensen welke amper of geen kennis van zaken hebben.

Geeft mij altijd een goed beeld van de persoon achter een bericht.........
Je moet mijn reactie niet al te serieus nemen. Het kan gebeuren dat er een fout wordt gemaakt maar fouten zijn er om op te lossen.

Re: BENELUX

Geplaatst: 27 mei 2016, 22:17
door rvdborgt
Eric0641 schreef:
Meesterpeter schreef:
Eric0641 schreef:Stelletje prutsers van de NS
Erg, erg jammer altijd, dit soort anonieme reacties van mensen welke amper of geen kennis van zaken hebben.

Geeft mij altijd een goed beeld van de persoon achter een bericht.........
Je moet mijn reactie niet al te serieus nemen. Het kan gebeuren dat er een fout wordt gemaakt maar fouten zijn er om op te lossen.
Ik vraag me trouwens af wat de echte oorzaak is. Ik zie o.a. de volgende mogelijkheden:
- het NS-personeel heeft inderdaad te weinig instructie gekregen. Ik vraag me dan wel af wat het verschilk is met 2011-2012, toen er ook een tijdje I6/I10 in de Benelux heeft gereden.
- het NMBS-materieel begint langzamerhand meer kleine defecten te vertonen. Het NMBS-personeel weet daar echter beter mee om te gaan omdat ze het materieel nu eenmaal beter kennen.

Ik ben benieuwd of de inspecties van ILT iets opleveren.

Groetjes,
Rian

Re: BENELUX

Geplaatst: 28 mei 2016, 01:54
door Steven
ik had vandaag zo'n inspectie van ILT mee op trein 9268 tussen Rotterdam en Roosendaal.

Re: BENELUX

Geplaatst: 28 mei 2016, 16:17
door spurt2244
rvdborgt schreef:
Eric0641 schreef:
Meesterpeter schreef:Erg, erg jammer altijd, dit soort anonieme reacties van mensen welke amper of geen kennis van zaken hebben.

Geeft mij altijd een goed beeld van de persoon achter een bericht.........
Je moet mijn reactie niet al te serieus nemen. Het kan gebeuren dat er een fout wordt gemaakt maar fouten zijn er om op te lossen.
Ik vraag me trouwens af wat de echte oorzaak is. Ik zie o.a. de volgende mogelijkheden:
- het NS-personeel heeft inderdaad te weinig instructie gekregen. Ik vraag me dan wel af wat het verschilk is met 2011-2012, toen er ook een tijdje I6/I10 in de Benelux heeft gereden.
- het NMBS-materieel begint langzamerhand meer kleine defecten te vertonen. Het NMBS-personeel weet daar echter beter mee om te gaan omdat ze het materieel nu eenmaal beter kennen.

Ik ben benieuwd of de inspecties van ILT iets opleveren.

Groetjes,
Rian
Het verschil met toen was er niet er waren toen ook problemen met deuren, Waarna het personeel van de NS niet meer wou werken op de I6/I10 rijtuigen. Op die manier zijn die dingen snel terug gegaan naar België in 2012.

Re: BENELUX

Geplaatst: 28 mei 2016, 17:31
door rvdborgt
spurt2244 schreef:
rvdborgt schreef:Ik vraag me dan wel af wat het verschilk is met 2011-2012, toen er ook een tijdje I6/I10 in de Benelux heeft gereden.
Het verschil met toen was er niet er waren toen ook problemen met deuren, Waarna het personeel van de NS niet meer wou werken op de I6/I10 rijtuigen. Op die manier zijn die dingen snel terug gegaan naar België in 2012.
I6 en I10 hebben tot enkele weken voor december 2012, toen de toenmalige Benelux werd opgeheven, in de Benelux gereden. Dus ik kan je opmerking niet plaatsen.

Groetjes,
Rian

Re: BENELUX

Geplaatst: 28 mei 2016, 20:26
door Eric0641
Mocht het zo zijn dat dat inderdaad zo was dat de NS'ers ermee kapten in 2012, waarom hebben ze dan nu geen betere instructie's gekregen?

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 mei 2016, 01:51
door groentje
Geheugens zijn kort, gewoontes oud...

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 mei 2016, 19:28
door spurt2244
rvdborgt schreef:
spurt2244 schreef:
rvdborgt schreef:Ik vraag me dan wel af wat het verschilk is met 2011-2012, toen er ook een tijdje I6/I10 in de Benelux heeft gereden.
Het verschil met toen was er niet er waren toen ook problemen met deuren, Waarna het personeel van de NS niet meer wou werken op de I6/I10 rijtuigen. Op die manier zijn die dingen snel terug gegaan naar België in 2012.
I6 en I10 hebben tot enkele weken voor december 2012, toen de toenmalige Benelux werd opgeheven, in de Benelux gereden. Dus ik kan je opmerking niet plaatsen.

Groetjes,
Rian
Dat staat hier te lezen: http://www.rtlnieuws.nl/economie/ns-rij ... r-opengaan

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 mei 2016, 20:00
door Terminus
rvdborgt schreef:
spurt2244 schreef:
rvdborgt schreef:Ik vraag me dan wel af wat het verschilk is met 2011-2012, toen er ook een tijdje I6/I10 in de Benelux heeft gereden.
Het verschil met toen was er niet er waren toen ook problemen met deuren, Waarna het personeel van de NS niet meer wou werken op de I6/I10 rijtuigen. Op die manier zijn die dingen snel terug gegaan naar België in 2012.
I6 en I10 hebben tot enkele weken voor december 2012, toen de toenmalige Benelux werd opgeheven, in de Benelux gereden. Dus ik kan je opmerking niet plaatsen.

Groetjes,
Rian
De I10/I6 zijn er veel vroeger terug uitgegaan, Rian. Vandaar het huren van de OBB-rijtuigen voor het laatste jaar van de toenmalige Benelux. (Wat eigenlijk gewoon de (beter onderhouden?) Oostenrijkse variant is van de I6)

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 mei 2016, 20:30
door Nadleeh
Een Nederlandse reizigersorganisatie bericht inmiddels dat de I6/I10 stammen niet meer worden ingezet (bron).
Maatschappij voor Beter OV schreef:Voor Beter OV heeft de afgelopen dagen intensief contact gehad met ILT over de stand van zaken rond de gevaarlijke Belgische rijtuigen. Inmiddels bereikt ons de bevestiging dat ze niet meer zullen worden ingezet.

De NS is uitgenodigd, een nadere toelichting te verschaffen.
ILT = Inspectie Leefomgeving en Transport (https://www.ilent.nl/)

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 mei 2016, 20:38
door spurt2244
Nadleeh schreef:Een Nederlandse reizigersorganisatie bericht inmiddels dat de I6/I10 stammen niet meer worden ingezet (bron).
Maatschappij voor Beter OV schreef:Voor Beter OV heeft de afgelopen dagen intensief contact gehad met ILT over de stand van zaken rond de gevaarlijke Belgische rijtuigen. Inmiddels bereikt ons de bevestiging dat ze niet meer zullen worden ingezet.

De NS is uitgenodigd, een nadere toelichting te verschaffen.
ILT = Inspectie Leefomgeving en Transport (https://www.ilent.nl/)
Dit had ik wel verwacht.