Pagina 2 van 10

Geplaatst: 07 sep 2006, 10:40
door Mark7758
Shrek schreef:
Taurus schreef:Wat betreft het verlengen van de IC naar Maastricht vraag ik me alleen nog af hoe het met de reeks 13 zit, die kan toch niet zomaar onder 1.500V rijden?
in de voorstelling van de 13 staat wel degelijk dat hij dat mag, het is alleen nog nooit gedaan denk ik :roll: Afbeelding
In een Spoorwegjournaal staat uitgebreidt dat een 13 in Frankrijk proefritten heeft gedaan. En daar staat dat hij ook onder de 1500 Volt heeft gereden.

Geplaatst: 07 sep 2006, 11:06
door Trainspotterke
trainfreak schreef:
Steven schreef:en eind dit jaar voor het eerst commerciel in NL te zien :-) meer bepaald maastricht
Dan hebben de Nederlanders teminste iets deftigs om te spotten! :lol:
:lol:

Het aandeel van locomotieven die rijden in Nederland zal dus gevoelig toenemen! :twisted: :lol: :P

Geplaatst: 07 sep 2006, 11:52
door Mark7758
Je vergeet dat wij al een tijdje 77ers in ons land mogen plaaten.
Die gele bananen die slaan we toch al over. :twisted:

Geplaatst: 07 sep 2006, 16:16
door Steven
Mark7758 schreef:Je vergeet dat wij al een tijdje 77ers in ons land mogen plaaten.
Die gele bananen die slaan we toch al over. :twisted:
we spreken over locs he :-)
niet over een 77 :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :lol: :lol: :lol: 8) 8) 8) 8) 8)

Geplaatst: 07 sep 2006, 19:46
door Mark7758
Volgens julllie gegevens is het een rangeerlocomotief.
:lol:

Geplaatst: 07 sep 2006, 20:50
door Steven
Mark7758 schreef:Volgens julllie gegevens is het een rangeerlocomotief.
:lol:
op basis van zijn nummerindeling toch :-)

Geplaatst: 08 sep 2006, 08:51
door Mechanik
Shrek schreef:
Taurus schreef:Wat betreft het verlengen van de IC naar Maastricht vraag ik me alleen nog af hoe het met de reeks 13 zit, die kan toch niet zomaar onder 1.500V rijden?
in de voorstelling van de 13 staat wel degelijk dat hij dat mag, het is alleen nog nooit gedaan denk ik :roll: Afbeelding
kun je die brochure eens inscannen? en hier verspreiden?

Geplaatst: 08 sep 2006, 10:06
door Shrek
ik heb die brochure zelf niet, die foto van de cover ben ik ergens op het internet tegen gekomen :roll:

Geplaatst: 08 sep 2006, 10:29
door NSNMBS
Man man man... :P Iets deftigs om te spotten word er dan gezegd. Idd, wat er gezegd werd, kwa locs wel mss. Maar die rijtuigen zelf zijn niet echt zo denderend he, en al zeker niet dat *****stuurstand :D
Wij Nederlanders moeten voorbeeld doen aan de locs van jullie :wink:

En Jullie moeten voorbeeld van enkele stellen van ons nemen :P
Verder blijven de IC's gewoon deze kleurstelling houden. De kleuren die de SGMm hebben zijn ook speciaal voor sprinters gemaakt. En de laatste VIRM is misschien 3 jaar oud met nog steeds dezelfde kleurstelling. Hoeft niet te veranderen als het aan mij ligt. Ze zijn ook al begonnen om koplopers te reviseren a la ICRm (benelux).

Verder ben ik het wel mee eens dat het me alsnog tof lijkt om de 13+I11 en de 1700+ICRm misschien wel naast elkaar te zien :wink:

Geplaatst: 08 sep 2006, 11:31
door Stijn D.C.
den 13 kan onder 1,5kv rijden, maar is dat niet aan halve kracht?

Geplaatst: 08 sep 2006, 11:35
door Steven
NSNMBS schreef: Idd, wat er gezegd werd, kwa locs wel mss. Maar die rijtuigen zelf zijn niet echt zo denderend he, en al zeker niet dat *****stuurstand :D
ik wil niets zeggen maar het eerste rijtuig van NS waar ik echt tevreden van ben moet ik nog tegenkomen hoor :-) de vering stelt me meestal teleur, de binneafwerking ook al (het ontbreken van zonnewering is mijn grootste ergernis aan de binnekant) daartegen zijn onze i 11 rijtuigen echt wel goed, mogen 200 rijden, zijn in de meeste eu landen toegelaten. zover ik weet heeft ns zelfs geen rijtuigen die 200 mogen? of vergis ik me in dit laatste?

Geplaatst: 08 sep 2006, 12:03
door Mark7758
Stijn D.C. schreef:den 13 kan onder 1,5kv rijden, maar is dat niet aan halve kracht?
Klopt het vermogen is dan beperkt. Maar het werkt ook met alle andere E-locs. En dan trekt hij maar iets langzamer op. Tijd zat.

Geplaatst: 08 sep 2006, 12:20
door NSNMBS
Steven schreef:
NSNMBS schreef: Idd, wat er gezegd werd, kwa locs wel mss. Maar die rijtuigen zelf zijn niet echt zo denderend he, en al zeker niet dat *****stuurstand :D
ik wil niets zeggen maar het eerste rijtuig van NS waar ik echt tevreden van ben moet ik nog tegenkomen hoor :-) de vering stelt me meestal teleur, de binneafwerking ook al (het ontbreken van zonnewering is mijn grootste ergernis aan de binnekant) daartegen zijn onze i 11 rijtuigen echt wel goed, mogen 200 rijden, zijn in de meeste eu landen toegelaten. zover ik weet heeft ns zelfs geen rijtuigen die 200 mogen? of vergis ik me in dit laatste?
Ja, maar toch Steven. De I11 is dan ook wel een stuk jonger als ICRm he. Als je die 2 met elkaar vergelijkt.

Geplaatst: 08 sep 2006, 12:52
door Steven
de i11 is ergens in dienst gekomen in 1996 of 97 als ik me niet vergis, maar dat maakt ni uit:-) de recent gemoderniseerde benelux stellen hebben nog steeds dezelfde kwaal, geen zonnewering :-)

Geplaatst: 08 sep 2006, 15:30
door NSNMBS
ja oke. Maar ik hoor wel veel hier op dit forum dat nederlandse treinen brol zijn enz.

En de meeste die dat zeggen zijn nog niet eens hier geweest :wink:
Het valt allemaal reuze mee hoor. Het enige is gewoon dat wij minder getrokken treinen hebben als jullie eh :D
Ik zou zeggen, wie ervaring wilt op doen om NL treinen te spotten, stuur mij maar een PM lol :D