Pagina 2 van 5

Geplaatst: 09 aug 2006, 17:19
door Mark7758
Model Spoor Magazine.

Geplaatst: 09 aug 2006, 17:36
door Steven
rixke rail schreef:O.k. Steven, dat is dus het antwoord dat ik zocht. Dank U zeer daarvoor.
Mag ik dit van U gebruiken op het andere forum ? (MSM)
Ik zou namelijk graag iemand daar lik op stuk geven.
Niet dat ik rancuneus ben, hoor. :twisted: Als ik gelijk heb wil ik dat men dat respecteert. :wink:
Spoorse groeten,
Eric.
als je wil siteer ik letterlijk de regelementering, ik heb die altijd bij de hand, dus geen enkel probleem :-)

Geplaatst: 09 aug 2006, 19:19
door Steven
effe zeggen wat boekje HLT deel 4 hoofdstuk 1 vermeld

enkel 2 locs mogen in dienst zijn, er zijn uitzonderingen
* oprijden van het hellend vlak van luik naar ans
* het evacueren van een goederentrein in nood
* bij HLD 77 (maar dit staat vermoedelijk enkel vermeld
in handleiding van deze locs)
Bij 2 locs zijn er beperkingen als volgt, wanneer deze achter elkaar staan is de snelheid beperkt tot 130km/u (120km/u op lijnen met 25kV)



Verkeersbeperkingen bij 3 (drie) locs in dienst in het konvooi
de evacuatiesnelheid is beperkt:
* max 60 km/u als in de trein 1 of meerdere HLE 13 zitten
* max 80 km/u in andere gevallen

Geplaatst: 09 aug 2006, 19:36
door Mark7758
In de handleiding van de reeks 77 staat bij hoofdstuk 6
Maximaal 3 werkende locomotieven in 1 trein. (Unite mulitple)

Geplaatst: 09 aug 2006, 19:51
door Steven
Mark7758 schreef:In de handleiding van de reeks 77 staat bij hoofdstuk 6
Maximaal 3 werkende locomotieven in 1 trein. (Unite mulitple)
da laatste is in frans (UM), in eenvoudig nederlands = treinschakelijk =TS

Geplaatst: 09 aug 2006, 20:29
door rixke rail
Iedereen bedankt voor de hulp. Ik heb nog niet de tijd gehad om dit forum eens uit te pluizen, maar ik zal zeker eens meer komen kijken.
Spoorse groeten,
Eric.

Geplaatst: 10 aug 2006, 12:10
door Trainspotterke
NSNMBS schreef:En wat is MSM-forum? :oops:
Het forum van het welbekende Modelspoor Magazine! :wink:

Nuja, in Nederlands bestaat dat niet, zekers? :P

Geplaatst: 10 aug 2006, 12:12
door Steven
Trainspotterke schreef:
NSNMBS schreef:En wat is MSM-forum? :oops:
Het forum van het welbekende Modelspoor Magazine! :wink:

Nuja, in Nederlands bestaat dat niet, zekers? :P
het tijdschrift is in nederland bekend normaal aangezien ik er toch geregeld van die kant is een lezersbrief in zie staan

Geplaatst: 10 aug 2006, 12:16
door trainfreak
Inderdaad!
In Nederland komt het ook uit!
Weliswaar een tijdje nadat het in Belgiƫ verschenen is.

Geplaatst: 10 aug 2006, 12:42
door Steven
soit, terug naar de dubbeltractie en treinschakelingen

Geplaatst: 10 aug 2006, 19:51
door NSNMBS
Trainspotterke schreef:
NSNMBS schreef:En wat is MSM-forum? :oops:
Het forum van het welbekende Modelspoor Magazine! :wink:

Nuja, in Nederlands bestaat dat niet, zekers? :P
Om nog even terug te komen op Trainspotterke :oops:
ModelspoorMagazine is hier idd ook te vinden. Maar dat wil dan toch niet zeggen dat als ik MSM zie dat ik dan meteen moet denken haa dat is van ModelspoorMagazine lol.. :P

Maar idd wat Steven zei, terug naar de dubbele tractie, euhh excuus: drie-dubbele tractie :D

Geplaatst: 10 aug 2006, 20:16
door Steven
je kan het oplossen door het woordje meervoudige tractie te gebruiken

Geplaatst: 06 jun 2007, 20:18
door Nekvin
Er kunnen ook 2 E-locs met een dieselloc voor een trein hangen. Dit dient dan voor extra tractie, bvb voor een ZL die over een serieuze helling moet

Re: Driebubbele tractie ?

Geplaatst: 16 mar 2012, 17:52
door Dieselfreak
Vandaag rond 11:50 reed door station Kortrijk een goederentrein getrokken door drie 62-ers.

Re: Driebubbele tractie ?

Geplaatst: 16 mar 2012, 18:03
door Steven
Dieselfreak schreef:Vandaag rond 11:50 reed door station Kortrijk een goederentrein getrokken door drie 62-ers.

Er kunnen er maar twee trekkracht leveren, aangezien de bestuurder normaal geen controle heeft over de derde loc (dat is niet voorzien). De derde zal meegereden hebben met draaiende motor maar zonder effectief trekkracht te voorzien, indien wel zat er normaal een bestuurder op. Ter info de 62-ers trekken enkel nog technische treinen infrabel, ze vallen dus niet onder goederentreinen, maar dit laatste puur ter theoretische informatie.