The Signal Page

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Ik ga nu vrijdag 7/12 een dagje tramspotten in Antwerpen. Zo zou ik de gehele lijn 6 eens willen afleggen, en zal er ook stilgestaan worden bij seinsystemen edg. (wat had je gedacht :wink: )

Programma is natuurlijk zeer los en volledig aanpasbaar.
Ikzelf moet om 16u46 de IC-G nemen in Berchem (of enkele minuten vroeger in Centraal, afhankelijk van huidige positie).

Als er mensen geïnteresseerd zijn, laat maar iets horen.

Greetz
BDJ
Patrick

Bericht door Patrick »

Ik ben vrijdag toevallig ook in Antwerpen, doch niet om trams te spotten, wel winkeltjes 8)
Wover

Bericht door Wover »

Ik heb vrijdag geen zin in de les, dus ik kan wel afkomen en dan op het uur dat mijn lessen normaal gedaan zijn naar huis gaan.

Om ongeveer op hetzelfde uur thuis te zijn moet ik om 15.34 in FN de IR richting Hasselt - Luik nemen. Ik kan er ook pas rond 12.45 zijn (in FN µ).
Shrek

Bericht door Shrek »

Wover schreef:Ik heb vrijdag geen zin in de les, dus ik kan wel afkomen en dan op het uur dat mijn lessen normaal gedaan zijn naar huis gaan.

Om ongeveer op hetzelfde uur thuis te zijn moet ik om 15.34 in FN de IR richting Hasselt - Luik nemen. Ik kan er ook pas rond 12.45 zijn (in FN µ).
als uw mama deze post leest zwaait er wa :lol:
Wover

Bericht door Wover »

Dan heb ik nog een goed excuus, want op de trein kan ik veel beter leren. Gisteren nog een heel rondritje gedaan, om 10.00u was de interessante les gedaan en om 4u had ik er nog een:

Tijden zijn wel met de natte vinger, aangezien ik de exacte dienstregelingen niet ken :).

10.07 Geel
10.30 Herentals (Bus 15B)
10.36 Herentals
11.10 Antwerpen-Centraal (L)
11.10 - 12.00: Naar de Meir met de tram, even naar de Standaard Boekhandel in de vernieuwde Stadsfeestzaal en een kerstcadeau voor mijn moeder gekocht + de dvd's van 10j woestijnvis.
12.06 Antwerpen-C
12.45 Gent Dampoort
12.45-13.20 Ik was maar uitgestapt in Gent Dampoort omdat ik daar nog nooit geweest was en ik wel eens wat bussen en trams in Gent wou "testen". Ik had toch genoeg reservetijd, want ik dacht dat de IC-A naar Brussel wel ongeveer rond .25 vertrekt in Gent SP. Ik heb aan Dampoort dan eerst een trolleybus genomen, dan een stukje gewandeld tot de Korenmarkt, en daar dan de tram genomen richting Gent Sint Pieters. Daar net op tijd aangekomen om de IC-A te halen
13.25 Gent SP
13.55 Brussel-Zuid
13.55-14.10 Broodje gaan halen bij een van de winkeltjes in de food corner, kwestie van wat middagmaal te hebben. Ben ook nog ff naar de blauwe affiches gaan kijken en naar de informatiestand van de nieuwe dienstregelingen
14.13 Brussel-Zuid
15.17 Herentals : Ongeveer 5 minuutjes vertraging :)
15.22 Herentals busstation
15.50 Geel KHK (school)
16.00 Les :P
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

In het bezit van een vrijkaart toevallig? :wink:

BDJ
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Hmm dan hebben we elkaar net ontlopen, rond 13:28 ben ik in Gent-Sint-Pieters aangekomen.
Wover

Bericht door Wover »

Bartjedj schreef:In het bezit van een vrijkaart toevallig? :wink:

BDJ
Vrijbiljetjes ja ;).
RV1428

Bericht door RV1428 »

