am62 schreef:Steven schreef:Je moet u vooral een journalist voorstellen die een artikel schrijft zonder enige spoorkennis en dat duidelijk laat merken (zonder opzet) in zijn artikel. Hij heeft de vertegenwoordiger allicht verkeerd begrepen. Veel kans voor dat deze laatste misschien iets te technische uitleg gaf ipv het simpel te houden.
In dit geval was de "vertegenwoordiger" een reizigster die van Brussel naar Ninove spoorde met de CR-trein.
Mja, dan nog, mensen denken nu blijkbaar allemaal da er een ramp zat aan te komen. Reizigers treinen worden ni zo vaak miszonden, ma bij goederen geberut da veel meer zunne, op zicht is da ni zo erg, treinen komen zowiezo op "lege sporen" terecht, alleen is da dan een gans gedoe om die toch op zijn juiste bestemming te krijgen. Als d ebestuurder de lijn bovendien niet kent, kan hij ni eens verder rijden, zowiezo moet men bij miszending stoppen en contact opnemen met de blokpost. In overleg kan je dan achteruit (met begeleiding van 2de persoon die dan op kop van de beweging moet staan, achterkant trein dus) ofwel doorrijden als je via die weg ook op je bestemming kan geraken. (enkel mogelijk als de bestuurder die lijn kent).
Ik lach me kreupel als de reacties lees van "de laatste gazette"
Mensen weten ni waarover het gaat, wat er misging, wat er vooral NIET kan gebeuren en zo meer ... alles is fel overdreven, maar het is opnieuw voer om de NMBS in een slecht daglicht te stellen, dat is sind enige tijd een nationale sport geworden
