Klopt....groentje schreef:Ah, maar onze Sammarco zal er nogal terroristisch uitzien, hé

Groeten!
Is het dus officieel helemaal verboden om foto's van treinen te maken op stations?sammarco1 schreef:Nu, In frankrijk is het compleet verboden om foto's te trekken van treinen, ook op het perron! Men zal je vragen wat u aan het doen bent, en zeggen dat het verboden is om te fotograferen in alle ruimte SNCF, maar verder geen moeilijkheden! Je kan een toestemming aanvragen aan de SNCF in het district waar je wil gaan fotograferen ! Voor in de Stations en op de rangeer tereinen moet je een gele fluo reflecterende ceinture dragen! Ook hier gaat er iemand met u mee van het personeel SNCF ! Mijn ervaring bij de SNCF , ze doen er niet echt vervelend over, maar principieel mag het niet ! Tenzij je een aanvraag hebt ingediend zoals hierboven beschreven, op zak hebt! In Bordeaux tijdens een treinstaking ben ik op eigen houtje gaan fotograferen op de vorming, en ben daarna aangesproken door een personeelslid SNCF , die mij met gele ceinture terug bracht onder begeleiding naar het station ! Bonjour en goeiedag ! maar voor de rest "tres genty" !
Zo, even weer een topic tot leven wekken:sammarco1 schreef:Nu, In frankrijk is het compleet verboden om foto's te trekken van treinen, ook op het perron! Men zal je vragen wat u aan het doen bent, en zeggen dat het verboden is om te fotograferen in alle ruimte SNCF, maar verder geen moeilijkheden! Je kan een toestemming aanvragen aan de SNCF in het district waar je wil gaan fotograferen ! Voor in de Stations en op de rangeer tereinen moet je een gele fluo reflecterende ceinture dragen! Ook hier gaat er iemand met u mee van het personeel SNCF ! Mijn ervaring bij de SNCF , ze doen er niet echt vervelend over, maar principieel mag het niet ! Tenzij je een aanvraag hebt ingediend zoals hierboven beschreven, op zak hebt! In Bordeaux tijdens een treinstaking ben ik op eigen houtje gaan fotograferen op de vorming, en ben daarna aangesproken door een personeelslid SNCF , die mij met gele ceinture terug bracht onder begeleiding naar het station ! Bonjour en goeiedag ! maar voor de rest "tres genty"
Dit is pertinent onwaar, ik heb me in frankrijk helemaal kleurenblind staan schieten, ook in Marseille St Charles, ook in kleine stationnetjes waar het dienstdoende personeel helemaal niets te doen had, en er is niemand op mij afgekomen van "Allez Monsieur Bouteille, hou daar eens mee op!" Nooit. Nergens.sammarco1 schreef:Nu, In frankrijk is het compleet verboden om foto's te trekken van treinen, ook op het perron! Men zal je vragen wat u aan het doen bent, en zeggen dat het verboden is om te fotograferen in alle ruimte SNCF, maar verder geen moeilijkheden! Je kan een toestemming aanvragen aan de SNCF in het district waar je wil gaan fotograferen !
Nederland: Ook nog geen problemen gehad, maar zoals al werd gemeld met statieven verboden! In het spoorwegmuseum van Utrecht eerst aanvragen om te mogen fotograferen! Dacht zelfs dat je daar iets voor moest betalen!
Nou, daar ben ik dus zwaar tegen. In Nederland kan je daar dan weer WEL serieuze problemen mee krijgen. Door een oranje of geel fluo hesje aan te trekken geef je je namelijk uit voor "Bevoegd Spoorbetreder". Dat kan je worden als je medewerker bent van de infrabeheerder of een spooraannemer, en je hebt daar opleiding / instructie voor gehad. Als je als jan-met-de-pet een fluo hesje aantrekt en je op ook maar het perron begeeft zonder daadwerkelijk bevoegd spoorbetreder te zijn, dan pleeg je een misdrijf, en heb je een groot probleem.Fluovestjes dragen in spoorwegruimte tijdens het fotograferen ben ik uiterst voor ! Kijk welke kleur het vaste personeel draagt fluo oranje of geel !