Pagina 100 van 152
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 03 mar 2014, 13:12
door Beesty
Terminus schreef:Misschien wordt de eerste oefening voor SPC/Securail dan (indien het daadwerkelijk die stellen zijn die als oefenmaterieel voorzien zijn) het betrappen van graffitispuiters

?
Dan kan je beter gaan "oefenen" in Vorst-Rijtuigen .. Resultaat gegarandeerd

Maar verder zijn het inderdaad 2 afgedankte klassiekjes als Oefenterrein op afgesloten spoor.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 11 mar 2014, 13:21
door loic1811
Rond 10u30 stonden er toch 3 mannen met borstels en emmers in de bundel van Ruisbroek . Vermoedelijk zullen ze de graffiti eraf halen van de stellekes
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 13 mar 2014, 00:29
door Trein30
Kan er iemand soms met zekerheid zeggen welke stellen dat eigenlijk zijn? De 222 staat immers op B-Foto als 'gesloopt te Recyclux, Aubange, 09/13'.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 16 mar 2014, 20:19
door nahoj
Trein30 schreef:Kan er iemand soms met zekerheid zeggen welke stellen dat eigenlijk zijn? De 222 staat immers op B-Foto als 'gesloopt te Recyclux, Aubange, 09/13'.
207 en 222.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 16 mar 2014, 20:29
door Lukas
Hoi,
Afgelopen vrijdag was ik in het zuiden van Belgie (Regio Arlon) en ik zag er de laatste overblijvers van de Klassiekske's:
In de werkplaats van Stockem stond stel 204.Bij de sloper in Aubange stonden ook nog de 248 en de 598.Dit duo stond te wachten op hun doodvonnis.
Lukas
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 19 mar 2014, 21:53
door Dieselfreak
Hoeveel van de roodjes zijn er nu nog heel? En wat is de bestemming van deze afgedankte stellen? Worden ze voor een bepaald doel gebruikt/bewaard?
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 19 mar 2014, 21:56
door nahoj
Dieselfreak schreef:Hoeveel van de roodjes zijn er nu nog heel? En wat is de bestemming van deze afgedankte stellen? Worden ze voor een bepaald doel gebruikt/bewaard?
204: indien geen interesse voor bewaring => schroot;
207, 222: op korte termijn schroot;
600: bewaard door NMBS patrimonium.
De rest is reeds schroot, of staat op zijn minst op het terrein van een verschroter.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 20 mar 2014, 09:29
door pietmol
nahoj schreef:
600: bewaard door NMBS patrimonium.
wat betekent dat "bewaard"?
gewoon aan de kant gezet zoals hij is?
of wordt hij "opgefrist" als bezienswaardigheid? (dan liefst opnieuw in blauwe Sabena livrei, en interieur dat verwijst naar Sabena...)
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 20 mar 2014, 12:38
door Terminus
nahoj schreef:
207, 222: op korte termijn schroot;
Dus dan is dat toch niet het oefenmaterieel?
165 en 219 zijn ook bewaard volgens mij, oefenmaterieel voor de brandweer in Lens (?)
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 11 apr 2014, 11:50
door Dieselfreak
Ik zat gisteren in stel 655 op de IR q, zowel in het doorgaan als in het terugkeren. Dat stel schokte heel erg bij het aanzetten, maakte veel lawaai tijdens het rijden en reed ook allesbehalve zacht - het schudde heel erg, wat op de tafeltjes stond, dreigde eraf te vallen. In het terugkeren zat ik echter in eerste klasse, daar was het veel beter.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 11 apr 2014, 13:14
door Shrek
Dieselfreak schreef:Dat stel schokte heel erg bij het aanzetten, maakte veel lawaai tijdens het rijden en reed ook allesbehalve zacht - het schudde heel erg, wat op de tafeltjes stond, dreigde eraf te vallen.
Dat denk ik bij elk klassiekje van de 600-650 reeks

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 11 apr 2014, 15:14
door calabria
Ik zat gisteren ook op zo'n enorm schokkend klassiekje (vooral bij het versnellen en vertragen), het nummer begon ook met een 6 en het was het eerste stel van trein 2372. Op dat uur verwacht je rustig te kunnen indommelen op de trein maar daar was absoluut geen sprake van op dit ding.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 11 apr 2014, 16:06
door Stijn91
calabria schreef:Ik zat gisteren ook op zo'n enorm schokkend klassiekje (vooral bij het versnellen en vertragen), het nummer begon ook met een 6 en het was het eerste stel van trein 2372. Op dat uur verwacht je rustig te kunnen indommelen op de trein maar daar was absoluut geen sprake van op dit ding.
Trein 2372, welke trein was dat?
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 11 apr 2014, 21:52
door calabria
Stijn91 schreef:calabria schreef:Ik zat gisteren ook op zo'n enorm schokkend klassiekje (vooral bij het versnellen en vertragen), het nummer begon ook met een 6 en het was het eerste stel van trein 2372. Op dat uur verwacht je rustig te kunnen indommelen op de trein maar daar was absoluut geen sprake van op dit ding.
Trein 2372, welke trein was dat?
Woops 3 moet een 4 zijn

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 12 apr 2014, 21:12
door Dieselfreak
Op de
site van Belrail staan de AM62, AM63 en AM65 nog steeds als "En service". Die site wordt al wel 10 jaar niet meer bijgewerkt.