NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
De journalist in kwestie heeft hier ook een account. Misschien moet je zelf wat suggereren? De foto past niet bij de titel (dan had er dicht moeten staan), maar ik vind het wel acceptabel. Je kan niet verwachten dat hij een kwartier krijgt per titel.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Dat artikel slaat mij met verstomming. Het hardnekkige gerucht over de slechte deuren begint blijkbaar echt een eigen leven te leiden.Stijn91 schreef:Splinternieuwe treinen krijgen deuren niet open
Is dat probleem aan de deuren eigenlijk makkelijk op te lossen?
Het artikel spreekt van 'te lichte motortjes' die dan 'doorbranden'. Ik verbaas mij over de 'verschillende bronnen', want ik kan u met zekerheid meegeven dat er nog niet één deurmotor defect is geraakt sinds de indienststelling van MR08.
Ja, er waren en zijn problemen met de deuren, maar die situeren zich nìet bij de motor.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
toen met de commerciële testritten van Charleroi naar Erquillines was het iets software matig dat ik hoorde dus het zal nog altijd wel zo zijn dan ?



Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Waarschijnlijk inderdaad softwarematig zoals 99% van de problemen....Robin schreef:toen met de commerciële testritten van Charleroi naar Erquillines was het iets software matig dat ik hoorde dus het zal nog altijd wel zo zijn dan ?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Spijtig genoeg heeft het grafitti-beest ook al toegeslaan op de nieuwe Desiro stellen . Vanmorgen in Denderleeuw de 8002 gezien (op de lijn Aalst-Eigenbrakel) met heel wat grafitti op eerste stel.
Een paar weken terug naar Nederland geweest ( nochtans in de omgeving van Amsterdam) en daar is het grafitti-probleem blijkbaar toch minder zichtbaar. Ofwel minder grafitti ( rijtuigen beter beschermd 's nachts ?) ofwel worden de door grafitti getroffen rijtuigen vlugger uit de normale omloop gehaald. Ik vrees ook dat hoe langer ze rondrijden hoe langer het " genot" voor de spuiters duurt.
Een paar weken terug naar Nederland geweest ( nochtans in de omgeving van Amsterdam) en daar is het grafitti-probleem blijkbaar toch minder zichtbaar. Ofwel minder grafitti ( rijtuigen beter beschermd 's nachts ?) ofwel worden de door grafitti getroffen rijtuigen vlugger uit de normale omloop gehaald. Ik vrees ook dat hoe langer ze rondrijden hoe langer het " genot" voor de spuiters duurt.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Zag vandaag de 8003 staan in Brussel-Zuid en helaas was deze ook al besmeurd met kladtekeningen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Zijn hier al een paar discussies over gevoerd. Je analyse klopt: in Nederland zijn de rijtuigen gewoonlijk beter beschermd 's nachts, én de graffiti wordt er inderdaad veel sneller verwijderd (in de regel binnen de 48 uur, daar waar het hier in de regel een paar maand duurt). Klopt ook 100% dat hoe langer je het laat hangen, doe meer dat de spuiters motiveert. Alle spoorwegmaatschappijen uit de ons omringende landen hebben dat al jaren door, en hebben een doortastend anti-graffitibeleid. Enkel de NMBS heeft dat nog steeds niet door. Maar da's een dovemansdiscussie.ELEWOUT schreef:Spijtig genoeg heeft het grafitti-beest ook al toegeslaan op de nieuwe Desiro stellen . Vanmorgen in Denderleeuw de 8002 gezien (op de lijn Aalst-Eigenbrakel) met heel wat grafitti op eerste stel.
Een paar weken terug naar Nederland geweest ( nochtans in de omgeving van Amsterdam) en daar is het grafitti-probleem blijkbaar toch minder zichtbaar. Ofwel minder grafitti ( rijtuigen beter beschermd 's nachts ?) ofwel worden de door grafitti getroffen rijtuigen vlugger uit de normale omloop gehaald. Ik vrees ook dat hoe langer ze rondrijden hoe langer het " genot" voor de spuiters duurt.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
In Berlijn zag ik wat S-Bahn-stellen waar graffiti op zat, maar bij de meeste stukken graffiti zaten er felgele stickers overheengeplakt met wat tekst eroverheen. Ik kon niet precies lezen wat erop stond, maar het zal iets geweest zijn als "We hebben de graffiti gezien en zullen ze zo snel mogelijk verwijderen". Gevolg hiervan? De graffiti is verpest, wat de spuiter vast niet leuk vindt. 

