Pagina 97 van 412

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 12 mei 2013, 00:44
door Retard
E840/E821 werd met een 21 met M4's verzekerd i.p.v. een Break.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 13 mei 2013, 19:23
door Terminus
Lijkt me een gevolg van het feit dat de treinen Oostende-Kortrijk-Gent-Dendermonde-Mechelen langs die kant beperkt zijn tot Gent.

Zo zijn er nog wel wat gewijzigde samenstellingen te spotten.
De tijdelijke L-trein Dendermonde-Mechelen reed vorige week het ene uur met 2 breaks (maandag b.v. de 386 en 440) en het andere uur met 1 klassiekje (de 753)!

Op de IR-trein Dendermonde-Leuven hebben ook al eens breaks gezeten, zowel een dubbele als een enkele. Nu lijken het me allemaal terug M4-stammen.

In het weekend heb ik ook gehoord dat 1 trein op 2 van de IR Dendermonde-Mechelen met 1(?) break zou zijn.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 13 mei 2013, 23:37
door loic1811
op 13 mei werd de 1556 door 3 desiro's verzekerd IPV 5 klassiekjes :(

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 14 mei 2013, 00:46
door Retard
Terminus schreef:Lijkt me een gevolg van het feit dat de treinen Oostende-Kortrijk-Gent-Dendermonde-Mechelen langs die kant beperkt zijn tot Gent.
Juist ja, niet aan gedacht.
In het weekend heb ik ook gehoord dat 1 trein op 2 van de IR Dendermonde-Mechelen met 1(?) break zou zijn.
Dat weet ik niet, maar normaalgezien zijn in het weekend E4115, E4139, E840 en E821 een Break.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 mei 2013, 20:19
door wimkalmthout
De P-trein van 17u16 Antwerpen Centraal - Essen werd vandaag verzorgd door een break ipv een (gekoppelde) duikbril.

Een break rijdt normaal niet op lijn 12.

gr

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 mei 2013, 22:24
door Steve
L 2189 Aalst - Eigenbrakel werd vandaag verzekerd door liefst 3 Desiro's. Zeer uitzonderlijk op deze verbinding, waar 1 Desiro de norm is en enkel op een aantal spitstreinen 2 Desiro's (normaal ook op de 2189, wat al ruim bemeten is).

L 5418 Brussel-West - Dendermonde werd eergisteren 14/05 dan weer verzekerd door 3 klassiekjes, en ook dat is zeer uitzonderlijk. Normaal wordt de 54xx systematisch door één enkel klassiekje verzekerd. Enkel op de 53xx die de lus via de NZV maken is de gebruikelijke samenstelling 2x MS80.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 mei 2013, 23:55
door Stijn91
Steve schreef:L 2189 Aalst - Eigenbrakel werd vandaag verzekerd door liefst 3 Desiro's. Zeer uitzonderlijk op deze verbinding, waar 1 Desiro de norm is en enkel op een aantal spitstreinen 2 Desiro's (normaal ook op de 2189, wat al ruim bemeten is).
Misschien dat men een deel morgen gebruikt voor de IR Nijvel - Antwerpen-Centraal ofwel gaan die daarna naar Charleroi voor onderhoud?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 17 mei 2013, 00:27
door Retard
E672 werd verzekerd door twee i.p.v. één klassiekske. Dit waren de 649 en de 692.
Dit zal waarschijnlijk een overbrenging geweest zijn, aangezien er voor E1691 en E672 geen twee stellen nodig zijn.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 17 mei 2013, 05:12
door 260689
Retard schreef:E672 werd verzekerd door twee i.p.v. één klassiekske. Dit waren de 649 en de 692.
Dit zal waarschijnlijk een overbrenging geweest zijn, aangezien er voor E1691 en E672 geen twee stellen nodig zijn.
Klopt, zolang de L50 in Wetteren buitendienst is zullen die in Kortrijk gekoppeld worden en verder rijden met 2x2 ipv 1x2.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 17 mei 2013, 11:49
door Retard
260689 schreef:
Retard schreef:E672 werd verzekerd door twee i.p.v. één klassiekske. Dit waren de 649 en de 692.
Dit zal waarschijnlijk een overbrenging geweest zijn, aangezien er voor E1691 en E672 geen twee stellen nodig zijn.
Klopt, zolang de L50 in Wetteren buitendienst is zullen die in Kortrijk gekoppeld worden en verder rijden met 2x2 ipv 1x2.
Hoe komt het dat dat dan maandag maar één Klassiekske was?
Het was wel de 185 :D

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 17 mei 2013, 11:52
door 260689
Retard schreef:
260689 schreef:
Retard schreef:E672 werd verzekerd door twee i.p.v. één klassiekske. Dit waren de 649 en de 692.
Dit zal waarschijnlijk een overbrenging geweest zijn, aangezien er voor E1691 en E672 geen twee stellen nodig zijn.
Klopt, zolang de L50 in Wetteren buitendienst is zullen die in Kortrijk gekoppeld worden en verder rijden met 2x2 ipv 1x2.
Hoe komt het dat dat dan maandag maar één Klassiekske was?
Het was wel de 185 :D
Omdat door misverstanden geen bestuurder vonden om dat uit de bundel te laten rijden.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 17 mei 2013, 11:54
door Retard
260689 schreef:
Retard schreef:
260689 schreef: Klopt, zolang de L50 in Wetteren buitendienst is zullen die in Kortrijk gekoppeld worden en verder rijden met 2x2 ipv 1x2.
Hoe komt het dat dat dan maandag maar één Klassiekske was?
Het was wel de 185 :D
Omdat door misverstanden geen bestuurder vonden om dat uit de bundel te laten rijden.
Welke trein rijdt dat tweede stel trouwens als laatste?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 17 mei 2013, 13:03
door Steven
L-trein 1584 reed vandaag met 1 sprinter (jaja 1 duikbril, aka 1 MS86), wat een verrassing om dat hier op L60 te zien.
L trein van Dendermonde naar Geraardsbergen (TB moet van Geraardsbergen zijn aangezien Dendermonde deze stellen totaal niet kent).

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 17 mei 2013, 13:09
door Steve
Steven schreef:L-trein 1584 reed vandaag met 1 sprinter (jaja 1 duikbril, aka 1 MS86), wat een verrassing om dat hier op L60 te zien.
L trein van Dendermonde naar Geraardsbergen (TB moet van Geraardsbergen zijn aangezien Dendermonde deze stellen totaal niet kent).
Zo, dat is inderdaad een hele verrassing. Duikbrillen, varkens, MS96 en dat soort zaken zijn zeer zeldzaam op L60... zou er ook nog een terugrit hiermee gedaan worden?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 17 mei 2013, 13:38
door Steven
Ik denk niet dat die nog gaat terugkomen. Tegen dan is het volop spits en dan volstaat die samenstelling niet meer. Een ms96 is hier zelfs nog nooit geweest zover ik weet. Een varkentje wel, die had tot december 1 vaste dienst op de lijn.