Pagina 2 van 2

Geplaatst: 22 nov 2006, 14:52
door TSP
De treinbotsing was te wijten aan het feit dat de ATB onder de 40 km/u niet werkt. Ooggetuigen hebben gezien dat de machinist van de goederentrein een rood (dwerg)sein heeft genegeerd.

Geplaatst: 22 nov 2006, 17:56
door Accelerat
TSP schreef:De treinbotsing was te wijten aan het feit dat de ATB onder de 40 km/u niet werkt. Ooggetuigen hebben gezien dat de machinist van de goederentrein een rood (dwerg)sein heeft genegeerd.
*zucht* het zal weer eens niet...

Geplaatst: 22 nov 2006, 19:52
door TSP
Ja, die ATB, er schort nog wel wat aan...... En hoe vaak hebben we het al niet gezien dat er treinen <40km/u door rood rijden.

Miss is het een idee om de dwergseinen iets te verhogen zodat ze beter zichtbaar zijn. Soms staan ze wel eens beetje verstopt....

Geplaatst: 23 nov 2006, 13:21
door Mark7758
Leuk. Maar een dwergsein kan je niet zomaar verhogen. Wel eens aan profiel van vrije ruimte gedacht?

Geplaatst: 23 nov 2006, 18:42
door TSP
Zeker, maar dwergseinen staan nu op hoogte van de sporen. Als je ze op een voetje zet zodat ze er net bovenuit steken komt het profiel niet in het geding. Kijk maar eens op Utrecht CS bij de inrijsporen aan de kant van Overvecht. Daar staat het dwergsein ook op een voetje. Het profiel is daar niet in het geding, anders hadden ze het sein wel lager gezet.

En ja ik begrijp dat je de seinen niet op een paal van 3 meter moet gaan zetten....... :twisted: