Staking als "reiziger" op de trein
-
- Contacteer:
Re: Staking als "reiziger" op de trein
Is de Ic bus vanuit Düsseldorf geen oplossing. Is van DB en heeft geen last van Belgische stakers.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Zou kunnen, maar Kalmthout ligt dichter bij Roosendaal dan bij Antwerpen...dus ik kan Keulen-Arnhem-R'daal...en dan de laatste omnibus of taxi of bereidwillige neef optrommelen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Dat lijkt mij niet hard te maken voor een interrail die je de dag zelf moet invullen.
Maar als het op de planner van die dag staat de dag ervoor zou het moeten kunnen ?
Alhoewel ik heb mijn echtgenote bij....alleen zou ik het sneller durven.
Alhoewel ik heb mijn echtgenote bij....alleen zou ik het sneller durven.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Waarom niet? Datum van aankoop is het enige wat telt (plus de dan beschikbare informatie), dat staat duidelijk in de EU-Verordening. Bovendien zou je dat dan ook kunnen stellen voor normale internationale tickets die nog steeds een geldigheid van 4 dagen hebben.
Groetjes,
Rian
Overigens heeft Metisp ook ondertussen een stakingsaanzegging gedaan, deze keer op de datums 25, 26 en 29 juni en 2, 4, 6, 9 en 11 juli.
Dat dus bovenop OVS die op 27 juni om 22u begint tot 28 juni 22u,
en ASTB op 22 juni en 23 juni.
ACOD beraadt zich nog of ze mee op de kar springen...
Aangezien stakingen altijd gedekt zijn voor iedereen, ongeacht bij welke vakbond ze zijn, ga er absoluut niet vanuit dat enkel de leden van die vakbonden op die respectievelijke dagen gaan staken... Maar het aantal stakers en de impact ervan is echt onmogelijk te voorspellen, een staking waarbij zo veel animo is onder het personeel hebben we de voorbije jaren niet meegemaakt en de minimale dienstverlening is ook niet in te schatten.
Dat dus bovenop OVS die op 27 juni om 22u begint tot 28 juni 22u,
en ASTB op 22 juni en 23 juni.
ACOD beraadt zich nog of ze mee op de kar springen...
Aangezien stakingen altijd gedekt zijn voor iedereen, ongeacht bij welke vakbond ze zijn, ga er absoluut niet vanuit dat enkel de leden van die vakbonden op die respectievelijke dagen gaan staken... Maar het aantal stakers en de impact ervan is echt onmogelijk te voorspellen, een staking waarbij zo veel animo is onder het personeel hebben we de voorbije jaren niet meegemaakt en de minimale dienstverlening is ook niet in te schatten.
op 30/06 zou ik moeten van gent naar rijsel en terug.Zou dit lukken met de trein?
Vraagje vanuit Milaan:
Is de staking nu een dag later ?
Is de staking nu een dag later ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Dat betekent hinder van donderdag 20u tot zaterdag einde dienst.
De NMBS belooft een alternatieve dienstregeling die vanaf woensdag 22u te raadplegen is.
Groetjes,
Rian
Lijkt mij een dag later dan voor twee weken , toen ik vertrok.
Theo
Theo
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Contacteer:
Er staat zowaar een volledig spoorboekje online speciaal voor de dienstregeling van deze vrijdag; http://www.belgianrail.be/~/media/A2C58 ... 3B609F.pdf
De vraag is alleen, hoe kom je daar terecht als je gewoon de website raadpleegt? Of m.a.w. knap dat je dat gevonden hebt!trainlovertje schreef: ↑27 jun 2018, 22:39 Er staat zowaar een volledig spoorboekje online speciaal voor de dienstregeling van deze vrijdag; http://www.belgianrail.be/~/media/A2C58 ... 3B609F.pdf
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Op de hoofdpagina staat een link naar de pagina over de staking (http://www.belgianrail.be/nl/nieuws/sta ... -2018.aspx) daar staat een knopje .pdf , als je daarop klikt kom je erop uit. Zo heel moeilijk was het nu ook weer niet.overweg13 schreef: ↑28 jun 2018, 15:34De vraag is alleen, hoe kom je daar terecht als je gewoon de website raadpleegt? Of m.a.w. knap dat je dat gevonden hebt!trainlovertje schreef: ↑27 jun 2018, 22:39 Er staat zowaar een volledig spoorboekje online speciaal voor de dienstregeling van deze vrijdag; http://www.belgianrail.be/~/media/A2C58 ... 3B609F.pdf
De meeste mensen zullen evenwel de app of reisplanner gebruiken en die is correct aangepast.
Vandaag was de eerste dag met een gegarandeerde dienstverlening. Het lijkt erop dat het alternatieve transportplan correct werkt en de treinen die beloofd werden ook daadwerkelijk rijden. Ik heb nog niet kunnen controleren of de app alles goed wergeeft, iemand wel ervaringen vandaag?