Pagina 2 van 3

Geplaatst: 27 aug 2006, 17:44
door SteC
In de voorbije week nog 2 keer tussen Luik en Vielsalm gereden. Ik heb genoten van het uitzicht, de rijtuigen en het ge-kedengkedeng.

Geplaatst: 27 aug 2006, 22:55
door overweg13
Wover schreef:Tussen Schaarbeek en Brussel Noord en tussen Kapellekerk en Zuid zijn er volgens mij ook nog stukken met korte spoorstaven, wss omdat men nooit de tijd heeft om die te vervangen omdat dat teveel chaos zou meebrengen.

De NMBS zou zo eens een dag in moeten lassen waar er op het hele net geen treinen rijden, zodat grote stukken spoor kunnen vernieuwd worden :P

En dan hebben alle TB's, TBG's, seingevers, omroepers,... een dagje vrij ;)

[/absurd]
Het aantal wissels en kruisstukken is daar zo groot dat er vanzelf geen langgelaste rails kunnen geplaatst worden.

Geplaatst: 27 aug 2006, 23:04
door Steven
idd, trouwens werken aldaar worden tijdens de weekends gedaan, dan zit al het verkeer op L25 of op L27 al naargelang de werken

Geplaatst: 28 aug 2006, 08:48
door ThomSten
poyaud schreef:effe off topic : was er geen sprake om die lijn (L44) in 2007 te sluiten?
Ja, lang geleden ergens opgevangen dat de 44 in 2007 geloten gaat worden. (Kan dat zomaar dan, of gaat een privéoperator HKV doen?) Maar nooit meer iets van gehoord. Wie weet meer?

Geplaatst: 28 aug 2006, 11:29
door Steven
lang geleden? dan zijn ze al zeker 253 keer van gedacht veranderd :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 28 aug 2006, 12:48
door Jonathan
ThomSten schreef:
poyaud schreef:effe off topic : was er geen sprake om die lijn (L44) in 2007 te sluiten?
Ja, lang geleden ergens opgevangen dat de 44 in 2007 geloten gaat worden. (Kan dat zomaar dan, of gaat een privéoperator HKV doen?) Maar nooit meer iets van gehoord. Wie weet meer?
Waarom zouden ze dat nu sluiten? Toen ik daar eens mee mee reed, zat daar toch nog redelijk veel volk op.

Geplaatst: 28 aug 2006, 12:54
door ThomSten
Jonathan schreef:Waarom zouden ze dat nu sluiten? Toen ik daar eens mee mee reed, zat daar toch nog redelijk veel volk op.
Ik kom er vaak en altijd zit de trein redelijk tot goed gevuld. Zelfs in het weekend!
Dus geen idee waarom ze dat willen sluiten. Niet rendabel zeker?

Geplaatst: 28 aug 2006, 12:54
door am62
Jonathan schreef:Waarom zouden ze dat nu sluiten? Toen ik daar eens mee mee reed, zat daar toch nog redelijk veel volk op.
Hallo

Los van de reizigersaantallen heb ik nergens nog maar iets gehoord of gelezen dat deze lijn ging sluiten. Bijgevolg een hoax zoals de maangrote Mars ?

Geplaatst: 28 aug 2006, 12:55
door ThomSten
am62 schreef:Bijgevolg een hoax zoals de maangrote Mars ?
Dat denk (en hoop) ik er ook van. :wink:

Geplaatst: 28 aug 2006, 13:05
door Jonathan
Sluiten tussen Spa en Spa-Geronstère zou misschien wel een goed idee zijn. De trein staat daar toch maar te niksen en daar zat de trein toch niet zo vol.

Geplaatst: 28 aug 2006, 13:11
door ThomSten
Pas op, in Géronstère stappen nog heel wat mensen af + vlak naast Geronstere zijn nog een aantal scholen! Géronstère ligt veel meer in het centrum dan het grotere Spa. Dat verklaart waarom er tot hier is geëlekrificeerd en niet tot Spa.
Trouweens, dat hij daar zolang staat heeft te maken met de dienstregeling, en niet met de lijn he. Dat komt zo uit omdat die trein in Verviers-Central perfect aansluiting geeft met den IC A. :wink:

Geplaatst: 28 aug 2006, 13:16
door Jonathan
ThomSten schreef:Pas op, in Géronstère stappen nog heel wat mensen af + vlak naast Geronstere zijn nog een aantal scholen! Géronstère ligt veel meer in het centrum dan het grotere Spa. Dat verklaart waarom er tot hier is geëlekrificeerd en niet tot Spa.
Trouweens, dat hij daar zolang staat heeft te maken met de dienstregeling, en niet met de lijn he. Dat komt zo uit omdat die trein in Verviers-Central perfect aansluiting geeft met den IC A. :wink:
Zijn dienstregeling hangt ook af van die van de IC A. Maar toen wij daar reden stapte er daar bijna niemand op. Wel had de trein een 10 tal minuten vertraging omdat het gemoderniseerd klassiekske, komende uit Welkenraedt, in vertraging was en dat de treinbegeleider in Theux nog 3 minuten heeft staan wachten op een vrouw. Toen lieten ze ons in Pepinster afstappen en ons overstappen op de L-trein Verviers-Central-Liege-Guillemins en we moesten in Liege-Guillemins overstappen op de IC A met 10 minuten vertraging.

Geplaatst: 28 aug 2006, 22:33
door Pierre
Ik neem ook regelmatig de 44 tot Géronstère, en het is inderdaad VEEL makkelijker, als je langs dat klein poortje gaat aan het begin van het perron en de straat naar beneden ben je direct in het centrum.
En 't is zo'n schattig stopplaatsje... als je in eersteklas gaat op een kalm moment kan je daar, terwijl het oude klassiekje stilstaat, jezelf helemaal terugwanen in vervlogen tijden.

Geplaatst: 28 aug 2006, 22:41
door Jonathan
Pierre schreef:Ik neem ook regelmatig de 44 tot Géronstère, en het is inderdaad VEEL makkelijker, als je langs dat klein poortje gaat aan het begin van het perron en de straat naar beneden ben je direct in het centrum.
En 't is zo'n schattig stopplaatsje... als je in eersteklas gaat op een kalm moment kan je daar, terwijl het oude klassiekje stilstaat, jezelf helemaal terugwanen in vervlogen tijden.
Toen wij eens naar Spa gingen, waren we op zoek naar dat stationnetje. Wij dachten dat het daarboven, op die berg was, maar dat was een school. Wij wandelen daar naar toe, maar dan ziet mijn pa daar een trein staat. Hij denkt in zijn eigen: hunk, wat doet die trein hier. Toen wist hij onmiddelijk dat hij om het stationnetje Spa-Gernostère ging, en we stapten maar op.

Geplaatst: 29 aug 2006, 22:28
door Jean
Wover schreef:Tussen Schaarbeek en Brussel Noord en tussen Kapellekerk en Zuid zijn er volgens mij ook nog stukken met korte spoorstaven, wss omdat men nooit de tijd heeft om die te vervangen omdat dat teveel chaos zou meebrengen.

De NMBS zou zo eens een dag in moeten lassen waar er op het hele net geen treinen rijden, zodat grote stukken spoor kunnen vernieuwd worden :P

En dan hebben alle TB's, TBG's, seingevers, omroepers,... een dagje vrij ;)

[/absurd]

24 december of 31 januari :idea: ?