Oeps, je hebt volledig gelijk over Mollem en de 8095.Kristofke schreef: De 8095 stopt NIET in Mollem (echter wel in Sint Gillis waar de 8094 NIET stopt!) ! En dus is het logisch dat het eerst volgende vertrek naar Mollem de L trein is.
Echter heeft de operator bij het activeren van de alternatieven "vergeten" om Mollem uit deze alternatieven te halen aangezien het nutteloos is om deze om te roepen voor de L trein als de originele trein voor die L trein komt.
Wanneer de operator een alternatief activeert voor een trein dan kiest het systeem automatisch voor alle haltes het eerst volgende vertrek zonder enige controle of dit nu logisch zou zijn of niet voor de reiziger (als het eerste vertrek naar Gent een L trein is zal ze deze als eerste vertrek omroepen, onlogisch dus). Het is dan aan de operator om de onlogische alternatieven uit te vinken, en eventueel snellere alternatieven te kiezen, wat soms tijdens de spits in alle drukte wel eens voor een station vergeten kan worden.
Uw opmerking of het volgen van de volgende trein is terecht, echter is daar momenteel geen tekst voor voorzien in het systeem. We zeiden dat vroeger voor het systeem er was wel, echter kunnen we op camera's alles volgen in Brussel-Centraal en bitterweinig mensen wachten op de volgende trein wetende uit ervaring dat je maar beter de eerste pakt. Dus het heeft weinig zin want mensen luisteren echt niet.
Zeer speciaal treintje in ieder geval, die 8095: rijdt met de krachtigste en betrouwbaarste loc die er momenteel is (een 18), met de comfortabelste rijtuigen volgens veel reizigers en die bijvoorbeeld nog de Benelux gedaan hebben (I6)... en dat geheel doet dan dagelijks amper 70 km in de vorm van twee P-treintjes die nog trager zijn dan de reguliere stoptrein, nota bene door het uitwijken in Opwijk.
(had bijna "opwijken in Uitwijk" geschreven
