Re: Bediening Luchthaven vanaf Antwerpen en Mechelen
Geplaatst: 05 okt 2015, 22:39
de parking-express?Franksken 2.0 schreef:En dan gelijk een naamsverandering?

de parking-express?Franksken 2.0 schreef:En dan gelijk een naamsverandering?
Ik pleit onschuldig, ik kom maar weinig op de Luchthaven.Franksken 2.0 schreef:Mij lijkt het alsof Portbou gebruik maakt van een bepaalde Benelux om te komen waar hij moet zijn.
Hoezo zelfs?Portbou schreef:Hierdoor blijven klanten voor hun auto (en zelfs voor de Sabena-bus) kiezen om naar de Luchthaven te gaan.
Verklaar je nader aub, is dat een alternatief met de trein of met iets anders ?Merijn schreef:Het gaat niet enkel om het aantal treinen. Veel mensen uit Antwerpen en Mechelen hebben een goed alternatief om die dure Diabolo-toeslag te ontlopen.
Mijn verwachting was dat deze bussen kort na de indienstname van de diabolo-noord zouden afgeschaft worden bij gebrek aan clienteel...kika schreef:Hoezo zelfs?Portbou schreef:Hierdoor blijven klanten voor hun auto (en zelfs voor de Sabena-bus) kiezen om naar de Luchthaven te gaan.
Ik weet veel mensen die tot Vilvoorde reizen (meestal dan met de auto) en vandaar nog tot de luchthaven reizen met de bus. Wel vertel ik er bij dat ik zelf in Vilvoorde werk, in de toeristische sector. Hierdoor heb ik dit alternatief ook stilaan ontdekt. Een oplossing is volgens mij het verlagen van de Diabolo-toeslag (dus niet het afschaffen ervan!).Portbou schreef:Verklaar je nader aub, is dat een alternatief met de trein of met iets anders ?Merijn schreef:Het gaat niet enkel om het aantal treinen. Veel mensen uit Antwerpen en Mechelen hebben een goed alternatief om die dure Diabolo-toeslag te ontlopen.
Of een toeslag op de vliegtuigtickets met vertrek vanaf Brussels Airport? Zo kan je de prijs per ticket drukken. Wat is nu 1 euro op een vliegtuigticket van 600 euro.Merijn schreef:Ik weet veel mensen die tot Vilvoorde reizen (meestal dan met de auto) en vandaar nog tot de luchthaven reizen met de bus. Wel vertel ik er bij dat ik zelf in Vilvoorde werk, in de toeristische sector. Hierdoor heb ik dit alternatief ook stilaan ontdekt. Een oplossing is volgens mij het verlagen van de Diabolo-toeslag (dus niet het afschaffen ervan!).Portbou schreef:Verklaar je nader aub, is dat een alternatief met de trein of met iets anders ?Merijn schreef:Het gaat niet enkel om het aantal treinen. Veel mensen uit Antwerpen en Mechelen hebben een goed alternatief om die dure Diabolo-toeslag te ontlopen.
Dat zou uiteraard de ideale oplossing zijn. Dan worden ook de mensen die op de luchthaven een overstap naar de bus nemen, niet meer afgestraft. Om nu terug on topic te komen: als ze dit zouden kunnen verwezenlijken, zou een extra trein tot bv Mechelen nuttig kunnen zijn (beter naar Antwerpen uiteraard).brouckie schreef:Of een toeslag op de vliegtuigtickets met vertrek vanaf Brussels Airport? Zo kan je de prijs per ticket drukken. Wat is nu 1 euro op een vliegtuigticket van 600 euro.
In vergelijking met 5 euro toeslag op en treinticket van 10 euro is dat verwaarloosbaar.
... Indien de treinverbinding frequent en betrouwbaar zou zijn zou volgens mij niemand die bus nog nemen.AM80 schreef:Die Airport express neem ik ook soms, en in het begin was er even paniek, maar hij begint (volgens de chauffeurs) stilaan terug een klienteel op te bouwen, en is zeker nog rendabel, anders was hij al lang afgeschaft...
Bedankt voor de verduidelijking.Merijn schreef:Ik weet veel mensen die tot Vilvoorde reizen (meestal dan met de auto) en vandaar nog tot de luchthaven reizen met de bus. Wel vertel ik er bij dat ik zelf in Vilvoorde werk, in de toeristische sector. Hierdoor heb ik dit alternatief ook stilaan ontdekt. Een oplossing is volgens mij het verlagen van de Diabolo-toeslag (dus niet het afschaffen ervan!).Portbou schreef:Verklaar je nader aub, is dat een alternatief met de trein of met iets anders ?Merijn schreef:Het gaat niet enkel om het aantal treinen. Veel mensen uit Antwerpen en Mechelen hebben een goed alternatief om die dure Diabolo-toeslag te ontlopen.