Pagina 2 van 4

Geplaatst: 23 sep 2006, 00:53
door Speedy
Steven schreef:
Bart schreef:
Shrek schreef:zijn ze hem aan het herstellen of is hij misschien terminaal? :shock:
Die zijn niet meer te herstellen.
1 oplossing is ervoor.
Breng ze allemaal tegelijk naar de schroothandel.
Een schande op wielen noem ik dat.
De laatste tijd gaat er geen dag voorbij of er staat er weer enen ergens ten velde in nood.
Mooie reclame is dat voor de nmbs :?
als de gemiddelde bestuurder er wa meer aandacht aan zou besteden zoals voorzien rijden die bakken heel goed, jammer genoeg voel ik aan dat redelijk wat collega's met weinig respect voor de techniek rijden. elektronica dient gekoeld te worden, maar als menig bestuurder ten gepaste en ongepaste de ventilatie uitzet kan het ni missen dat ze problemen veroorzaken, zeker in de zomer
Bestuurders NS (die 2/3 vd diensten doen) zetten de ventilatie uit bij het aan perron komen..is hen zo geleerd..
Verder is het gewoon 'chance' hebben om nie met een HLE11 in nood te staan..Bestuurders vd reeks T FN bollen daar hele dagen mee maar staan soms ook in panne...
Machientjes zijn versleten hé..over de 8000000km is beetje te veel van't goeie..

Geplaatst: 23 sep 2006, 01:58
door Steven
des te meer om er een beetje tactvol met om te gaan er is noch materieel dat zoveel km's gedaan heeft

Geplaatst: 23 sep 2006, 12:07
door Bart
Steven schreef:des te meer om er een beetje tactvol met om te gaan er is noch materieel dat zoveel km's gedaan heeft
Ja idd, dat is zo. De 800'en + klassiekskes + breaks hebben ook al hun nut bewezen, maar die bollen steeds zonder problemen rond.
Kan misschien een vooroordeel van mij zijn hé, maar als er treinen in nood vallen zijn het steeds de gesleepte. Den 11 op kop, den 21/27 in mindere mate. Dit komt natuurlijk ook wel omdat de moterstellen vrijwel steeds gekoppeld rijden, en het zou al moeten lukken dat ze het alle 2 op hetzelfde moment gaan begeven. En met 50% tractie kan je op ir,ic treinen meestal wel je uurregeling respecteren of valt de vertraging wel mee.

Geplaatst: 23 sep 2006, 13:38
door SIMPY.be
De varkensneuzen beginnen toch ook al hun beste tijd te hebben.
Overlaatst was ik in A'pen, heb daar een varkensneus genomen die 2 weken uit generale rivisie was, die zat al onder de grafittie!
3 uur later stond het stel al stil met tractieproblemen, en de deuren waren geblokkeerd!

Geplaatst: 23 sep 2006, 17:24
door Stijn82
De hollanders hebben blijkbaar een andere verklaring voor de onbetrouwbaarheid van de 11: zie onderaan
http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewt ... 3d94f05e99



PS Ik lurk al een tijdje rond op dit forum, en had nu toch ook eens zin om te reageren.

Geplaatst: 28 sep 2006, 16:27
door e49memling
Stijn82 schreef:De hollanders hebben blijkbaar een andere verklaring voor de onbetrouwbaarheid van de 11: zie onderaan
http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewt ... 3d94f05e99



PS Ik lurk al een tijdje rond op dit forum, en had nu toch ook eens zin om te reageren.
Als je technische vereisten voor het bedienen van deze loc niet respecteerd (of kent) dan ben je voor 9 van de 10 problemen zelf verantwoordelijk.

Geplaatst: 28 sep 2006, 17:19
door Bert
e49memling schreef:
Stijn82 schreef:De hollanders hebben blijkbaar een andere verklaring voor de onbetrouwbaarheid van de 11: zie onderaan
http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewt ... 3d94f05e99



PS Ik lurk al een tijdje rond op dit forum, en had nu toch ook eens zin om te reageren.
Als je technische vereisten voor het bedienen van deze loc niet respecteerd (of kent) dan ben je voor 9 van de 10 problemen zelf verantwoordelijk.
Dat zal wss wel voor alle treinen/dingen zijn. :wink:

Geplaatst: 29 sep 2006, 11:56
door Steven
ja dat wel bert, dus tijd dat sommige iets beter leren kennen waar ze mee bezig zijn :lol: :lol:

Geplaatst: 24 jan 2007, 10:24
door bobby
als de nederlandse treinbestuurders de ventilatuie uitzetten, zou men dan niet beter de locs aanpassen zodanig dat de ventilatie boven een bepaalde temperatuur niet meer uitgeschakeld kan worden?

ter herinnering 1185 is uitgebrand tijdens een hete periode in juni 2005.

Geplaatst: 24 jan 2007, 10:28
door bobby
weet eriemand wat de actuele status van de 1185 is?

Geplaatst: 24 jan 2007, 10:32
door Wover
Die rijdt al een maand (of twee) terug in normale Beneluxdienst.

Geplaatst: 24 jan 2007, 16:12
door Steven
Wover schreef:Die rijdt al een maand (of twee) terug in normale Beneluxdienst.
met een geurtje :-)

Geplaatst: 24 jan 2007, 22:23
door Trainspotterke
Steven schreef:
Wover schreef:Die rijdt al een maand (of twee) terug in normale Beneluxdienst.
met een geurtje :-)
Dat is misschien van de Nederlanders die erin gezeten hebben! :twisted: :lol: :mrgreen:

Geplaatst: 25 jan 2007, 13:39
door Accelerat
Trainspotterke schreef:
Steven schreef:
Wover schreef:Die rijdt al een maand (of twee) terug in normale Beneluxdienst.
met een geurtje :-)
Dat is misschien van de Nederlanders die erin gezeten hebben! :twisted: :lol: :mrgreen:
Of bedoelt ge soms verneder-landers? :lol: (Tsja mijn komt oorspronkelijk uit België! :P )

Geplaatst: 25 jan 2007, 14:31
door e49memling
Steven schreef:
Wover schreef:Die rijdt al een maand (of twee) terug in normale Beneluxdienst.
met een geurtje :-)
Kaas?