Pagina 2 van 3

Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.

Geplaatst: 23 jan 2014, 20:03
door sippycarlito
Men kan toch gerust heropenen, misschien wat stations bijbouwen en een halfuursdienst maken naar Noorderkempen

bv:
12u10 Noorderkempen
12u35 Noorderkempen via Antwerpen Oost

En dan een 15' dienst naar Antwerpen Luchtbal via Antwerpen Oost
12u05 Antwerpen Luchtbal via Antwerpen Oost
12u20 Antwerpen Luchtbal via Antwerpen Oost
12u35 Noorderkempen via Antwerpen Oost
12u50 Essen via Antwerpen Oost

En dan kan je direct een halfuursdienst maken naar Essen ook voor wat afwisseling om bv meer reizigers daar te trekken
12u20 Roosendaal via Tunnel
12u50 Essen via Antwerpen Oost

Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.

Geplaatst: 23 jan 2014, 20:54
door Shrek
sippycarlito schreef:Men kan toch gerust heropenen, misschien wat stations bijbouwen en een halfuursdienst maken naar Noorderkempen

bv:
12u10 Noorderkempen
12u35 Noorderkempen via Antwerpen Oost

En dan een 15' dienst naar Antwerpen Luchtbal via Antwerpen Oost
12u05 Antwerpen Luchtbal via Antwerpen Oost
12u20 Antwerpen Luchtbal via Antwerpen Oost
12u35 Noorderkempen via Antwerpen Oost
12u50 Essen via Antwerpen Oost

En dan kan je direct een halfuursdienst maken naar Essen ook voor wat afwisseling om bv meer reizigers daar te trekken
12u20 Roosendaal via Tunnel
12u50 Essen via Antwerpen Oost
Maar het totaal aantal treinkm mag niet stijgen de komende jaren, op het GEN na. Kan je een voorstel maken met evenveel treinkm als nu?

Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.

Geplaatst: 24 jan 2014, 13:23
door sippycarlito
Shrek schreef:
sippycarlito schreef:Men kan toch gerust heropenen, misschien wat stations bijbouwen en een halfuursdienst maken naar Noorderkempen

bv:
12u10 Noorderkempen
12u35 Noorderkempen via Antwerpen Oost

En dan een 15' dienst naar Antwerpen Luchtbal via Antwerpen Oost
12u05 Antwerpen Luchtbal via Antwerpen Oost
12u20 Antwerpen Luchtbal via Antwerpen Oost
12u35 Noorderkempen via Antwerpen Oost
12u50 Essen via Antwerpen Oost

En dan kan je direct een halfuursdienst maken naar Essen ook voor wat afwisseling om bv meer reizigers daar te trekken
12u20 Roosendaal via Tunnel
12u50 Essen via Antwerpen Oost
Maar het totaal aantal treinkm mag niet stijgen de komende jaren, op het GEN na. Kan je een voorstel maken met evenveel treinkm als nu?
niet echt :s

Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.

Geplaatst: 24 jan 2014, 15:35
door The_Knitter
Als het aantal jaarlijke treinkilometers niet/nauwelijks mag stijgen, is het ondoenlijk om op de Ringlijn een betere dienst als een uursdienst te bieden. En dan houdt je altijd de situatie: Je dupeert (naar mijn mening) meer reizigers met de extra reistijd dan dat die paar reizigers van Dam en Oost er gebruik van gaan maken.

Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.

Geplaatst: 24 jan 2014, 23:23
door Bordensteker
Vandaag kwam ik toevallig op een rond tijdstip (een heel kwartier) langs Berchem spoor 3 omhoog. Van Twee Geel naar Twee Geel, dus (in weerwil van de aankondigingen “Doorrijdende trein”) zeer kalm rijdend. Groot was mijn verbazing even later dat bij het voorbijboemelen van Oost de perronklok dáár pas toen op dat hele kwartier sprong. Ik meende altijd dat stationsklokken degelijk allemaal op dezelfde moederklok gesynchroniseerd zijn!
Het goede nieuws is wellicht dat hij het slaan van zijn laatste uur zo dreigt mis te lopen ...

Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.