Kon jammer genoeg niet :( ben gaan winkelen (nieuwe kleren :) ) en heb Schijnpoort bij mijn lijstje gevoegd van bezochte stations en dan tram 5 genomen van Schijnpoort naar Deurne. Ook eens de keerlus Sint Pietersvliet bezocht met tram 7.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Toch even de tijd genomen voor een klein verslagje:

Mijn plan was om 12u24 de IC-N te nemen naar FN. Door "Weeromstandigheden - Hindernissen op het spoor" te Vorst-Zuid had hij echter 44' bij vertrek in FM.
Toen ik dan eindelijk in Berchem was, kreeg ik van Wover (die al een half uur in FN wachtte) een SMS dat mijn trein beperkt werd. Nog geen seconde later werd hetzelfde omgeroepen in de trein.
Ik naar perron 3, waar enkele 400's mij en massaal veel ander volk mij alsnog tot in FN brachten.

Daar aangekomen hebben we lijn 6 genomen tot aan de Metropolis. Daarna terug richting centrum en afgestapt in Schijnpoort waar we een bezoekje gebracht hebben aan werkplaats Schijnpoort.
Met lijn 5 zijn we daarna eens tot aan de keerlus Wim Saerens gereden, waar we met dezelfde tram zijn teruggereden naar Astrid want Wover moest zijn trein halen.
Nadat Wover vertrokken was, zag ik een bord staan 'Aankomst Kerstman'. Aan het winkelcentrum, op die overloop had het stadsbestuur van Antwerpen en NMBS-Holding Santa Claus uitgenodigd. Na de nodige speeches en muziekoptredens schakelde de Kerstman de kerstverlichting in.
Hierna nog wat op de Hotspot gesurft, waarna ik rond 17 uur naar Brugge ben vertrokken.

Zo, nu weten jullie ook weer wat wij hebben uitgevreten :lol:

Greetz en tot een volgende gelegenheid
BDJ
RV1428

Bericht door RV1428 »

Leuke dag :D vandaag ben ik met de trein naar Lier geweest om door het centrum te wandelen, de bus te nemen..... wat bedoel je eigenlijk met FN en FM ?
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Telegrafische codes :wink:
FN= A'pen Centraal
FM= Mechelen
Patrick

Bericht door Patrick »

Iemand zin een Antwerps trammeke? :wink:
Gisteren dus al windowshoppend gefotografeerd.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Even een kleine pauze :lol:
Afbeelding Afbeelding :mrgreen:

Terug naar de tramkes:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Foto's beetje donker, was al in de late namiddag. Sorry.
RV1428

Bericht door RV1428 »

Ah ja met die barelen aan St. Pietersvliet en de nieuwe plakaat van "den 11" ,niet de mooiste trouwens. :?

En met die codens staat FI dus voor Ieper nu snap ik het. :D
Wover

Bericht door Wover »

Bartjedj schreef: Nog geen seconde later werd hetzelfde omgeroepen in de trein.
Ik naar perron 3, waar enkele 400's mij en massaal veel ander volk mij alsnog tot in FN brachten.
Heeft men dat echt pas toen omgeroepen? In FN stond dat al heel lang aangekondigd, en werd het ook constant omgeroepen :). Maar ik wist niet zeker of jij op die trein zat, vandaar dat ik pas zo laat stuurde :).
Nadat Wover vertrokken was, zag ik een bord staan 'Aankomst Kerstman'. Aan het winkelcentrum, op die overloop had het stadsbestuur van Antwerpen en NMBS-Holding Santa Claus uitgenodigd. Na de nodige speeches en muziekoptredens schakelde de Kerstman de kerstverlichting in.
Aha, daarmee dat ik ze nog niet had zien branden :). Was het nu mooi, heel de voorkant van de overkapping met lichtjes? :).

In ieder geval voor herhaling vatbaar, volgende keer de metro in Brussel (dan moet ik wel betalen, maarja, het kan niet altijd gratis zijn he)?

Edit: je was nog vergeten te vermelden dat we bij Schijnpoort nog die twee 13'en met goederen hadden gezien waarbij de voorste 13 geen enkele panto omhoog had :). Nummers waren 1337 en 1342 geloof ik.
Laatst gewijzigd door Wover op 08 dec 2007, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie