Pagina 2 van 2
Re: Alternatief voor de 'Benelux'?
Geplaatst: 16 okt 2012, 20:22
door wattman
Interessant natuurlijk allemaal dat voorstel, maar veels te ingewikkeld. Waar is de tijd gebleven dat de IC Oostende - Antwerpen - Essen eenvoudig doorgetrokken kon worden naar Roosendaal.

Re: Alternatief voor de 'Benelux'?
Geplaatst: 17 okt 2012, 07:52
door K V B
Steven schreef:
Verder praat jij vooral over efficiëntie maar hou je in weinige gevallen rekening met het veilig handelen en daar mag en kan je geen tijd op kleven..
Op veiligheid mag je wel degelijk een tijd kleven. Een minder efficiëntere spoorweg kost immers ook levens.
Re: Alternatief voor de 'Benelux'?
Geplaatst: 17 okt 2012, 23:00
door dentheo
Re: Alternatief voor de 'Benelux'?
Geplaatst: 18 okt 2012, 15:23
door ReisThijs
groentje schreef:De ICR-rijtuigen zijn ook nodig in binnenlands Nederlands verkeer, en hou je er dan nog genoeg over voor een dienstregeling die zelfs nog doorrijdt naar België?
Heel toevallig is de belangrijkste binnenlandse verbinding waar ICR wordt ingezet nu juist de IC Zwolle-Roosendaal.
Ik vraag me overigens af waarom er gedacht wordt aan "trek-trek"? Als ze geduwd zouden rijden van Zwolle tot Roosendaal is het al ietsje minder ingewikkeld (vooraan loc aankoppelen, achteraan loc afkoppelen.)
Re: Alternatief voor de 'Benelux'?
Geplaatst: 18 okt 2012, 16:07
door Steve
ReisThijs schreef:groentje schreef:De ICR-rijtuigen zijn ook nodig in binnenlands Nederlands verkeer, en hou je er dan nog genoeg over voor een dienstregeling die zelfs nog doorrijdt naar België?
Heel toevallig is de belangrijkste binnenlandse verbinding waar ICR wordt ingezet nu juist de IC Zwolle-Roosendaal.
Ik vraag me overigens af waarom er gedacht wordt aan "trek-trek"? Als ze geduwd zouden rijden van Zwolle tot Roosendaal is het al ietsje minder ingewikkeld (vooraan loc aankoppelen, achteraan loc afkoppelen.)
Op de Zwolle-Roosendaal rijdt ook nog ander materieel (ik denk aan V-IRM en misschien ook nog Mat'64??), en dat wordt al helemaal problematisch ivm een mogelijke doortrekking tot België.
Re: Alternatief voor de 'Benelux'?
Geplaatst: 18 okt 2012, 16:20
door mijack1985
Zwolle - Roosendaal rijdt momenteel een mix van ICMm (Koplopers), ViRM en ICRm en heel soms een verdwaalde DDAR.
ICRm stuurstanden kunnen alleen met een 1700 overweg. Met een Traxx zullen ze moeten worden omgebouwd.