Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Lijkt me een gevolg van het feit dat de treinen Oostende-Kortrijk-Gent-Dendermonde-Mechelen langs die kant beperkt zijn tot Gent.
Zo zijn er nog wel wat gewijzigde samenstellingen te spotten.
De tijdelijke L-trein Dendermonde-Mechelen reed vorige week het ene uur met 2 breaks (maandag b.v. de 386 en 440) en het andere uur met 1 klassiekje (de 753)!
Op de IR-trein Dendermonde-Leuven hebben ook al eens breaks gezeten, zowel een dubbele als een enkele. Nu lijken het me allemaal terug M4-stammen.
In het weekend heb ik ook gehoord dat 1 trein op 2 van de IR Dendermonde-Mechelen met 1(?) break zou zijn.
Zo zijn er nog wel wat gewijzigde samenstellingen te spotten.
De tijdelijke L-trein Dendermonde-Mechelen reed vorige week het ene uur met 2 breaks (maandag b.v. de 386 en 440) en het andere uur met 1 klassiekje (de 753)!
Op de IR-trein Dendermonde-Leuven hebben ook al eens breaks gezeten, zowel een dubbele als een enkele. Nu lijken het me allemaal terug M4-stammen.
In het weekend heb ik ook gehoord dat 1 trein op 2 van de IR Dendermonde-Mechelen met 1(?) break zou zijn.
Juist ja, niet aan gedacht.Terminus schreef:Lijkt me een gevolg van het feit dat de treinen Oostende-Kortrijk-Gent-Dendermonde-Mechelen langs die kant beperkt zijn tot Gent.
Dat weet ik niet, maar normaalgezien zijn in het weekend E4115, E4139, E840 en E821 een Break.In het weekend heb ik ook gehoord dat 1 trein op 2 van de IR Dendermonde-Mechelen met 1(?) break zou zijn.
-
De P-trein van 17u16 Antwerpen Centraal - Essen werd vandaag verzorgd door een break ipv een (gekoppelde) duikbril.
Een break rijdt normaal niet op lijn 12.
gr
Een break rijdt normaal niet op lijn 12.
gr
L 2189 Aalst - Eigenbrakel werd vandaag verzekerd door liefst 3 Desiro's. Zeer uitzonderlijk op deze verbinding, waar 1 Desiro de norm is en enkel op een aantal spitstreinen 2 Desiro's (normaal ook op de 2189, wat al ruim bemeten is).
L 5418 Brussel-West - Dendermonde werd eergisteren 14/05 dan weer verzekerd door 3 klassiekjes, en ook dat is zeer uitzonderlijk. Normaal wordt de 54xx systematisch door één enkel klassiekje verzekerd. Enkel op de 53xx die de lus via de NZV maken is de gebruikelijke samenstelling 2x MS80.
L 5418 Brussel-West - Dendermonde werd eergisteren 14/05 dan weer verzekerd door 3 klassiekjes, en ook dat is zeer uitzonderlijk. Normaal wordt de 54xx systematisch door één enkel klassiekje verzekerd. Enkel op de 53xx die de lus via de NZV maken is de gebruikelijke samenstelling 2x MS80.
Misschien dat men een deel morgen gebruikt voor de IR Nijvel - Antwerpen-Centraal ofwel gaan die daarna naar Charleroi voor onderhoud?Steve schreef:L 2189 Aalst - Eigenbrakel werd vandaag verzekerd door liefst 3 Desiro's. Zeer uitzonderlijk op deze verbinding, waar 1 Desiro de norm is en enkel op een aantal spitstreinen 2 Desiro's (normaal ook op de 2189, wat al ruim bemeten is).
E672 werd verzekerd door twee i.p.v. één klassiekske. Dit waren de 649 en de 692.
Dit zal waarschijnlijk een overbrenging geweest zijn, aangezien er voor E1691 en E672 geen twee stellen nodig zijn.
Dit zal waarschijnlijk een overbrenging geweest zijn, aangezien er voor E1691 en E672 geen twee stellen nodig zijn.
Klopt, zolang de L50 in Wetteren buitendienst is zullen die in Kortrijk gekoppeld worden en verder rijden met 2x2 ipv 1x2.Retard schreef:E672 werd verzekerd door twee i.p.v. één klassiekske. Dit waren de 649 en de 692.
Hoe komt het dat dat dan maandag maar één Klassiekske was?260689 schreef:Klopt, zolang de L50 in Wetteren buitendienst is zullen die in Kortrijk gekoppeld worden en verder rijden met 2x2 ipv 1x2.Retard schreef:E672 werd verzekerd door twee i.p.v. één klassiekske. Dit waren de 649 en de 692.
Het was wel de 185

Omdat door misverstanden geen bestuurder vonden om dat uit de bundel te laten rijden.Retard schreef:Hoe komt het dat dat dan maandag maar één Klassiekske was?260689 schreef:Klopt, zolang de L50 in Wetteren buitendienst is zullen die in Kortrijk gekoppeld worden en verder rijden met 2x2 ipv 1x2.Retard schreef:E672 werd verzekerd door twee i.p.v. één klassiekske. Dit waren de 649 en de 692.
Het was wel de 185
Welke trein rijdt dat tweede stel trouwens als laatste?260689 schreef:Omdat door misverstanden geen bestuurder vonden om dat uit de bundel te laten rijden.Retard schreef:Hoe komt het dat dat dan maandag maar één Klassiekske was?260689 schreef: Klopt, zolang de L50 in Wetteren buitendienst is zullen die in Kortrijk gekoppeld worden en verder rijden met 2x2 ipv 1x2.
Het was wel de 185
L-trein 1584 reed vandaag met 1 sprinter (jaja 1 duikbril, aka 1 MS86), wat een verrassing om dat hier op L60 te zien.
L trein van Dendermonde naar Geraardsbergen (TB moet van Geraardsbergen zijn aangezien Dendermonde deze stellen totaal niet kent).
L trein van Dendermonde naar Geraardsbergen (TB moet van Geraardsbergen zijn aangezien Dendermonde deze stellen totaal niet kent).
Zo, dat is inderdaad een hele verrassing. Duikbrillen, varkens, MS96 en dat soort zaken zijn zeer zeldzaam op L60... zou er ook nog een terugrit hiermee gedaan worden?Steven schreef:L-trein 1584 reed vandaag met 1 sprinter (jaja 1 duikbril, aka 1 MS86), wat een verrassing om dat hier op L60 te zien.
Ik denk niet dat die nog gaat terugkomen. Tegen dan is het volop spits en dan volstaat die samenstelling niet meer. Een ms96 is hier zelfs nog nooit geweest zover ik weet. Een varkentje wel, die had tot december 1 vaste dienst op de lijn.