Pagina 2 van 2

Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten

Geplaatst: 27 jan 2014, 21:36
door Stijn91
Een gang dus en daar stonden de valiezen.

Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten

Geplaatst: 10 feb 2014, 11:31
door SteC
NMBS:
M2/M4/M5/M6
I6/I10/I11/Benelux ICR/OBB eurofima
Klassiek, inox, varkensneus, AM80, AM86, AM96, AM08
41,42,43,44,45

Eurostar, Thalys PBA, PBKA

SNCF:
TGV, VTU

NS:
Plan V, Plan T, ICL, ICK, DDM/DDZ, Oude sprinter, Nieuwe sprinter, koploper, VIRM, GTW van Arriva, UIC-X verhuurd aan Nederland (ICT)

DB:
UIC-X ligwagen, ICE3, ICE rijtuigen

Renfe:
Talgo III (Frankrijk-Barcelona)

FS:
UIC-X in italiaanse dienst, Eurofima, ETR500, ETR600, AM55, Treno Servizio Regionale, ALe 426/506 TAF

PKP:
Een soort stel (weet het type niet meer)

CD:
Duitse Eurofima verkocht aan CD

CR:
Rode Yingwoche (hard sleeper) en Ruanwoche (soft sleeper)
CRH1, CRH2, CRH3

Volgende keer hopelijk de Transrapid in Shanghai een keer proberen ;)

Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten

Geplaatst: 10 feb 2014, 12:43
door Terminus
Wat is een hard sleeper - soft sleeper? (heeft het met snurken te maken? :) )

Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten

Geplaatst: 10 feb 2014, 15:09
door groentje
Als ik me goed herinner uit reportages, is een hard sleeper een niet-afsluitbare couchette, meestal in langsrichting, de 'economische' optie om te reizen over langere afstanden, terwijl soft sleeper eerder een gewone couchette is, of zelfs een slaaprijtuigcompartiment.

Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten

Geplaatst: 10 feb 2014, 16:56
door SteC
Het betreft hier om slaaprijtuigen (de bedden kunnen in beide gevallen niet opgeklapt worden).
Ying Wo Che betekent letterlijk Zacht Slaap Voertuig
Ruan Wo Che betekent letterlijk Hard Slaap Voertuig
Een hard sleeper is per 6 zonder deur, een soft sleeper is per 4 met afsluitbare compartimenten, bijzonder comfortabel om te reizen. Het verschil ligt hem ook in de andere faciliteiten. De WC's in de soft sleepers hebben een pot terwijl dit voor een hard sleeper op zijn Frans is.

Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten

Geplaatst: 10 feb 2014, 17:54
door LS Models
treinstellen:
AM 08 , AM 80, AM 96, AM 86, AM 75, AM 70 (klasiekje new look),
Rijtuigen:
I10, I11, M5, M6, L rijtuig en volgens mij ook eens in een M4.

Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten

Geplaatst: 10 feb 2014, 20:49
door Dieselfreak
Treinstellen:

- Klassiekjes (AM62-63-65, ex-Sabenastellen en gemoderniseerde)
- AM75
- AM80
- AM86
- AM96
- MW41
- Desiro

Rijtuigen:

- M2
- M4
- M5
- M6
- I6
- I10
- I11
- rijtuigen van de Beneluxtrein

Ik heb het nu wel alleen over materieel dat in Belgiƫ rijdt.

Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten

Geplaatst: 20 sep 2014, 23:18
door Desirotje
Klassiekjes
MS96
MS80 Memling/Niet-Gemoderniseerd
MS08 Desiro ML
M6
M5
M4
I10
I11
MW41?

Treinen getrokken door:
Nieuwe HLE18/19
HLE21
HLE27


waarschijnlijk nog in andere types die ik al vergeten ben.

Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten

Geplaatst: 21 sep 2014, 00:43
door AlexNL
Nederland:
ICM (Koploper), VIRM, DD-AR, DDZ, DM'90, GTW, LINT, ICR (rijtuigen o.a. Benelux), ICK, ICL

Belgiƫ:
M5, M6, Desiro, Break, Klassiekje, Varkensneus, Duikbril, DMT, I6/I10, I11

Duitsland:
Bimz, FLIRT, BR 440, Talent

Engeland:
- Classes 377, 450, 465
- Stoomtreinen/oude DMU (type onbekend)

VS:
MARTA (Atlanta) CQ312

HST:
Eurostar, Thalys, ICE 2, ICE 3, V250

Deze lijst is niet compleet. :)

Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten

Geplaatst: 21 sep 2014, 10:33
door LML
Voor zover ik me herinner... ik ben in de 70'ties geboren, vanaf de 80'ties herinner ik me:
* Rijtuigen: M1, M2, M3, M4, M5, M6, I6, I10, I11 (K4 (ex-SNCF) helaas niet gereden)
* D-treinstellen: 41 (helaas niet gereden met 40, 43, 44/45, 46, 49)
* E-treinstellen: klassiekjes (bordeaux, Sabena, gemoderniseerde, City-Rail), varkenssnuit, breaks, sprinters, AM96, Desiro ML
* Reizigerstreinen getrokken en/of geduwd door D-locs type: 51, 52/53/54, 55, 59, 60, 61, 62/63, 77/78 (jawel,... extra treinen Antwerpen-Mol met M2-rijtuigen tijdens Pennenzakkenrock (Mol) en Graspop (Dessel) in juni, dus geen verwarming nodig)
* Reizigerstreinen getrokken en/of geduwd door E-locs type: 11 BeNelux, 12 van/naar Lille (F), 13, 18 (Siemens), 19 (Siemens), 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27 (25.5 helaas niet)