Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
P8952 bestond uit 3 ipv 2 klassiekjes. Deze trein heeft ook al met 2 Desiro's gereden.
maandagmorgen (7u05) stond in Schaarbeek een trein met volgende samenstelling:
t18 + rijtuigen M4 + t27
traktieschakeling?
toegevoegd 23/05
ik heb de laatste weken eens speciaal op deze trein gelet. Blijkbaar staat ie daar (perron met hoogste nummer) elke vrijdag in deze configuratie.
Soms is de panto van de 27 (achteraan) omlaag, maar vaak
is de panto omhoog dus traktieschakeling...
op andere weekdagen is die 27 er meestal niet bij
t18 + rijtuigen M4 + t27
traktieschakeling?
toegevoegd 23/05
ik heb de laatste weken eens speciaal op deze trein gelet. Blijkbaar staat ie daar (perron met hoogste nummer) elke vrijdag in deze configuratie.
Soms is de panto van de 27 (achteraan) omlaag, maar vaak
is de panto omhoog dus traktieschakeling...
op andere weekdagen is die 27 er meestal niet bij
Laatst gewijzigd door carlos op 23 mei 2013, 12:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Hangt er vanaf als beide locs de stroomafnemer tegen de draad hadden kan het mogelijk zijn, anders niet.
Gebeurt wel vaker dat er locs mee op sleep genomen worden om ritten uit te sparen.Steven schreef:Hangt er vanaf als beide locs de stroomafnemer tegen de draad hadden kan het mogelijk zijn, anders niet.
Dat is een feit, maar mijn opmerking was vooral bedoeld naar de poster van het bericht om duidelijk te maken dat afhankelijk van wat hij juist gezien heeft de loc in dienst of op sleep was.
E3520 werd niet door een deense neus maar door één Bordeauxrood Klassiekske verzekerd
Dit was de 224. Omstreeks 14:55 stond die nog in de bundel van Gent-Sint-Pieters.
Het moet zijn dat er een Deense Neus op de IR h problemen gehad heeft.

Dit was de 224. Omstreeks 14:55 stond die nog in de bundel van Gent-Sint-Pieters.
Het moet zijn dat er een Deense Neus op de IR h problemen gehad heeft.
E4120 bestond uit één gemoderniseerd klassiekske i.p.v. M4+21. Dit was de 649
E1687/E668/E689/E1670/E1691/E672 bestonden uit twee i.p.v. één klassiek stel. Dit waren de 631 en de 224. Ik nam E672 (Kortrijk 22:00 - Brugge 22:53) en zat op de 224.
En ik zat hier gans alleen op omdat in Kortrijk de 468 op spoor zes stond (het spoor waar E672 van moet vertrekken), en daardoor werd E672 op spoor vijf binnengelaten (niet op hetzelfde perron). Dit werd echter niet afgeroepen, en pas vlak voor het draaien van de AVG aangeschreven. Ik vroeg nog aan de chefgarde om eventjes te wachten, maar erg lang deed die dit niet. De mensen op spoor zes moeten waarschijnlijk ... de laatste trein gemist hebben
E1687/E668/E689/E1670/E1691/E672 bestonden uit twee i.p.v. één klassiek stel. Dit waren de 631 en de 224. Ik nam E672 (Kortrijk 22:00 - Brugge 22:53) en zat op de 224.
En ik zat hier gans alleen op omdat in Kortrijk de 468 op spoor zes stond (het spoor waar E672 van moet vertrekken), en daardoor werd E672 op spoor vijf binnengelaten (niet op hetzelfde perron). Dit werd echter niet afgeroepen, en pas vlak voor het draaien van de AVG aangeschreven. Ik vroeg nog aan de chefgarde om eventjes te wachten, maar erg lang deed die dit niet. De mensen op spoor zes moeten waarschijnlijk ... de laatste trein gemist hebben

Is een vierdelige M6-stam normale dagelijkse kost op IC 4518? Het kwam vandaag voor en het reed verdacht goed door!
Gisteren werd E2112 met één deense neus i.p.v. twee verzekerd. Dit was de 512 en er moesten mensen rechtstaan, maar tussen Gembloux en Namur kon iedereen toch wel mee.
E541 bestond uit drie deense neuzen i.p.v. 18+I11. Als ik mij goed herinner waren dit de 531, 532 en 552. De trein had een achttal minuten vertraging.
E691 bestond uit één Klassiekske. Dit was de 215
De vrijdag moeten dit er normaalgezien altijd twee zijn, waarvan één dan in Kortrijk wordt afgekoppeld.
E541 bestond uit drie deense neuzen i.p.v. 18+I11. Als ik mij goed herinner waren dit de 531, 532 en 552. De trein had een achttal minuten vertraging.

De vrijdag moeten dit er normaalgezien altijd twee zijn, waarvan één dan in Kortrijk wordt afgekoppeld.
E691 word op vrijdag NIET meer ontkoppeld maar rijd maar met 1 stelleke.Retard schreef:Gisteren werd E2112 met één deense neus i.p.v. twee verzekerd. Dit was de 512 en er moesten mensen rechtstaan, maar tussen Gembloux en Namur kon iedereen toch wel mee.
Het vertrek in Antwerpen: http://www.youtube.com/watch?v=B42Jo2L0twgAccelerat schreef:Is een vierdelige M6-stam normale dagelijkse kost op IC 4518? Het kwam vandaag voor en het reed verdacht goed door!
Het lijkt me kort maar niet onwaarschijnlijk, lijkt me afkomstig van de IR Antwerpen-C. - De Panne (deel met 5 M6 en deel met 4 M6).Accelerat schreef:Het vertrek in Antwerpen: http://www.youtube.com/watch?v=B42Jo2L0twgAccelerat schreef:Is een vierdelige M6-stam normale dagelijkse kost op IC 4518? Het kwam vandaag voor en het reed verdacht goed door!
Lijkt me eveneens niet onwaarschijnlijk en vermoeddat het van een dubbele stam op de IC 45**-verbinding komt (o.a. de 4529 en 4515 rijden met 4 + 5 rijtuigen). Alleen heeft de stam met 4 rijtuigen geen eerste klasse.
E690 bestond uit drie klassiekskes i.p.v. één. Dit waren de 640, 616 en 608.