Geplaatst: 05 feb 2014, 19:21
door Knipex
Ik begrijp het hier allemaal niet zo goed. Is er ergens een kaartje van de spoor lay-out van tijdens de werken?
Heb op www.sporenplan.nl een kaartje gevonden van hoe het er origineel uit zag.

Vroeger had je een paar sites die de actuele werken volgen, Nu heb je enkel nog http://www.rail-be.net/Wordpress/

Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.

Geplaatst: 05 feb 2014, 19:37
door dentheo
In een paar woorden :
Ten noorden van Antw Dam zijn de vier sporen (12+27) nu twee sporen over de oude brug van lijn12.
Voorbij de brug zijn die verbonden met lijn27, alle treinen op de ringlijn komen dus op lijn 27 in station Luchtbal en Noorderdokken.

Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.

Geplaatst: 05 feb 2014, 19:57
door Eimai
'k Heb het eens snel uitgetekend:
Afbeelding rood = tijdelijk buiten dienst
blauw = tijdelijke sporen die weer gaan verdwijnen
groen = nieuwe sporen over de bruggen die nog niet in dienst zijn
oranje = sporen over nieuwe bruggen die nog niet zijn aangelegd

Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.

Geplaatst: 05 feb 2014, 22:04
door dentheo
Netjes... nu zie ik ineens waarom wij in Kalmthout Thalyssen kregen bij bomalarm Antw.Centraal.
Die geraakten zonder heel ingewikkeld te doen (Spitzkehren) niet op HSL....

Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.

Geplaatst: 06 feb 2014, 09:24
door kika
Is het bijna ok zijn, de reden dat ik deze dinsdag een minuut of 7 (of waren het er 9?) stond te koekeloeren in de kelder met de Benelux? Of vanwaar deze gigantische buffertijden?

Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.

Geplaatst: 06 feb 2014, 10:01
door dentheo
Nee rijtijd Roosendaal- Antw centraal is nu meen ik 30 minuten, 20 jaar geleden 27 en men reed het toen in ideale omstandigheden in 25 minuten ....
Met veel minder power...

Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.

Geplaatst: 06 feb 2014, 22:19
door rvdborgt
kika schreef:Is het bijna ok zijn, de reden dat ik deze dinsdag een minuut of 7 (of waren het er 9?) stond te koekeloeren in de kelder met de Benelux? Of vanwaar deze gigantische buffertijden?
Enerzijds dat Infrabel te veel buffertijd wil, anderzijds dat het anders ten zuiden van Antwerpen of ten noorden van Roosendaal niet past.
De minimaal benodigde rijtijd is momenteel 21 minuten. Met een redelijke buffer zou dat 23 minuten in de dienstregeling moeten zijn.

Groetjes,
Rian

Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.

Geplaatst: 06 feb 2014, 22:44
door The_Knitter
Met de vorige DRGL van de Benelux stond er 33 minuten gepland Antwerpen-Roosendaal. Erg jammer, zeker gezien dat ding sowieso al een geplande stop had van 10 minuten. Maar meestal kwam je al een 7 minuten te vroeg Roosendaal binnenkarren, en met veel geluk (waarbij de Machinist/TB de koffie rook...) kwam je al met -10 binnen, en konden veel reizigers (werd soms ook nog omgeroepen in de trein) overstappen in Roosendaal op de IC eerder rg de randstad. Maar de Benelux, die moest dan altijd 16 tot 20 minuten staan stof happen ...
Ik heb het zelf nog niet sneller gedaan in 20 minuten (ja, echt, 20), dus er zit genoeg rijtijdspeling (je doet het nu in 30 minuten).

Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.

Geplaatst: 08 feb 2014, 17:50
door Eimai
Vanaf 23 februari zou het eerste spoor over de nieuwe bruggen in dienst moeten komen.

Re: Bruggen ten noorden van Antw lijn12+ 27 bijna ok.

Geplaatst: 23 feb 2014, 20:16
door Bordensteker
Gisterochtend waren ze inderdaad druk bezig het meest oostelijke spoor (spoor B) van de L27A bij het einde van het perron van Luchtbal aan te sluiten op het meest oostelijke van de nieuwe sporen over de meest oostelijke brug over het Albertkanaal. In verband daarmee was er tussen Schijnpoort en de Bocht van Ekeren enkelspoor rijden over het overgebleven spoor, dat binnenkort aan de beurt komt.