NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Heeft het instromen van de Desiros al invloed gehad op het doorschuiven van materieel ?
Heeft men in de kempen al meer MWs ? Die gingen toch vrijkomen in het zuiden des lands..
Heeft men in de kempen al meer MWs ? Die gingen toch vrijkomen in het zuiden des lands..
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
zover ik weet is er nog geen verhuis geweest van rollend materieel door desiro's. Dat zal pas gebeuren met de nieuwe dienstregeling denk ik. Beetje afwachten, want tot op heden zijn nog niet alle bestuurders voorzien van de juiste opleiding. Is het gebruik van de desiro niet altijd even consequent, zeker niet op de verbinding in het zuiden.
Er is al een beetje geschoven tussen werkplaatsen (MW41, gemoderniseerde klassiekjes), er zijn al rode klassiekjes buiten dienst gesteld, en zoals hierboven geschreven is 13+M6 in reguliere dienst van Noorderkempen verdwenen.
Verder nog geen systematische / definitieve materieelverhuizen.
Verder nog geen systematische / definitieve materieelverhuizen.
-
misschien dat het al ergens in dit topic ter sprake was gekomen, maar rijden deze stellen ook op IC diensten?
Getuige dit filmpje op youtube.
Die trein was dan ook een ICT, maw een toeristentrein tijdens de zomer. Men heeft dan al niet veel extra materieel dus kan men best gebruik maken om nieuw materieel te testen, TB en TBG op te leren, het publiek deze stellen laten zien.mijack1985 schreef:misschien dat het al ergens in dit topic ter sprake was gekomen, maar rijden deze stellen ook op IC diensten?

-
Daarjuist in Brugge 08032 (of toch 2/3 daarvan) zien staan.
Vrijdag ook een Desiro op een testrit (?) in Zottegem. (Komende uit Oudenaarde).
Binnenkort ook desiro's op lijn 89?
Binnenkort ook desiro's op lijn 89?
Hoi,
Sinds kort krijgt het spoorwegpersoneel van Leuven opleiding voor de Desiro.Hierdoor staat Desiro 08005 in Bundel M te Leuven.
Lukas
Sinds kort krijgt het spoorwegpersoneel van Leuven opleiding voor de Desiro.Hierdoor staat Desiro 08005 in Bundel M te Leuven.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
En helaas is deze desiro al het slachtoffer geworden van graffiti
.
Ik ben wel benieuwd of het inzetten van desiro's op lijnen waar nu vooral klassiek materieel rijdt een verschil gaat maken in de rittijden. Desiro's trekken vlotter op en hebben een kortere remweg, maar of dat een merkbaar verschil gaat maken voor de typische stoptreintjes (tov klassiek materieel)?

Ik ben wel benieuwd of het inzetten van desiro's op lijnen waar nu vooral klassiek materieel rijdt een verschil gaat maken in de rittijden. Desiro's trekken vlotter op en hebben een kortere remweg, maar of dat een merkbaar verschil gaat maken voor de typische stoptreintjes (tov klassiek materieel)?
Ja zeer zeker. Zelfs het verschil klassiekje-break is al goed merkbaar in de rittijden !hmmm schreef:En helaas is deze desiro al het slachtoffer geworden van graffiti.
Maar een effectieve aanpassing zal er echter pas komen eens een verbinding volwaardig aangepast en uitgevoerd is met dit nieuwe type. Het heeft geen zin een rittijd aan te passen als een deel van de ritten nog doorgaat met klassiekjes.
Trekt een klassiekje dan zoveel slechter op dan een Break? Het kan misschien variëren van een stel tot een ander, maar ik heb al genoeg klassiekjes een niet onaardige sprint zien trekken toen dat nodig was. Heeft er misschien mee te maken dat je de snelheid beter "voelt" met al het geschud en gerammel (120 km/h met een Lada voelt ook helemaal anders dan met een MercedesShrek schreef:Ja zeer zeker. Zelfs het verschil klassiekje-break is al goed merkbaar in de rittijden !hmmm schreef:En helaas is deze desiro al het slachtoffer geworden van graffiti.

Daar had ik mn gedachten van de ene is jong en de andere is oud.
De Desiro zal het klassieksken overnemen en die gaat verdwijnen.
Wanneer? Maar ooit zal dit gebeuren wat de ene nu Waauw zal zijn zal de andere
terug nostalgisch worden.
Maar dat is nu eenmaal zo. Voor de tb's zal de luxe in de cabine van de Desiro voelbaar
zijn tegenover de cabine van het klassieksken.
Ik heb ook gemerkt dat ze goe bezig zij de tb's aan het opleiden ook in de vorming van Schaarbeek heb ik gezien dat ze bezig waren met maneuvers aan het doen met de Desiro.
Vg
Cocoken
Splinternieuwe treinen krijgen deuren niet open
Is dat probleem aan de deuren eigenlijk makkelijk op te lossen?
Is dat probleem aan de deuren eigenlijk makkelijk op te lossen?