ik heb daarstraks gemerkt dat er graffiti is op stel 08007 ik heb gisteren op dat stel gezeten en toen was er nog niks op

Zat die op de Brussel - luchthaven - Leuven? Groene kribbel opzij aan de kop? Die heb ik ook zien rijden, was niet zeker of dat de 08007 of 08009 was. Reed samen met de 08004.hle2127 schreef:in het algemeen blijven er wel wat treinen aan het perron in de nacht in brussel-zuid ook maar lang is dit ook niet want zijn vaak ook 1 van de eerste treinen s'morgens .
ik heb daarstraks gemerkt dat er graffiti is op stel 08007 ik heb gisteren op dat stel gezeten en toen was er nog niks op
Dit lijkt mij eerder een taak van de spoorwegpolitie en de NMBS te zijn, de spoorwegen wilden destijds immers een eigen veiligheidsdienst.Ik vraag mij trouwens af of de lokale politie wel op de sporen mag komen, het is toch een aparte en gevaarlijke omgeving en zoek er je weg maar eens... De SPC zie je na 22u sowieso al niet meer.overweg13 schreef:Ik zet laten tussen haakjes, omdat dit eigenlijk evident een opdracht is van de lokale politie.
Die folie is peperduur.Teach2 schreef:Of jawel: over de nummertjes en technische gegevens plakken ze dus wél folie! Ze hebben het dus wel degelijk, ze kennen het. Waarom dan niet gebruiken over het hele rijtuig? Kan het hen dan werkelijk zo weinig schelen dat die treinen met afgebladderde verf moeten rondrijden?
En herschilderen niet?nahoj schreef:Die folie is peperduur.
Euh, reiniging IS de beste preventie!Ik blijf erbij dat men beter energie in preventie steekt dat in reiniging, zeker als die snel moet gebeuren.
Voila, zo doen ze dat in Nederland ook. En voorzie meer plaatsen waar graffiti verwijderd kan worden (ook dat heeft men in NL gedaan), zo beperk je al het aantal nodige overbrengingen, én de tijd die nodig is om materieel ter plekke te krijgen, en dus de tijd dat materieel niet kan worden ingezet. Zorg ervoor dat je graffiti kan verwijderen op die plaatsen waar sowieso al veel materieel overdag staat (buiten de spits) en je hoeft veel materieel zelfs al niet meer over te brengen: je kan het gewoon kuisen tussen de ochtend- en avondspits in. Nogmaals: zo doen ze het in Nederland ook: materieel komt binnen na de ochtendspits, wordt gekuist, en tegen dat de avondspits begint zijn die terug proper. Als dat daar kan (waar men overdag veel minder materieel aan de kant staan heeft dan hier, gezien zij het fenomeen van spitsuurtreinen niet kennen) dan moet dat hier zéker kunnen.Dan moeten ze het maar tijdens de week inplannen he.
Ik heb vorige week nog een hele dag met de trein in NL rondgereden, en heb er speciaal op gelet. Op een hele dag 5 treinen gezien met graffiti, allemaal duidelijk recente. Tijdens mijn korte overstap in Antwerpen 's morgens en 's avonds had ik er al 9 gezien. In Nederland ging het telkens om 1 'piece' of tag of hoe je die dingen ook noemt per trein, hier staan er op eenzelfde rijtuig vaak meerdere, en vaak ook op meerdere rijtuigen per trein.Hobbes schreef:Ik zal het nog eens zeggen, en het is me vandaag nogmaals opgevallen: In Nederland zie je tegenwoordig meer en meer materiaal rondrijden met graffiti.
Zelfs een Fyra ram had ervan.