De dienstregeling op de oude lijn werd dus gehalveerd. Welke bende broeksch*** hebben het bij de NS eigenlijk voor het zeggen? Het is nu de derde of vierde keer op 2 jaar tijd dat ze dat doen en nog nooit was het echt nodig.
Blijkbaar is investeren in een aantal extra depanneurs om eventuele problemen sneller op te lossen te duur.
Nederland: kans op onweer. NS schrapt treinen.
Re: Nederland: kans op onweer. NS schrapt treinen.
Wellicht heeft dit maken met de prestratienormen? Aangekondigd afschaffen van treinen, zodat de norm van punctualiteit gehaald wordt. Maar er zullen hier op het forum wel mensen zitten die dit kunnen vertrellen.
Re: Nederland: kans op onweer. NS schrapt treinen.
Het afschaffen van deze treinen werd minder dan 36 uur van tevoren aangekondigd, dus tellen de geschrapte treinen mee voor de KPI's.
Re: Nederland: kans op onweer. NS schrapt treinen.
Net wanneer de auto's gaan slippen en zich vastrijden en de trein zich kan profilerenAlexNL schreef:Het is weer zover: kans op sneeuw, NS schrapt preventief treinen.

Re: Nederland: kans op onweer. NS schrapt treinen.
Ook deze winter laat NS de reizigers weer ernstig in de steek.
Tijdens een "aangepaste dienstregeling" wordt er gereden volgens "LUD2", wat staat voor "Landelijk Uitgedunde Dienstregeling, niveau 2". Van de 5.200 ritten die op een normale dag worden gereden wordt slechts 80% uitgevoerd. Op trajecten waar normaalgesproken kwartierdiensten worden gereden, rijden dan slechts halfuursdiensten. NS probeert treinen te verlengen om de benodigde capaciteit te bieden, maar faalt hierin iedere keer opnieuw.
Compensatie voor de reizigers bestaat uit niets meer dan de normale Geld terug bij Vertraging-regeling. Deze regeling houdt in dat als een reis van A naar B met 30 minuten of meer wordt verlengd, de reizigers 50% van de prijs van het ticket (of een deel van de prijs van zijn abonnement) krijgt vergoed. Het gevolg van LUD2 is echter dat de meeste reizen met zo'n 20 minuten worden verlengd en de reizigers dus niet in aanmerking komen voor GtbV.
We kunnen weer de nodige dagen aan het lijstje van LUD-dagen toevoegen:
7 december 2012: verwachte sneeuwval en vorst
8 december 2012: verwachte strenge vorst
15 januari 2013: kans op sneeuw en vorst
16 januari 2013: sneeuwval en strenge vorst, aldus de weersverwachting
17 januari 2013: aanhoudend streng winterweer
20 januari 2013: verwacht sneeuwfront
21 januari 2013: aanhoudende sneeuwval
22 januari 2013: sneeuwval en aanhoudende vorst
23 januari 2013: vorst
24 januari 2013: aanhoudende vorst (-10 °C)
6 februari 2013: passerend sneeuwfront
14 februari 2013: kans op sneeuwval

Tijdens een "aangepaste dienstregeling" wordt er gereden volgens "LUD2", wat staat voor "Landelijk Uitgedunde Dienstregeling, niveau 2". Van de 5.200 ritten die op een normale dag worden gereden wordt slechts 80% uitgevoerd. Op trajecten waar normaalgesproken kwartierdiensten worden gereden, rijden dan slechts halfuursdiensten. NS probeert treinen te verlengen om de benodigde capaciteit te bieden, maar faalt hierin iedere keer opnieuw.
Compensatie voor de reizigers bestaat uit niets meer dan de normale Geld terug bij Vertraging-regeling. Deze regeling houdt in dat als een reis van A naar B met 30 minuten of meer wordt verlengd, de reizigers 50% van de prijs van het ticket (of een deel van de prijs van zijn abonnement) krijgt vergoed. Het gevolg van LUD2 is echter dat de meeste reizen met zo'n 20 minuten worden verlengd en de reizigers dus niet in aanmerking komen voor GtbV.
We kunnen weer de nodige dagen aan het lijstje van LUD-dagen toevoegen:
7 december 2012: verwachte sneeuwval en vorst
8 december 2012: verwachte strenge vorst
15 januari 2013: kans op sneeuw en vorst
16 januari 2013: sneeuwval en strenge vorst, aldus de weersverwachting
17 januari 2013: aanhoudend streng winterweer
20 januari 2013: verwacht sneeuwfront
21 januari 2013: aanhoudende sneeuwval
22 januari 2013: sneeuwval en aanhoudende vorst
23 januari 2013: vorst
24 januari 2013: aanhoudende vorst (-10 °C)
6 februari 2013: passerend sneeuwfront
14 februari 2013: kans op sneeuwval

Re: Nederland: kans op onweer. NS schrapt treinen.
Doe dit hier bij ons ,dan kunnen vele reizigers gelijk een uur wachten.
Een kwartiers dienst kennen wij niet
Mischien met het GEN??
Een kwartiers dienst kennen wij niet
Mischien met het GEN??
