Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12
Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12
Welke klassieke hebben nog grootvaderrechten in Rsd ? Iemand ?Jeroen schreef: Ik doe regelmatig Leuven-Kapellen en ik heb eerlijk gezegd van die overbezetting nog niets gemerkt. Ik reis weliswaar op werkdagen.
Zoals al geschreven, men kan naast die 800'en even goed klassieke stellen inzetten.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Waarschijnlijk zijn vooral de spitstreinen overbezet en zijn de rest van de treinen "goed gevuld"? Om 12:00 's middags zullen er minder reizigers zijn dan om 17:00 ivm werk en studie, lijkt me.
Daarnaast zijn niet alle reizigers verhuisd: abonnementhouders zullen waarschijnlijk de Fyra pakken, reizigers uit Breda e.o. zullen nu eerder geneigd zijn om de bus te pakken (dat is vanaf Breda zelfs sneller), of zullen zijn overgestapt naar de auto.
Daarnaast zijn niet alle reizigers verhuisd: abonnementhouders zullen waarschijnlijk de Fyra pakken, reizigers uit Breda e.o. zullen nu eerder geneigd zijn om de bus te pakken (dat is vanaf Breda zelfs sneller), of zullen zijn overgestapt naar de auto.
Klassiekjes zijn bij mijn weten niet toegelaten in Roosendaal. En mochten ze dat intussen wel zijn, dan zijn ze dat zeker niet in een samenstelling klassiekje + 800.
Ja goed maar dan mag men quasi-overal in België actie gaan voeren en klagen over overbezetting én vertragingen. Misschien moeten die Lijn 12-comités eens hun neus in de wereld steken. Ik ervaar daar geen problemen die ik elders niet ervaar en ik reis in mijn vrije tijd vaak kris-kras het Vlaamse land door.AlexNL schreef:Waarschijnlijk zijn vooral de spitstreinen overbezet en zijn de rest van de treinen "goed gevuld"?
In Maastricht komen gemoderniseerde klassiekjes. Ik dacht dat er wel verschillen waren inzake ATB op het traject naar Maastricht enerzijds en Roosendaal anderzijds maar is daar in dat geval echt geen mouw aan te passen?Terminus schreef:Klassiekjes zijn bij mijn weten niet toegelaten in Roosendaal.
Dan is je reispatroon zodanig dat je de overbezette treinen niet tegenkomt. Of je hebt geluk gehad. Er waren treinen die bij vertrek uit Roosendaal al vol waren en waarbij na vertrek uit Essen de staanplaatsen ook zo goed als op waren.Jeroen schreef:Ik doe regelmatig Leuven-Kapellen en ik heb eerlijk gezegd van die overbezetting nog niets gemerkt. Ik reis weliswaar op werkdagen.
Groetjes,
Rian
En als men 800+klassiek+800 doen mag het dan niet ?Terminus schreef:Klassiekjes zijn bij mijn weten niet toegelaten in Roosendaal. En mochten ze dat intussen wel zijn, dan zijn ze dat zeker niet in een samenstelling klassiekje + 800.

Heel eenvoudig. De Varkensneuzen doen nu bijvoorbeeld Ottignies-Namen als L-trein. Hier zet je de klassieke motorstellen en de vrijgekomen Varkensneuzen rijden naar RoosendaalJeroen schreef:Ja goed maar dan mag men quasi-overal in België actie gaan voeren en klagen over overbezetting én vertragingen. Misschien moeten die Lijn 12-comités eens hun neus in de wereld steken. Ik ervaar daar geen problemen die ik elders niet ervaar en ik reis in mijn vrije tijd vaak kris-kras het Vlaamse land door.AlexNL schreef:Waarschijnlijk zijn vooral de spitstreinen overbezet en zijn de rest van de treinen "goed gevuld"?
In Maastricht komen gemoderniseerde klassiekjes. Ik dacht dat er wel verschillen waren inzake ATB op het traject naar Maastricht enerzijds en Roosendaal anderzijds maar is daar in dat geval echt geen mouw aan te passen?Terminus schreef:Klassiekjes zijn bij mijn weten niet toegelaten in Roosendaal.

Ooit bijna allemaal, maar die zijn nu al verschroot denk ik.Terminus schreef:Klassiekjes zijn bij mijn weten niet toegelaten in Roosendaal.