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Graffiti is inderdaad een plaag bij de NMBS dezer dagen.
Men onderscheidt:
- de "tags": vrij eenvoudige "handtekeningen", volgens het devies "op loco's en kasten leest men de namen van zotten en kwasten", een zinsnede zou oud als de straat maar nog steeds actueel!
- de "masterpieces": grote beschilderingen over gans de wand van het rijtuig. Niet direct het werk van "kansarme jongeren", gezien zulk een "kunstwerk" gemakkelijk enkele honderden euro's aan spuitbussen kost. Er zijn er die denken dat dit "kunst" is, maar het blijft vandalisme en stereotiep geklieder (net zoals veel van de "moderne kunst" niets meer dan broll is). Zeer, zeer zelden zit er iets origineels tussen (zoals vorig jaar het M6 rijtuig met Elio & Bart, voor wie het zich herinnert)
- de ideologische of politieke boodschappen en slogans: deze zijn vandaag eerder zeldzaam geworden.
Voor al deze spuitbus-"artiesten" past slechts een ferme werkstraf: geef ze een stuk schuurpapier en laat ze niet gaan vooraleer het hele rijtuig is schoongemaakt!
Men onderscheidt:
- de "tags": vrij eenvoudige "handtekeningen", volgens het devies "op loco's en kasten leest men de namen van zotten en kwasten", een zinsnede zou oud als de straat maar nog steeds actueel!
- de "masterpieces": grote beschilderingen over gans de wand van het rijtuig. Niet direct het werk van "kansarme jongeren", gezien zulk een "kunstwerk" gemakkelijk enkele honderden euro's aan spuitbussen kost. Er zijn er die denken dat dit "kunst" is, maar het blijft vandalisme en stereotiep geklieder (net zoals veel van de "moderne kunst" niets meer dan broll is). Zeer, zeer zelden zit er iets origineels tussen (zoals vorig jaar het M6 rijtuig met Elio & Bart, voor wie het zich herinnert)
- de ideologische of politieke boodschappen en slogans: deze zijn vandaag eerder zeldzaam geworden.
Voor al deze spuitbus-"artiesten" past slechts een ferme werkstraf: geef ze een stuk schuurpapier en laat ze niet gaan vooraleer het hele rijtuig is schoongemaakt!
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Men doet dit niet met schuurpapier hoor. Maar dit terzijde.LHOON schreef: Voor al deze spuitbus-"artiesten" past slechts een ferme werkstraf: geef ze een stuk schuurpapier en laat ze niet gaan vooraleer het hele rijtuig is schoongemaakt!
Terug naar de Desiro, morgen zal voor mij de 5de en laatste opleidingsdag voorbij zijn om de Desiro te leren. Deze laatste dag zal iedereen van ons (we zijn met zes) een stukje moeten rijden met een Desiro.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
vandaag stonden er nog MAAR 7 desiro stellen in Stockem ... beginnen ze allemaal al te bollen? Of hebben ze een betere verstopplaats gevonden? 

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
naar stockem is charleroi de tweede thuishaven voor de desiro normaalgezien.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Wat is een stukje (afstand)?Steven schreef: Terug naar de Desiro, morgen zal voor mij de 5de en laatste opleidingsdag voorbij zijn om de Desiro te leren. Deze laatste dag zal iedereen van ons (we zijn met zes) een stukje moeten rijden met een Desiro.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Dat is een beetje willekeur, iedereen moet gewoon aan beurt geweest zijn, dat steekt niet op een km meer of minder hoor. Ongeveer 6 gelijke stukjes. Alles onder toezicht van een instructeur natuurlijk.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Deze morgen zag ik 2 Desiro's het station van Aalst binnenrijden kant Denderleeuw om de CR van 7:27 naar Eigenbrakel te verzekeren, zouden deze uit Brussel komen?