NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door dentheo »

Heeft het instromen van de Desiros al invloed gehad op het doorschuiven van materieel ?
Heeft men in de kempen al meer MWs ? Die gingen toch vrijkomen in het zuiden des lands..
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

zover ik weet is er nog geen verhuis geweest van rollend materieel door desiro's. Dat zal pas gebeuren met de nieuwe dienstregeling denk ik. Beetje afwachten, want tot op heden zijn nog niet alle bestuurders voorzien van de juiste opleiding. Is het gebruik van de desiro niet altijd even consequent, zeker niet op de verbinding in het zuiden.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door nahoj »

Er is al een beetje geschoven tussen werkplaatsen (MW41, gemoderniseerde klassiekjes), er zijn al rode klassiekjes buiten dienst gesteld, en zoals hierboven geschreven is 13+M6 in reguliere dienst van Noorderkempen verdwenen.

Verder nog geen systematische / definitieve materieelverhuizen.
mijack1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 aug 2012, 00:25
Locatie: Oss

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door mijack1985 »

misschien dat het al ergens in dit topic ter sprake was gekomen, maar rijden deze stellen ook op IC diensten?
Getuige dit filmpje op youtube.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Robin »

mijack1985 schreef:misschien dat het al ergens in dit topic ter sprake was gekomen, maar rijden deze stellen ook op IC diensten?
Getuige dit filmpje op youtube.
Die trein was dan ook een ICT, maw een toeristentrein tijdens de zomer. Men heeft dan al niet veel extra materieel dus kan men best gebruik maken om nieuw materieel te testen, TB en TBG op te leren, het publiek deze stellen laten zien.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
mijack1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 aug 2012, 00:25
Locatie: Oss

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door mijack1985 »

@Robin, bedankt voor de uitleg :mrgreen:
Gebruikersavatar
FLV-FGSP
Berichten: 2066
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door FLV-FGSP »

Daarjuist in Brugge 08032 (of toch 2/3 daarvan) zien staan.
AGE-411
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 dec 2010, 00:32

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door AGE-411 »

Vrijdag ook een Desiro op een testrit (?) in Zottegem. (Komende uit Oudenaarde).
Binnenkort ook desiro's op lijn 89?
Lukas
Berichten: 1689
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Lukas »

Hoi,

Sinds kort krijgt het spoorwegpersoneel van Leuven opleiding voor de Desiro.Hierdoor staat Desiro 08005 in Bundel M te Leuven.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
hmmm
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 feb 2012, 09:24

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door hmmm »

En helaas is deze desiro al het slachtoffer geworden van graffiti :evil:.

Ik ben wel benieuwd of het inzetten van desiro's op lijnen waar nu vooral klassiek materieel rijdt een verschil gaat maken in de rittijden. Desiro's trekken vlotter op en hebben een kortere remweg, maar of dat een merkbaar verschil gaat maken voor de typische stoptreintjes (tov klassiek materieel)?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

hmmm schreef:En helaas is deze desiro al het slachtoffer geworden van graffiti :evil:.

Ik ben wel benieuwd of het inzetten van desiro's op lijnen waar nu vooral klassiek materieel rijdt een verschil gaat maken in de rittijden. Desiro's trekken vlotter op en hebben een kortere remweg, maar of dat een merkbaar verschil gaat maken voor de typische stoptreintjes (tov klassiek materieel)?
Ja zeer zeker. Zelfs het verschil klassiekje-break is al goed merkbaar in de rittijden !
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Maar een effectieve aanpassing zal er echter pas komen eens een verbinding volwaardig aangepast en uitgevoerd is met dit nieuwe type. Het heeft geen zin een rittijd aan te passen als een deel van de ritten nog doorgaat met klassiekjes.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steve »

Shrek schreef:
hmmm schreef:En helaas is deze desiro al het slachtoffer geworden van graffiti :evil:.

Ik ben wel benieuwd of het inzetten van desiro's op lijnen waar nu vooral klassiek materieel rijdt een verschil gaat maken in de rittijden. Desiro's trekken vlotter op en hebben een kortere remweg, maar of dat een merkbaar verschil gaat maken voor de typische stoptreintjes (tov klassiek materieel)?
Ja zeer zeker. Zelfs het verschil klassiekje-break is al goed merkbaar in de rittijden !
Trekt een klassiekje dan zoveel slechter op dan een Break? Het kan misschien variëren van een stel tot een ander, maar ik heb al genoeg klassiekjes een niet onaardige sprint zien trekken toen dat nodig was. Heeft er misschien mee te maken dat je de snelheid beter "voelt" met al het geschud en gerammel (120 km/h met een Lada voelt ook helemaal anders dan met een Mercedes :wink: ).
COCOKEN007

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door COCOKEN007 »

IMG_3849.JPG
Heb deze foto genomen aan het hoogspanning onderstation FMBZ.
Daar had ik mn gedachten van de ene is jong en de andere is oud.
De Desiro zal het klassieksken overnemen en die gaat verdwijnen.
Wanneer? Maar ooit zal dit gebeuren wat de ene nu Waauw zal zijn zal de andere
terug nostalgisch worden.
Maar dat is nu eenmaal zo. Voor de tb's zal de luxe in de cabine van de Desiro voelbaar
zijn tegenover de cabine van het klassieksken.
Ik heb ook gemerkt dat ze goe bezig zij de tb's aan het opleiden ook in de vorming van Schaarbeek heb ik gezien dat ze bezig waren met maneuvers aan het doen met de Desiro.
Vg
Cocoken
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Splinternieuwe treinen krijgen deuren niet open

Is dat probleem aan de deuren eigenlijk makkelijk op te lossen?
Plaats reactie