Laatst gewijzigd door dentheo op 08 jan 2013, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Ik geloof niet zo in geluk en ik zou ook niet weten wat er zo vreemd is aan mijn reispatroon. Ik vraag mij af wanneer die overbezette treinen rijden. In de spits? In het weekend?rvdborgt schreef:Dan is je reispatroon zodanig dat je de overbezette treinen niet tegenkomt. Of je hebt geluk gehad.Jeroen schreef:Ik doe regelmatig Leuven-Kapellen en ik heb eerlijk gezegd van die overbezetting nog niets gemerkt. Ik reis weliswaar op werkdagen.
Hoi
In de spits en in het weekend, wat ook in het weekend is de bezetting Roosendaal-Essen pover te noemen maar volle bak vanaf Essen(is voor een Nederlander VEEL GOEDKOPER) om met de wagen tot Essen te komen.
Vanaf ESSEN zou een M6 stam ook in het weekend wenselijk zijn(staan nu toch maar te niksen op Schijnpoort!)
In de spits en in het weekend, wat ook in het weekend is de bezetting Roosendaal-Essen pover te noemen maar volle bak vanaf Essen(is voor een Nederlander VEEL GOEDKOPER) om met de wagen tot Essen te komen.
Vanaf ESSEN zou een M6 stam ook in het weekend wenselijk zijn(staan nu toch maar te niksen op Schijnpoort!)
Spreken we eens af op zaterdag in Heide, perron richting Antwerpen, trein om 10H45???Jeroen schreef:Theo, er rijden al veel langer vierledige stellen tussen Puurs en Antwerpen.
Ik snap trouwens het probleem niet. Men kan toch even goed klassiekjes/CR-stellen inleggen, zoals naar Maastricht? Enfin, van mij mag men gerust die 800'en ginder houden.
Heb deze voormiddag een heen- en terugrit Antwerpen-Kapellen gedaan en van overbezetting was er zeker geen sprake.
Volgens mij is het druk 's morgens naar Antwerpen en 's avonds terug, zelfde uren als de belgen.ferry schreef:Hoi
En dan ook de zondagavond, bijna alle nederlandse studenten van Leuven-Gent-Antwerpen proberen dan met grote tassen op de varkensneus te geraken in Roosendaal.
De auto's in essen zijn veelal nederlandse 65+ers...., nu ook jongeren die met de IC pendelen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
Vooral in de piekuren puilt de trein uit. Wel goede reclame voor de Fyra natuurlijk, maar die is voor velen geen optie.
Antwerpen is bij de jeugd erg populair voor een dagtrip vanuit Nederland, bijvoorbeeld vanwege specifieke winkels die niet in Nederland te vinden zijn. Veel van die jongeren hebben een studentenkaart, die reizen dan gratis met de Nederlandse treinen tot Roosendaal en nemen daar de L-trein van lijn 12 omdat ze zo bijna 30 euro kunnen besparen aan vervoerskosten, dat besteden ze dan weer in de winkels.
Antwerpen is bij de jeugd erg populair voor een dagtrip vanuit Nederland, bijvoorbeeld vanwege specifieke winkels die niet in Nederland te vinden zijn. Veel van die jongeren hebben een studentenkaart, die reizen dan gratis met de Nederlandse treinen tot Roosendaal en nemen daar de L-trein van lijn 12 omdat ze zo bijna 30 euro kunnen besparen aan vervoerskosten, dat besteden ze dan weer in de winkels.
Ja en dan??Jeroen schreef:Ja goed maar dan mag men quasi-overal in België actie gaan voeren en klagen over overbezetting én vertragingen. Misschien moeten die Lijn 12-comités eens hun neus in de wereld steken. Ik ervaar daar geen problemen die ik elders niet ervaar en ik reis in mijn vrije tijd vaak kris-kras het Vlaamse land door.AlexNL schreef:Waarschijnlijk zijn vooral de spitstreinen overbezet en zijn de rest van de treinen "goed gevuld"?
Vindt jij dat normaal???
Het is zelfs zo erg dat in het "vertrekstation" in Roosendaal reizigers niet eens mee mogen doordat de trein overvol zit.
Soms vraag ik me af of de NMBS er ten dienste van haar klanten is, of dat de klanten er ten dienste van de NMBS moeten zijn.