Vraag voor de treinbegeleiders:
ivm: airco.
Hebben jullie richtlijnen die aangeven wanneer de airco in bvb M6, Desiro, … van warm naar koud moet en terug van koud naar warm?
vb: koud van 1april tem 30september of wordt dat vrij geregeld naar het aanvoelen van de temp door de treinbegeleider.
Bedankt voor de info, uit interesse.
Vraag voor Treinbegeleiders
-
Re: Vraag voor Treinbegeleiders
De airco staat constant ingesteld op een bepaalde temperatuur en schakelt zelf om tussen koelen en verwarmen. Bij een Desiro kan je de temperatuur met 2 graden kouder of warmer zetten.
-
-
Ik denk dat die standaard op 22°C staat ingesteld en in een desiro kan deze inderdaad door de treinbegeleider worden aangepast met 2 graden (dus 20 tot 24 graden).
-
De temperatuur wordt inderdaad standaard automatisch geregeld op 22°C.
Alleen werkt dit niet altijd even nauwkeurig
Op de meeste rijtuigen kan dit trouwens ook manueel aangepast worden.
Alleen werkt dit niet altijd even nauwkeurig

Op de meeste rijtuigen kan dit trouwens ook manueel aangepast worden.
-
In de I11 en MR96 kunnen reizigers dit ook zelf regelen aan het uiteinde van een rijtuig in het plafond bij de binnendeur 

Als ik instap, kijk ik altijd naar die knop en als het meer dan 1 afwijkt van het midden, dan zet ik hem terug in het midden...ovspotter_be schreef: ↑10 sep 2024, 15:49 In de I11 en MR96 kunnen reizigers dit ook zelf regelen aan het uiteinde van een rijtuig in het plafond bij de binnendeur![]()