Pagina 2 van 2
Re: Klasseverhoging
Geplaatst: 19 dec 2014, 10:07
door Paul
TommyG schreef:Pffff... Ik snap er niks meer van...
Ofwel is het een mysterie ofwel zit er serieus incompetent personeel achter die loketten... Overal waar ik ga informeren hoeveel ik per maand zou moeten opleggen krijg ik een ander antwoord...
Volgens mij zou dit het verschil tussen 1ste en 2de moeten zijn, dus iets minder dan 50 euro...
Gisteren ben ik hier in Brussel Noord eens gaan informeren en die man zei me dat het me 140euro per maand zou kosten aan opleg... Ik heb hem twee keer gevraagd of hij wel zeker was, maar hij was 100% zeker zei hij...
Een abonnement Mechelen-Brussel 1ste klasse voor één maand kost 141 euro (volle prijs, dus inclusief de eventuele bijdrage van de werkgever). Hoe zou een 'opleg voor 1ste klasse' dan 140 euro per maand kunnen kosten? Als die loketbediende in Brussel-Noord dat werkelijk gezegd heeft, dan is hij incompetent.
Re: Klasseverhoging
Geplaatst: 19 dec 2014, 11:12
door overweg13
TommyG schreef:Pffff... Ik snap er niks meer van...
Ofwel is het een mysterie ofwel zit er serieus incompetent personeel achter die loketten... Overal waar ik ga informeren hoeveel ik per maand zou moeten opleggen krijg ik een ander antwoord...
Volgens mij zou dit het verschil tussen 1ste en 2de moeten zijn, dus iets minder dan 50 euro...
Gisteren ben ik hier in Brussel Noord eens gaan informeren en die man zei me dat het me 140euro per maand zou kosten aan opleg... Ik heb hem twee keer gevraagd of hij wel zeker was, maar hij was 100% zeker zei hij...
Veel mysterie is er nochtans niet aan: de cijfers van Rian zijn spijkerhard. Je kunt het trouwens zelf ook bekijken op de NMBS-site, hetzij via de algemene vervoersvoorwaarden, hetzij via een berekening via de planner, waarbij je aanduidt dat je frequent rijdt.
Re: Klasseverhoging
Geplaatst: 19 dec 2014, 11:16
door TommyG
dentheo schreef:Wie koopt op jullie bedrijf de abonnementen in ?
Praat even met hem, hij krijgt 1e klasse misschien ook goedkoper.
Misschien kun je de opleg ook via hem regelen.
Nee hoor, als we 1ste klasse willen moeten we dat volledig zelf betalen, geen korting, niks...
Wie die inkoopt weet ik niet, ik werk in een bedrijf met meer dan 10000 werknemers, dus niet zo makkelijk om die inkoper te vinden

Re: Klasseverhoging
Geplaatst: 19 dec 2014, 11:18
door TommyG
overweg13 schreef:Veel mysterie is er nochtans niet aan: de cijfers van Rian zijn spijkerhard. Je kunt het trouwens zelf ook bekijken op de NMBS-site, hetzij via de algemene vervoersvoorwaarden, hetzij via een berekening via de planner, waarbij je aanduidt dat je frequent rijdt.
Tja, dan zullen we het houden bij incompetente loket bedienden...

Re: Klasseverhoging
Geplaatst: 19 dec 2014, 11:34
door overweg13
TommyG schreef:overweg13 schreef:Veel mysterie is er nochtans niet aan: de cijfers van Rian zijn spijkerhard. Je kunt het trouwens zelf ook bekijken op de NMBS-site, hetzij via de algemene vervoersvoorwaarden, hetzij via een berekening via de planner, waarbij je aanduidt dat je frequent rijdt.
Tja, dan zullen we het houden bij incompetente loket bedienden...

Ik vrees dat je gelijk hebt. Twintig jaar geleden zou elke loketbediende gewoon zijn tarieftabellen genomen hebben en zijn afstandtabellen en de klus zou in een halve minuut geklaard geweest zijn. Maar ja, de vooruitgang, nietwaar?
Re: Klasseverhoging
Geplaatst: 19 dec 2014, 12:00
door dentheo
TommyG schreef:
Nee hoor, als we 1ste klasse willen moeten we dat volledig zelf betalen, geen korting, niks...
Wie die inkoopt weet ik niet, ik werk in een bedrijf met meer dan 10000 werknemers, dus niet zo makkelijk om die inkoper te vinden

