Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
Stijn91 schreef:Volgens mij heeft de 435 ook zijn modernisatie gehad.
Trein30 schreef:(30/04/2014) Vanochtend gespot te Antwerpen-Berchem: Break 435. Revisiedatum 08/04/2014.


Re: Modernisering Breaks
Deze avond 4 gemoderniseerde breaks zien passeren in Ternat die IC 2315 verzekerden.
Re: Modernisering Breaks
Hallo
Vandaag de 312 (MOD 31-07-14) op IC treinen Luik-Namen-Brussel...
Volgens "het spoorweg journaal" zullen ook breaks in park gaan zoals de sprinter omdat hun revisie datum te oud zijn.
Gr
M
Dus tijd voor een update...
01. 308 ==> 03-11-09
02. 380 ==> 06-05-10
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11
06. 383 ==> 16-06-11
07. 311 ==> 04-08-11
08. 429 ==> 08-11-11
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12
15. 328 ==> 09-07-12
16. 327 ==> 17-09-12
17. 322 ==> 09-10-12
18. 356 ==> 11-01-13
19. 320 ==> 28-01-13
20. 347 ==> 27-02-13
21. 343 ==> 20-03-13
22. 354 ==> 26-03-13
23. 305 ==> 29-03-13
24. 339 ==> 13-05-13
25. 334 ==> 04-06-13
26. 323 ==> 24-06-13
27. 434 ==> 12-08-13
28. 319 ==> 02-09-13
29. 335 ==> 19-09-13
30. 318 ==> 11-10-13
31. 412 ==> 28-10-13
32. 350 ==> 18-11-13
33. 307 ==> 29-11-13
34. 348 ==> 10-12-13
35. 342 ==> 20-12-13
36. 361 ==> 24-12-13
37. 306 ==> 30-01-14
38. 337 ==> 19-02-14
39. 435 ==> 08-04-14
40. 344 ==> 15-04-14
41. 332 ==> 26-05-14
42. 364 ==> 20-06-14
43. 355 ==> ??
44. 312 ==> 31-07-14
Ook al in CW Mechelen
45. 362 sinds 16/12/13
46. 363 sinds 31/12/13
47. 359 sinds 27/01/14
48. 352 sinds 25/02/14
49. 436 sinds 03/04/14
50. 357 sinds 28/04/14
51. 425 sinds 16/05/14
52. 426 sinds 28/05/14
53. 430 sinds 23/06/14
54. 431 sinds 07/07/14
Vandaag de 312 (MOD 31-07-14) op IC treinen Luik-Namen-Brussel...
Volgens "het spoorweg journaal" zullen ook breaks in park gaan zoals de sprinter omdat hun revisie datum te oud zijn.
Gr
M
Dus tijd voor een update...
01. 308 ==> 03-11-09
02. 380 ==> 06-05-10
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11
06. 383 ==> 16-06-11
07. 311 ==> 04-08-11
08. 429 ==> 08-11-11
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12
15. 328 ==> 09-07-12
16. 327 ==> 17-09-12
17. 322 ==> 09-10-12
18. 356 ==> 11-01-13
19. 320 ==> 28-01-13
20. 347 ==> 27-02-13
21. 343 ==> 20-03-13
22. 354 ==> 26-03-13
23. 305 ==> 29-03-13
24. 339 ==> 13-05-13
25. 334 ==> 04-06-13
26. 323 ==> 24-06-13
27. 434 ==> 12-08-13
28. 319 ==> 02-09-13
29. 335 ==> 19-09-13
30. 318 ==> 11-10-13
31. 412 ==> 28-10-13
32. 350 ==> 18-11-13
33. 307 ==> 29-11-13
34. 348 ==> 10-12-13
35. 342 ==> 20-12-13
36. 361 ==> 24-12-13
37. 306 ==> 30-01-14
38. 337 ==> 19-02-14
39. 435 ==> 08-04-14
40. 344 ==> 15-04-14
41. 332 ==> 26-05-14
42. 364 ==> 20-06-14
43. 355 ==> ??
44. 312 ==> 31-07-14
Ook al in CW Mechelen
45. 362 sinds 16/12/13
46. 363 sinds 31/12/13
47. 359 sinds 27/01/14
48. 352 sinds 25/02/14
49. 436 sinds 03/04/14
50. 357 sinds 28/04/14
51. 425 sinds 16/05/14
52. 426 sinds 28/05/14
53. 430 sinds 23/06/14
54. 431 sinds 07/07/14
Re: Modernisering Breaks
Ik dacht dat het de bedoeling was dat er twee per maand worden afgewerkt. Als ik het zo zie dan lijkt het alleen maar minder goed vooruit te gaan...
Re: Modernisering Breaks
Voor 2013 en 2014 was/is het streefdoel 18 a 20 per jaar.Eimai schreef:Ik dacht dat het de bedoeling was dat er twee per maand worden afgewerkt. Als ik het zo zie dan lijkt het alleen maar minder goed vooruit te gaan...
In 2013 tel ik er 19.
2014 is af te rekenen binnen een kleine 5 maand.
Re: Modernisering Breaks
Daar is momenteel hoegenaamd geen sprake van.Marcad schreef:Volgens "het spoorweg journaal" zullen ook breaks in park gaan zoals de sprinter omdat hun revisie datum te oud zijn.
En de sprinters staan niet echt in park. Binnenkort bollen ze gewoon weer allemaal rond.
Re: Modernisering Breaks
Ik merk dat de doorlooptijd per stel bij deze modernisering nog steeds zo'n 8 - 9 maanden is. Ter vergelijking: de Nederlanders hadden bij de renovatie van de ICM-drietjes (die nochtans ingrijpender is dan die van de breaks) genoeg aan een doorlooptijd van zes weken...
Re: Modernisering Breaks
Maar volgens mij heeft men daar ook slimmer geweest en een team daar gezet die niets anders deden dan dat soort werk. En dan is het mogelijk om een stel binnen de 6 weken buiten te krijgen.Teach2 schreef:Ik merk dat de doorlooptijd per stel bij deze modernisering nog steeds zo'n 8 - 9 maanden is. Ter vergelijking: de Nederlanders hadden bij de renovatie van de ICM-drietjes (die nochtans ingrijpender is dan die van de breaks) genoeg aan een doorlooptijd van zes weken...
In de CW zal men daar personeel op inzetten die anders ook normaal onderhoud doen. Pas als men een dedicated team hier kan opzetten zal de modernisering vooruit gaan.
Re: Modernisering Breaks
Bijkomend moeten alle onderdelen vlot binnenkomen of je werk gaat nog niet vooruit.
Re: Modernisering Breaks
Het doel was om in 2014 19 stuks te moderniseren, maar ze gaan er slechts 12 klaarkrijgen.
(volgens technieker CW mechelen)
(volgens technieker CW mechelen)
Re: Modernisering Breaks
Ze krijgen hun breaks niet af, de sprinters gaan niet vooruit, om over de 800'en maar te zwijgen. Waarom gaat het allemaal zo traag vooruit?
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58