zwartrijden

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
ovspotter_be

Re: zwartrijden

Bericht door ovspotter_be »

joverwimp schreef: 19 dec 2024, 17:34 Wat kan je dan nog doen als tbg ? Ik vraag het me af.
Als treinbegeleider zelf zijnde kan ik je zeggen dat we in dat geval (hoe jammer het ook klinkt voor de reiziger die braaf betaald) weinig meer kunnen doen.
Heeft de persoon in kwestie geen betaalmogelijkheid en weigert deze zich te identificeren is onze laatste mogelijkheid om de centrale van Securail te bellen welke dan op hun buurt bekijken wat er mogelijk is: Securail of de lokale politie sturen in één van de volgende stations.
Maar weet dat de lokale politie sinds de bezuinigingen op spoorwegpolitie een beetje een afkeer heeft tegen de NMBS en dat er genoeg plaatsen zijn (Sint-Niklaas, Vilvoorde, ...) waar de lokale politie gewoon niet komt opdagen.
Securail is meestal ook enkel mogelijk in de iets grotere stations, in dit geval zou Securail klaar kunnen hebben gestaan in Mechelen.
Maar Securail is zelf ook met te weinig (vooral in Vlaanderen) dus deze zijn soms in bepaalde stations gewoon niet aanwezig of hebben al een andere taak.
Daarom dat ikzelf deze lastpakken vaak al vanaf het begin de volgende keuze geef: bankkaart, identiteitskaart of eerstvolgende halte uitstappen.
Plaats reactie