Vraag voor Treinbegeleiders

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
ostbahnhof

Re: Vraag voor Treinbegeleiders

Bericht door ostbahnhof »

Vraag voor de treinbegeleiders:
ivm: airco.

Hebben jullie richtlijnen die aangeven wanneer de airco in bvb M6, Desiro, … van warm naar koud moet en terug van koud naar warm?
vb: koud van 1april tem 30september of wordt dat vrij geregeld naar het aanvoelen van de temp door de treinbegeleider.

Bedankt voor de info, uit interesse.
Zwoopaman

Bericht door Zwoopaman »

De airco staat constant ingesteld op een bepaalde temperatuur en schakelt zelf om tussen koelen en verwarmen. Bij een Desiro kan je de temperatuur met 2 graden kouder of warmer zetten.
ostbahnhof

Bericht door ostbahnhof »

Zwoopaman schreef: 09 sep 2024, 04:18 De airco staat constant ingesteld op een bepaalde temperatuur en schakelt zelf om tussen koelen en verwarmen. Bij een Desiro kan je de temperatuur met 2 graden kouder of warmer zetten.
Op welke temperatuur is die dan vast ingesteld?
ovspotter_be

Bericht door ovspotter_be »

Ik denk dat die standaard op 22°C staat ingesteld en in een desiro kan deze inderdaad door de treinbegeleider worden aangepast met 2 graden (dus 20 tot 24 graden).
Klassiekje

Bericht door Klassiekje »

De temperatuur wordt inderdaad standaard automatisch geregeld op 22°C.

Alleen werkt dit niet altijd even nauwkeurig :lol:

Op de meeste rijtuigen kan dit trouwens ook manueel aangepast worden.
ovspotter_be

Bericht door ovspotter_be »

In de I11 en MR96 kunnen reizigers dit ook zelf regelen aan het uiteinde van een rijtuig in het plafond bij de binnendeur :wink:
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

ovspotter_be schreef: 10 sep 2024, 15:49 In de I11 en MR96 kunnen reizigers dit ook zelf regelen aan het uiteinde van een rijtuig in het plafond bij de binnendeur :wink:
Als ik instap, kijk ik altijd naar die knop en als het meer dan 1 afwijkt van het midden, dan zet ik hem terug in het midden...
Plaats reactie