Pagina 2 van 2

Geplaatst: 28 aug 2006, 20:38
door snubber
Daarenboven zijn er in de 8445 maar liefst 4 (op9) 1ste klasse-wagons => goede manier om te besparen op I-11en :shock: 8)

Geplaatst: 28 aug 2006, 20:39
door Steven
je hebt ook nog steeds de voorziene onderhoud en nazichtperiodes daarvoor moet het materieel steeds aan de kant, vanuit een trein ga je daar ni veel van merken maar in de bundel zijn ze daar zeker mee bezig. komt er ook nog is bij dat je toch min of meer juiste samenstellingen moet hebben he, zoals de verhouding eerste en tweede klasse.

Geplaatst: 29 aug 2006, 14:53
door 13'erke
FLV-FGSP wrote:
13'erke wrote:
Normaal gezien wordt L3 in september 2007 in bedrijf genomen , het grote probleem is ECTS. Er is idd weinig materieel voorhanden en de levering van de hogesnelheidsstellen heeft heel wat vertraging opgelopen. Men wil eerst getrokken treinen inzetten op L3 ( loks waarschijnlijk afkomstig van de betuweroute) maar de homologatie verloopt niet zo goed. Kortom niets dan problemen op L3 , als je in 2008 al met de hogesnelheidstrein zal kunnen rijden zal dat al een wonder zijn.

Je verwisselt 2 lijnen:
L3 = Chenée - Walhorn, dus Luik - Aken;
L4 = Antwerpen - Breda.
Oeps, je hebt gelijk sorry

Over L3 ( de juiste nu) ben ik nog gepasseerd met de auto , men was begonnen met het hangen van de draden voor de retourstromen ( de draden die het hoogst hangen op de paal en meestel langs de andere kant dan die van het spoor)

Geplaatst: 29 aug 2006, 20:35
door Steven
de retour gebeurd nog steeds via de rails hoor :-)jij bedoeld de feeder die gebruikt word om de nodige vermogens over te brengen naar een volgende sectie van de bovenleiding

Geplaatst: 30 aug 2006, 00:06
door Jules
De retourstroom gaat maar over een kleine afstand door de rail, daarna gaat hij naar de feeder. De spanning hierop staat in tegenfase met die op de bovenleiding. Het staat in een van die NMBS cursussen redelijk goed uitgelegd.

Geplaatst: 30 aug 2006, 11:23
door Steven
Jules schreef:De retourstroom gaat maar over een kleine afstand door de rail, daarna gaat hij naar de feeder. De spanning hierop staat in tegenfase met die op de bovenleiding. Het staat in een van die NMBS cursussen redelijk goed uitgelegd.
hoe kan je nu tegenfase hebben bij gelijkstroom er is geen faseverschil aangezien de stroom constant is :-) faseverschil bestaat enkel bij wisselstroom

Geplaatst: 30 aug 2006, 16:22
door paljas
Jules schreef:De retourstroom gaat maar over een kleine afstand door de rail, daarna gaat hij naar de feeder. De spanning hierop staat in tegenfase met die op de bovenleiding. Het staat in een van die NMBS cursussen redelijk goed uitgelegd.
Retourstroom naar de feeder??? Da zal een schoon vuurwerk worden! Ik denk dat een beetje meer studeren in uw cursussen hier wel van toepassing is!!!

@ 13'erke: Die kabel is dus wel een feeder ja... En wat doet een feeder? Inderdaad ja... VOEDEN!!!

Geplaatst: 30 aug 2006, 19:03
door Jules
Het is hier weer zoals gewoonte, uit de nek kletsen en eigenlijk toch niet te goed weten waarover het gaat.

@Steven, ze waren hier bezig over L3, die zal onder 25kV staan en naar mijn weten is die 50Hz wel degelijk wisselspannig.

@ 13'erke. Bekijk onderstaande figuren

@ Paljas ik heb uw goede raad opgevolg en ben tot onderstaand besluit gekomen. Ik heb het voor de zekerheid in het groen aangeduid dat je het niet kunt missen. Het gaat hier over een NMBS basiscursus die iedereen wel kent.

Geplaatst: 30 aug 2006, 20:48
door Steven
Jules schreef: @ Paljas ik heb uw goede raad opgevolg en ben tot onderstaand besluit gekomen. Ik heb het voor de zekerheid in het groen aangeduid dat je het niet kunt missen. Het gaat hier over een NMBS basiscursus die iedereen wel kent.
neen die basiscursus kent niet iedereen in tegendeel zelfs

Geplaatst: 31 aug 2006, 18:13
door Jules
't Zijn nochtans boeken die ze aan bijna iedereen geven die begint, ik denk dat ze er te veel hebben

Geplaatst: 31 aug 2006, 20:39
door Steven
bijna iedereen? kuch dan ben je toch wel mis, wij hebben die ni gekregen en ik vermoed da op de ontelbare bureau's ze die ook ni echt krijgen :-)