Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar volgens mijn berekeningen:Stijn91 schreef:Heeft er iemand een idee hoeveel plaatsen er zijn in een CR-klassiekje?
- 20 zitplaatsen eerste klasse
- 150 zitplaatsen tweede klasse
Maar ik kan mis zitten...
Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar volgens mijn berekeningen:Stijn91 schreef:Heeft er iemand een idee hoeveel plaatsen er zijn in een CR-klassiekje?
Als dit zou kloppen, lijkt me dat weinig.Trein30 schreef:Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar volgens mijn berekeningen:Stijn91 schreef:Heeft er iemand een idee hoeveel plaatsen er zijn in een CR-klassiekje?
Het is vooral omdat in een normaal Klassiekje de twee middenste compartimenten elk 20 zitplaatsen hebben. Bij de CR-stellen zijn deze 2 x 3 banken vervangen door twee overlangse banken met zes zitplaatsen, waardoor er slechts 12 zitplaatsen in die compartimenten zijn. De rest zijn immers staanplaatsen, met die beugel in het midden.Stijn91 schreef:Als dit zou kloppen, lijkt me dat weinig.Trein30 schreef:Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar volgens mijn berekeningen:Stijn91 schreef:Heeft er iemand een idee hoeveel plaatsen er zijn in een CR-klassiekje?
Trein30 schreef:Opvallend genoeg was perron 1A niet bereikbaar vanuit Centraal zelf. In plaats daarvan moest men zich aanmelden aan de Air Terminus die tegenover Brussel Centraal gelegen was (Cardinaal Mercierstraat 35). Daar kon men zich inchecken en de bagage afgeven, en via een lift en een ondergrondse gallerij kon men dan naar perron 1A.
Buiten dat de Air Terminus in februari 1954 is geopend, en de spoorverbinding in mei 1955 door Koning Boudewijn is ingehuldigd ( ter gelegenheid van een driewekelijks bezoek aan Belgisch Congo), weet ik de eigenlijke datas niet, maar uiteindelijk komt het erop neer dat dit aparte perron zijn nut had verloren, en men uiteindelijk de verbinding tussen perron en Air Terminal heeft dichtgemetst na buitengebruikstelling.
Deze rijdt leeg via L50 naar FBN en wordt de 8908 naar FDN.Stijn91 schreef:Ik vermoed dat ik de samenstelling van P8967 vandaag zag in Denderleeuw, namelijk 2 klassiekjes, deze vertrokken richting Brussel voor misschien nog een P-trein? Maar welke?
Men voorziet ter hoogte van Vorst ergens een klein terrein voor Securail, SPC, ... zodat ze interventies (agressie, verdacht pakket, ...) kunnen oefenen. inclusief "2 rijtuigen" heb ik gehoord. Een (of twee) afgedankte klassiekjes?Stijn91 schreef:Tussen Brussel-Zuid en Halle in de buurt van Vorst-Zuid staan er dacht ik 2 bordeaux klassiekjes als ik het goed zag.
Zou die dan de L-trein vertrek om 17:06 in FLS ergens voorbijgaan of zou die er achter blijven hangen?jens123 schreef:Deze rijdt leeg via L50 naar FBN en wordt de 8908 naar FDN.Stijn91 schreef:Ik vermoed dat ik de samenstelling van P8967 vandaag zag in Denderleeuw, namelijk 2 klassiekjes, deze vertrokken richting Brussel voor misschien nog een P-trein? Maar welke?
Ik dacht dat het er 2 waren maar ik keek net te laat naar rechts en had dus niet goed gezien of het er 1 of 2 waren.Terminus schreef:Men voorziet ter hoogte van Vorst ergens een klein terrein voor Securail, SPC, ... zodat ze interventies (agressie, verdacht pakket, ...) kunnen oefenen. inclusief "2 rijtuigen" heb ik gehoord. Een (of twee) afgedankte klassiekjes?Stijn91 schreef:Tussen Brussel-Zuid en Halle in de buurt van Vorst-Zuid staan er dacht ik 2 bordeaux klassiekjes als ik het goed zag.
Einde 2013, de 222 & 207 stonden al daar... dus nu nogStijn91 schreef: Ik dacht dat het er 2 waren maar ik keek net te laat naar rechts en had dus niet goed gezien of het er 1 of 2 waren.