Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Re: Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Ging Thalys sowieso niet in de nabije toekomst stoppen te Zaventem?
Re: Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Elders vernomen: het betreft grootschalige werkzaamheden aan de bovenbouw van de LGV Nord. Hierdoor zal er daar minder capaciteit zijn.
Re: Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Nee, het is een materieelprobleem: er is 1 stel in brand gevlogen (15 maart) en de treinstellen gaan achtereenvolgens 6 weken uit dienst voor een midlife-revisie. Betekent dat er maar 24 stellen beschikbaar zijn ipv 26.
Re: Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Een midlife-revisie? Die stellen hebben net een revisie achter de rug?
Re: Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Ieder treinstel zal blijkbaar een grondige onderhoudsbeurt krijgen. Daarvoor wordt tijdelijk 30 man extra ingezet in technicenter le Landy volgens webtrains.net
Re: Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Die mensen van Luik, rijden die dan ook naar Duitsland? En gaat dat? Spreken die een woord Duits? En in Vlaanderen? Spreken ze Nederlands met TC?groentje schreef:De Thalys rijdt echter vanuit Luik omwille van personeelsredenen, er rijden maar 3 Belgische depots met Thalys, zijnde Brussel, Luik en Antwerpen.
Re: Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Die mensen van luik rijden met Thalys en ICE, van die mensen is er al zeker 1 Duitstalige Belg die vlot viertalig was als ik hem leerde kennen.
Ze doen dus treinen tot Paris Nord, Frankfurt Hbf als uiterste punten.
Ze doen dus treinen tot Paris Nord, Frankfurt Hbf als uiterste punten.
Re: Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Die bestuurders zijn inderdaad zeer goed twee- en drietalig. Minstens een woont op een boogscheut van lijn 2, op de taalgrens nabij Borgworm.
Ook de Duitsers doen doorgaans hard hun best in het Frans en (in mindere mate) het Nederlands.
Ook de Duitsers doen doorgaans hard hun best in het Frans en (in mindere mate) het Nederlands.
Re: Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Ben benieuwd of de Oostende Thalys nog zal terug komen aangezien thalys in december 2 maal van Amsterdam naar Lille zou sporen. (Zodat men nadien eventueel kan verder sporen naar Barcelona en andere bestemmingen).
http://www.lavoixdunord.fr/region/deux- ... 0b0n522063.
Ook wil Thalys 3 treinen van Essen (Duitsland) naar Parijs ipv 1 nu laten sporen. http://blog.wiwo.de/train-spotting/2012 ... ach-essen/.
http://www.lavoixdunord.fr/region/deux- ... 0b0n522063.
Ook wil Thalys 3 treinen van Essen (Duitsland) naar Parijs ipv 1 nu laten sporen. http://blog.wiwo.de/train-spotting/2012 ... ach-essen/.
Re: Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Dat zou commercieel gezien een veel betere zet zijn dan die Oostende volgens mijkristofvt schreef:Ben benieuwd of de Oostende Thalys nog zal terug komen aangezien thalys in december 2 maal van Amsterdam naar Lille zou sporen. (Zodat men nadien eventueel kan verder sporen naar Barcelona en andere bestemmingen).
http://www.lavoixdunord.fr/region/deux- ... 0b0n522063.
Ook wil Thalys 3 treinen van Essen (Duitsland) naar Parijs ipv 1 nu laten sporen. http://blog.wiwo.de/train-spotting/2012 ... ach-essen/.

Re: Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Heeft men daar de "hardware" nog voor in reserve ? 1 paar Keulen was toch geschrapt in het voordeel van Amsterdam ?kristofvt schreef:Ben benieuwd of de Oostende Thalys nog zal terug komen aangezien thalys in december 2 maal van Amsterdam naar Lille zou sporen. (Zodat men nadien eventueel kan verder sporen naar Barcelona en andere bestemmingen).
http://www.lavoixdunord.fr/region/deux- ... 0b0n522063.
Ook wil Thalys 3 treinen van Essen (Duitsland) naar Parijs ipv 1 nu laten sporen. http://blog.wiwo.de/train-spotting/2012 ... ach-essen/.
En dit kost twee (?) stellen meer , één voor Amsterdam en één voor Essen (Essen Keulen duurt ruim lang)
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Voor mij is die Thalys uit Oostende evenmin erg nuttig, maar hetzelfde geldt niet voor de Thalys via de Waalse As. Zit er misschien niet veel volk op in Luik (je kan later vertrekken en eerder toekomen via Brussel), vanaf Namen zit dat ding behoorlijk goed gevuld. Laat ons hopen dat, als de ene sneuvelt, de andere om communautaire redenen niet eveneens wordt geofferd...
Re: Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
^^ Inderdaad, en als er dan toch per sé een Thalys vanuit Oostende/Brugge moet vertrekken, dan kan je deze beter via Kortrijk-Lille laten rijden, dan ben je nog sneller ook.
Het verlies van de stop in Gent kan dan gecompenseerd worden door een stop in Kortrijk.
Ik ben er zeker van dat die trein meer succes zou hebben dan de huidige Thalys van/naar Oostende.
Het verlies van de stop in Gent kan dan gecompenseerd worden door een stop in Kortrijk.
Ik ben er zeker van dat die trein meer succes zou hebben dan de huidige Thalys van/naar Oostende.
Re: Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
De huidige Thalys zit echter wel behoorlijk vol, vanaf Brussel. Maar het stuk tussen Oostende en Brussel is vrij nutteloos. Al kan je er soms je voordeel mee doen, er zijn soms langer goedkope kaartjes voor te krijgen vanuit Gent of Brugge, dan vanuit Brussel...
Re: Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Laat ons hopen dat de communautaire 'balansen' inderdaad geen criterium (meer) zijn. Dan kan het nog eens wat worden. Ik begrijp niet zo goed hoe of waarom Thalys zoveel mensen uit Essen trekt (merendeel stapt op in Keulen). Speelt misschien mee dat je nu niet meer met een IC-kaartje tussen Aachen en Keulen de Thalys kan nemen?groentje schreef:Laat ons hopen dat, als de ene sneuvelt, de andere om communautaire redenen niet eveneens wordt geofferd...