Geplaatst: 27 aug 2006, 17:44
In de voorbije week nog 2 keer tussen Luik en Vielsalm gereden. Ik heb genoten van het uitzicht, de rijtuigen en het ge-kedengkedeng.
Het aantal wissels en kruisstukken is daar zo groot dat er vanzelf geen langgelaste rails kunnen geplaatst worden.Wover schreef:Tussen Schaarbeek en Brussel Noord en tussen Kapellekerk en Zuid zijn er volgens mij ook nog stukken met korte spoorstaven, wss omdat men nooit de tijd heeft om die te vervangen omdat dat teveel chaos zou meebrengen.
De NMBS zou zo eens een dag in moeten lassen waar er op het hele net geen treinen rijden, zodat grote stukken spoor kunnen vernieuwd worden :P
En dan hebben alle TB's, TBG's, seingevers, omroepers,... een dagje vrij ;)
[/absurd]
Ja, lang geleden ergens opgevangen dat de 44 in 2007 geloten gaat worden. (Kan dat zomaar dan, of gaat een privéoperator HKV doen?) Maar nooit meer iets van gehoord. Wie weet meer?poyaud schreef:effe off topic : was er geen sprake om die lijn (L44) in 2007 te sluiten?
Waarom zouden ze dat nu sluiten? Toen ik daar eens mee mee reed, zat daar toch nog redelijk veel volk op.ThomSten schreef:Ja, lang geleden ergens opgevangen dat de 44 in 2007 geloten gaat worden. (Kan dat zomaar dan, of gaat een privéoperator HKV doen?) Maar nooit meer iets van gehoord. Wie weet meer?poyaud schreef:effe off topic : was er geen sprake om die lijn (L44) in 2007 te sluiten?
Ik kom er vaak en altijd zit de trein redelijk tot goed gevuld. Zelfs in het weekend!Jonathan schreef:Waarom zouden ze dat nu sluiten? Toen ik daar eens mee mee reed, zat daar toch nog redelijk veel volk op.
HalloJonathan schreef:Waarom zouden ze dat nu sluiten? Toen ik daar eens mee mee reed, zat daar toch nog redelijk veel volk op.
Dat denk (en hoop) ik er ook van.am62 schreef:Bijgevolg een hoax zoals de maangrote Mars ?
Zijn dienstregeling hangt ook af van die van de IC A. Maar toen wij daar reden stapte er daar bijna niemand op. Wel had de trein een 10 tal minuten vertraging omdat het gemoderniseerd klassiekske, komende uit Welkenraedt, in vertraging was en dat de treinbegeleider in Theux nog 3 minuten heeft staan wachten op een vrouw. Toen lieten ze ons in Pepinster afstappen en ons overstappen op de L-trein Verviers-Central-Liege-Guillemins en we moesten in Liege-Guillemins overstappen op de IC A met 10 minuten vertraging.ThomSten schreef:Pas op, in Géronstère stappen nog heel wat mensen af + vlak naast Geronstere zijn nog een aantal scholen! Géronstère ligt veel meer in het centrum dan het grotere Spa. Dat verklaart waarom er tot hier is geëlekrificeerd en niet tot Spa.
Trouweens, dat hij daar zolang staat heeft te maken met de dienstregeling, en niet met de lijn he. Dat komt zo uit omdat die trein in Verviers-Central perfect aansluiting geeft met den IC A.
Toen wij eens naar Spa gingen, waren we op zoek naar dat stationnetje. Wij dachten dat het daarboven, op die berg was, maar dat was een school. Wij wandelen daar naar toe, maar dan ziet mijn pa daar een trein staat. Hij denkt in zijn eigen: hunk, wat doet die trein hier. Toen wist hij onmiddelijk dat hij om het stationnetje Spa-Gernostère ging, en we stapten maar op.Pierre schreef:Ik neem ook regelmatig de 44 tot Géronstère, en het is inderdaad VEEL makkelijker, als je langs dat klein poortje gaat aan het begin van het perron en de straat naar beneden ben je direct in het centrum.
En 't is zo'n schattig stopplaatsje... als je in eersteklas gaat op een kalm moment kan je daar, terwijl het oude klassiekje stilstaat, jezelf helemaal terugwanen in vervlogen tijden.
Wover schreef:Tussen Schaarbeek en Brussel Noord en tussen Kapellekerk en Zuid zijn er volgens mij ook nog stukken met korte spoorstaven, wss omdat men nooit de tijd heeft om die te vervangen omdat dat teveel chaos zou meebrengen.
De NMBS zou zo eens een dag in moeten lassen waar er op het hele net geen treinen rijden, zodat grote stukken spoor kunnen vernieuwd worden
En dan hebben alle TB's, TBG's, seingevers, omroepers,... een dagje vrij
[/absurd]