Pagina 2 van 3
Geplaatst: 28 nov 2006, 22:30
door Trainspotterke
Vandaag te Gent-Sint-Pieters nog wat staan genieten van de 2226 met zijn P-trein naar De Panne. Gelukkig was het trieste moment snel over toen de 1605 mijn P-trein richting Oostende aan perron bracht!

Geplaatst: 11 dec 2006, 20:33
door TBbart
tot op vandaag rijden ze nog altijd, ... ik hoop dat mijn vermoeden bevestigd is... volgens mij gaat de 22' zeker nog een jaar bollen,
nu vandaag zelf met de nieuwe dienstregeling verzekeren ze nog de P-treinen. Je weet natuurlijk nooit wanneer of wat, maar zoals het ernaar uitziet ben ik content dat ze momenteel nog bollen

Geplaatst: 12 dec 2006, 00:02
door Trainspotterke
TBbart schreef:tot op vandaag rijden ze nog altijd, ... ik hoop dat mijn vermoeden bevestigd is... volgens mij gaat de 22' zeker nog een jaar bollen,
nu vandaag zelf met de nieuwe dienstregeling verzekeren ze nog de P-treinen. Je weet natuurlijk nooit wanneer of wat, maar zoals het ernaar uitziet ben ik content dat ze momenteel nog bollen

Daar was ik ook 100 procent van overtuigd!

Moesten ze de 23 ipv de 22/25 de P-treinen laten trekken, zouden ze de goederentrein met Brabantse trekpaarden mogen beginnen trekken hebben, wegens gebrek aan locomotieven!

Geplaatst: 12 dec 2006, 00:13
door Trainspotterke
Een foto van de laatste officiële reizigersdienst van de 2221 op vrijdag 8 december 2006 te Gent-Sint-Pieters met de P-trein naar De Panne!
Niet getreurd! Vandaag bolt deze loc nog altijd rond!
Op het moment van de foto heb ik toch even de gietende regen getrotseerd en mijn fototoestel acht seconden lang zich laten besprenkelen met de vele waterdruppels!

Wat je al niet doet om misschien de laatste keer een 22 op foto te kunnen gezet hebben!
De foto kan wel wat beter, maar ik heb nu eenmaal niet de instellingen op mijn camera om daar stervormige koplampen van te maken!

Geplaatst: 12 dec 2006, 14:58
door TBbart
ook zo een klein handstatiefje zeker

Geplaatst: 12 dec 2006, 16:53
door Accelerat
TBbart schreef:ook zo een klein handstatiefje zeker

Niks tegen handstatiefkes hé, dat gij dat maar weet!

Geplaatst: 12 dec 2006, 17:48
door 1607
vandaag trouwens nog een 22 zien crossen door het station van FGSP met nen cargo van staalrollen.
maar had het te druk om nen 77 met m-6kasten op foto te zetten.
Geplaatst: 12 dec 2006, 19:16
door Trainspotterke
TBbart schreef:ook zo een klein handstatiefje zeker

Neen, een kletsnatte rand van een bloembak!

Geplaatst: 12 dec 2006, 19:30
door nicken
Trainspotterke schreef:Neen, een kletsnatte rand van een bloembak!

Met of zonder bloemekes

Geplaatst: 12 dec 2006, 19:34
door Trainspotterke
nicken schreef:Trainspotterke schreef:Neen, een kletsnatte rand van een bloembak!

Met of zonder bloemekes

Tjah, in de winters zullen er niet veel bloemetje instaan, hé!

Geplaatst: 12 dec 2006, 19:37
door nicken
Trainspotterke schreef:nicken schreef:Trainspotterke schreef:Neen, een kletsnatte rand van een bloembak!

Met of zonder bloemekes

Tjah, in de winters zullen er niet veel bloemetje instaan, hé!

Een hoopje onkruid mss,of een bergje sigarettenpeuken,een hoopje lekker plakkende kauwbom

,als die weed free passeert kan hij het mss meenemen

Geplaatst: 12 dec 2006, 20:58
door Bert
nicken schreef:Trainspotterke schreef:nicken schreef:
Met of zonder bloemekes

Tjah, in de winters zullen er niet veel bloemetje instaan, hé!

Een hoopje onkruid mss,of een bergje sigarettenpeuken,een hoopje lekker plakkende kauwbom

,als die weed free passeert kan hij het mss meenemen

Of een kerstboom

Geplaatst: 12 dec 2006, 21:03
door Wover
Daarnet in Aarschot stonden de P treinen voor morgenochtend zoals elke dag op spoor 5. Sinds de nieuwe dienstregeling worden die blijkbaar wel gedaan door een 23 + 5M4m ipv 21/27 + 5 M4 niet m.
Geplaatst: 12 dec 2006, 21:56
door Jean
een 23 is nog veel minder geschikt voor reizigerstreinen want daar zit een remvertrager op die zorgt dat de remblokken vh HLE niet aansluiten bij een gewone remming met de automatiche rem (om remblooken te sparen op HLE ) .
Enkel bij max (of nood-) automatische remming remt HLE mee .
Geplaatst: 13 dec 2006, 14:27
door TBbart
tenzij je 2 remmen gaat moeten gebruiken, treinrem en dan u rechtstreekse tegelijk...

maar is wel omslachtig om zo een HKV te doen denk ik