Pagina 98 van 208

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 03 okt 2012, 19:42
door dentheo
Heeft het instromen van de Desiros al invloed gehad op het doorschuiven van materieel ?
Heeft men in de kempen al meer MWs ? Die gingen toch vrijkomen in het zuiden des lands..

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 03 okt 2012, 19:48
door Steven
zover ik weet is er nog geen verhuis geweest van rollend materieel door desiro's. Dat zal pas gebeuren met de nieuwe dienstregeling denk ik. Beetje afwachten, want tot op heden zijn nog niet alle bestuurders voorzien van de juiste opleiding. Is het gebruik van de desiro niet altijd even consequent, zeker niet op de verbinding in het zuiden.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 03 okt 2012, 22:07
door nahoj
Er is al een beetje geschoven tussen werkplaatsen (MW41, gemoderniseerde klassiekjes), er zijn al rode klassiekjes buiten dienst gesteld, en zoals hierboven geschreven is 13+M6 in reguliere dienst van Noorderkempen verdwenen.

Verder nog geen systematische / definitieve materieelverhuizen.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 04 okt 2012, 16:35
door mijack1985
misschien dat het al ergens in dit topic ter sprake was gekomen, maar rijden deze stellen ook op IC diensten?
Getuige dit filmpje op youtube.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 04 okt 2012, 16:56
door Robin
mijack1985 schreef:misschien dat het al ergens in dit topic ter sprake was gekomen, maar rijden deze stellen ook op IC diensten?
Getuige dit filmpje op youtube.
Die trein was dan ook een ICT, maw een toeristentrein tijdens de zomer. Men heeft dan al niet veel extra materieel dus kan men best gebruik maken om nieuw materieel te testen, TB en TBG op te leren, het publiek deze stellen laten zien.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 04 okt 2012, 18:53
door mijack1985
@Robin, bedankt voor de uitleg :mrgreen:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 04 okt 2012, 19:33
door FLV-FGSP
Daarjuist in Brugge 08032 (of toch 2/3 daarvan) zien staan.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 07 okt 2012, 13:27
door AGE-411
Vrijdag ook een Desiro op een testrit (?) in Zottegem. (Komende uit Oudenaarde).
Binnenkort ook desiro's op lijn 89?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 07 okt 2012, 20:34
door Lukas
Hoi,

Sinds kort krijgt het spoorwegpersoneel van Leuven opleiding voor de Desiro.Hierdoor staat Desiro 08005 in Bundel M te Leuven.

Lukas

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 07 okt 2012, 20:53
door hmmm
En helaas is deze desiro al het slachtoffer geworden van graffiti :evil:.

Ik ben wel benieuwd of het inzetten van desiro's op lijnen waar nu vooral klassiek materieel rijdt een verschil gaat maken in de rittijden. Desiro's trekken vlotter op en hebben een kortere remweg, maar of dat een merkbaar verschil gaat maken voor de typische stoptreintjes (tov klassiek materieel)?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 07 okt 2012, 21:31
door Shrek
hmmm schreef:En helaas is deze desiro al het slachtoffer geworden van graffiti :evil:.

Ik ben wel benieuwd of het inzetten van desiro's op lijnen waar nu vooral klassiek materieel rijdt een verschil gaat maken in de rittijden. Desiro's trekken vlotter op en hebben een kortere remweg, maar of dat een merkbaar verschil gaat maken voor de typische stoptreintjes (tov klassiek materieel)?
Ja zeer zeker. Zelfs het verschil klassiekje-break is al goed merkbaar in de rittijden !

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 07 okt 2012, 21:35
door Steven
Maar een effectieve aanpassing zal er echter pas komen eens een verbinding volwaardig aangepast en uitgevoerd is met dit nieuwe type. Het heeft geen zin een rittijd aan te passen als een deel van de ritten nog doorgaat met klassiekjes.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 07 okt 2012, 23:02
door Steve
Shrek schreef:
hmmm schreef:En helaas is deze desiro al het slachtoffer geworden van graffiti :evil:.

Ik ben wel benieuwd of het inzetten van desiro's op lijnen waar nu vooral klassiek materieel rijdt een verschil gaat maken in de rittijden. Desiro's trekken vlotter op en hebben een kortere remweg, maar of dat een merkbaar verschil gaat maken voor de typische stoptreintjes (tov klassiek materieel)?
Ja zeer zeker. Zelfs het verschil klassiekje-break is al goed merkbaar in de rittijden !
Trekt een klassiekje dan zoveel slechter op dan een Break? Het kan misschien variƫren van een stel tot een ander, maar ik heb al genoeg klassiekjes een niet onaardige sprint zien trekken toen dat nodig was. Heeft er misschien mee te maken dat je de snelheid beter "voelt" met al het geschud en gerammel (120 km/h met een Lada voelt ook helemaal anders dan met een Mercedes :wink: ).

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 09 okt 2012, 07:41
door COCOKEN007
IMG_3849.JPG
Heb deze foto genomen aan het hoogspanning onderstation FMBZ.
Daar had ik mn gedachten van de ene is jong en de andere is oud.
De Desiro zal het klassieksken overnemen en die gaat verdwijnen.
Wanneer? Maar ooit zal dit gebeuren wat de ene nu Waauw zal zijn zal de andere
terug nostalgisch worden.
Maar dat is nu eenmaal zo. Voor de tb's zal de luxe in de cabine van de Desiro voelbaar
zijn tegenover de cabine van het klassieksken.
Ik heb ook gemerkt dat ze goe bezig zij de tb's aan het opleiden ook in de vorming van Schaarbeek heb ik gezien dat ze bezig waren met maneuvers aan het doen met de Desiro.
Vg
Cocoken

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 09 okt 2012, 11:56
door Stijn91
Splinternieuwe treinen krijgen deuren niet open

Is dat probleem aan de deuren eigenlijk makkelijk op te lossen?