Pagina 2 van 2

Geplaatst: 15 nov 2006, 15:00
door Duikbril AM86
am62 schreef:
nicken schreef:
am62 schreef:En laten we uiteraard ook niet de NMBS-vrijkaarten vergeten... over 't laatst zat ik in eerste klasse rijtuig met rond mij maar liefst 6 vrijkaarten.... 8)
Is dat dan een vrijkaart van NMBS werknemers?
Is die eigenlijk alleen voor 2 de klas,of is dat ook voor 1 ste klas?
Of hangt da van de functie af bij de ijzeren weg?
Dat zou je best aan de werknemers van de NMBS vragen. Ze kunnen het misschien zzlf eens uitleggen.

Ik ben geen werknemer maar ik denk dat de halve Frankrijkstraat in mijn eerste klasse rijtuig zat...
Bij ons is dat 's morgens ook zo, ik heb soms den indruk dat alleen de reizigers van Haaltert een abonement 1ste klas hebben.
We zijn met zo een 10 tal reizigers 1ste klas (te Haaltert) op diene trein die ik 's morgens neem in Haaltert en in gelijk welk deel ik van diene M5 zit ik zie niet anders dan NMBS vrijkaarten. :D

Vorige week vrijdag nog een levendige discussie gezien over 1ste en 2de klas op de IR trein Gent Sint-Pieters (16u30) -Aalst -Brussel-Luchthaven.
Door een ongeval te Zele rijdt deze trein met 3 in de plaats van 6 rijtuigen. Gevolg veel volk in 1ste klas.
De treinbegleider is regelmatig moeten langskomen om studenten uit de afdeling 1ste klas te halen.