Sorry, Ik wist niet dat Belgie nog zo'n grote bedrijven had ...
Re: Klasseverhoging
Geplaatst: 19 dec 2014, 13:08
door TommyG
overweg13 schreef:Ik vrees dat je gelijk hebt. Twintig jaar geleden zou elke loketbediende gewoon zijn tarieftabellen genomen hebben en zijn afstandtabellen en de klus zou in een halve minuut geklaard geweest zijn. Maar ja, de vooruitgang, nietwaar?
Tja, dan moet je bovendien weten dat die loketbediende een volle 5 minuten is bezig geweest met dat op te zoeken, en dan is het nog fout
Anyway, ik wil iedereen hier bedanken voor alle info en advies dat ik gekregen heb.
Eerlijk gezegd weet ik nog niet goed wat ik ga doen. 50 euro per maand is op jaarbasis toch een stevig bedrag. Ik ga er nog eens héél goed moeten over nadenken vrees ik.
Nu ik 1ste klas gewoon ben zie ik er echt tegenop om terug naar 2de te gaan, maar of dit me 600 euro waard is, daar ben ik nog niet helemaal uit.
Re: Klasseverhoging
Geplaatst: 19 dec 2014, 13:08
door TommyG
dentheo schreef:
Sorry, Ik wist niet dat Belgie nog zo'n grote bedrijven had ...
Toch minstens nog ééntje

Re: Klasseverhoging
Geplaatst: 19 dec 2014, 22:33
door fets
TommyG schreef:
Nu ik 1ste klas gewoon ben zie ik er echt tegenop om terug naar 2de te gaan, maar of dit me 600 euro waard is, daar ben ik nog niet helemaal uit.
Een tip: koop tienbeurtenkaarten klasseverhoging. Kijk als je opstapt of het nodig is om in 1e te gaan zitten (bv, niet veel zin om dat op een Desiro te doen). Financier de tienbeurtenkaarten met de "compensatie bij vertraging". Dit kan je best doen door niet je reeel traject te modelleren, maar een andere traject dat ook geldig is voor jou, maar dat "gevoelig" is aan kleine vertragingen doordat er legale (doch nipte) aansluitingen inzitten. Zo bouw je vertragingen van +30 minuten op. En je hoeft niet effectief op die trein gezeten te hebben
bv, voor Mechelen-Brussel NZV, zoek je een nipte (legale) aansluiting op: Mechelen-Bordet (via Vilvoorde). Als de eerste trein dan te laat is, heb je bijna zeker +30 aan je been...
Wel zorgvuldig opvolgen
stef
Re: Klasseverhoging
Geplaatst: 19 dec 2014, 22:39
door overweg13
fets schreef:
Wel zorgvuldig opvolgen
stef
Dat moet elke fraudeur natuurlijk altijd doen, en ik bedoel dit wel ironisch...
Re: Klasseverhoging
Geplaatst: 19 dec 2014, 22:47
door fets
overweg13 schreef:
Dat moet elke fraudeur natuurlijk altijd doen, en ik bedoel dit wel ironisch...
Ik heb helaas zelf geen abonnement meer, dus zelf doe ik het niet. (en mijn ingediende vertragingen waren "echt" verdiend
Maar ik heb wel weet van mensen die
http://treinvertragingen.be gebruiken om 6 maanden vertragingen op te zoeken om zo een aardige duit terug te verdienen...
Re: Klasseverhoging
Geplaatst: 22 dec 2014, 15:13
door TommyG
fets schreef:TommyG schreef:
Nu ik 1ste klas gewoon ben zie ik er echt tegenop om terug naar 2de te gaan, maar of dit me 600 euro waard is, daar ben ik nog niet helemaal uit.
Een tip: koop tienbeurtenkaarten klasseverhoging. Kijk als je opstapt of het nodig is om in 1e te gaan zitten (bv, niet veel zin om dat op een Desiro te doen). Financier de tienbeurtenkaarten met de "compensatie bij vertraging". Dit kan je best doen door niet je reeel traject te modelleren, maar een andere traject dat ook geldig is voor jou, maar dat "gevoelig" is aan kleine vertragingen doordat er legale (doch nipte) aansluitingen inzitten. Zo bouw je vertragingen van +30 minuten op. En je hoeft niet effectief op die trein gezeten te hebben
bv, voor Mechelen-Brussel NZV, zoek je een nipte (legale) aansluiting op: Mechelen-Bordet (via Vilvoorde). Als de eerste trein dan te laat is, heb je bijna zeker +30 aan je been...
Wel zorgvuldig opvolgen
stef
Damn, zijn er echt mensen die dat doen ofwa? Dat vind ik eerlijk gezegd wel een beetje zielig...