Pagina 2 van 17

Geplaatst: 21 feb 2006, 21:09
door Shrek
vergis ik mij of zijn ze daar systematisch onze dubbeltjes aan het ombouwen? :P

Geplaatst: 21 feb 2006, 21:20
door Tim
De CIWL te Oostende is momenteel bezig met de ombouw van enkele poststellen naar gewone reizigerstreinen voor Italië.

Geplaatst: 21 feb 2006, 21:47
door Bastiaan
Oud materieel dat grondig gemoderniseerd is vind ik prachtig! Ook dit is een perfect exemplaar! De kop, de ramen, de kleur, het ziet er allemaal modern uit. Alleen de deuren hadden ook wel vervangen mogen worden. Deze vind er in ieder geval veel beter uit zien dat die dingen met die zilverkleurige ribbelwanden en die nieuwe rood/blauwe kop :P

Bastiaan

Geplaatst: 22 feb 2006, 18:27
door Slos
Bert schreef:Er rijden ook enkele 60'ers rond in Italië.
Inderdaad, op de site van "steamer" (Spoorwegnostalgie) staat er trouwens een reportage van Belgisch materieel in Italië. O.a. 60'ers, 75'ers en 51'ers.
Verder heb ik nog een fotootje gevonden op http://www.railfaneurope.net van de 5933 in Italië: Afbeelding
Monday June 18th, 2001, this ex-Belgian Railways Class 59 diesel was at the head of a work train just outside Treviso on the line to Venice.
Marco Van Uden has identified this loco for me as, locomotive T3759 of Impresa Pasolini in Cesena (former NMBS 5933).

Photo by Michael Taylor, Hamilton, Ontario, Canada. (michael@michaeltaylor.ca)

Website http://www.MichaelTaylor.ca
Jammergenoeg dus nog geen foto's gevonden van de 71 in Italië, daarom 2 foto's van toen ze nog in België waren, zodat iedereen weet waar ie moet naar zoeken. :wink:
(van http://www.railpix.de) Afbeelding Afbeelding

Geplaatst: 22 feb 2006, 18:36
door SIMPY.be
prachtig; maar eigenlijk neemt de nmbs héél veel buiten dienst, die met een kleine opknapbeurt terug perfect werkt?! Wat ze in Italië doen kunnen ze hier toch ook. Niet tegenstaande dat er geen nieuw materieel mag komen hé, maar het is niet omdat iets oud is dat het daarvoor versleten is.

Geplaatst: 22 feb 2006, 18:47
door Wover
amai die sprinters blinkten indertijd nogal :shock:

Geplaatst: 22 feb 2006, 18:57
door Shrek
wa doe zone locomotief uberhaupt in antwerpen-centraal? foutje van het seinhuis? :D

Geplaatst: 22 feb 2006, 19:15
door Bert
Shrek schreef:wa doe zone locomotief uberhaupt in antwerpen-centraal? foutje van het seinhuis? :D
Bv. rijtuigen brengen naar FN en wacht nu op een nieuwe inzet. :wink:

Geplaatst: 22 feb 2006, 19:41
door Tim
Vroeger waren er veel rangeerkarren te zien in de Centraal. 'k Vind dat machtige locs die 71's, waren oorspronkelijk bedoeld als baanloc vandaar de reeks 66.

Geplaatst: 22 feb 2006, 19:44
door Bert
Hun laatste levensjaren vonden plaats in de haven vroeger ook rond Antwerpen voor rangeringen.
Toen ze nog de reeks 66 waren reden ze vooral met goederentreinen rond in de Kempen.

Geplaatst: 22 feb 2006, 19:45
door Tim
Reeks 71 heeft trouwens 2 keer bestaan, maar de eerste serie was een zodanige flop dat die al snel langs de kant stond.

Geplaatst: 22 feb 2006, 20:10
door sammarco1
Op trenomania staat er ergens een foto van een 71 bij "manutenzione" of "mezzi di manutenzione" dacht ik ! ik zal straks eens gaan kijken !

maar kan het niet te laat maken want ik moet morgen even naar Belgie en terug !

Geplaatst: 22 feb 2006, 20:59
door sammarco1

Geplaatst: 22 feb 2006, 23:13
door Elgar
Waar zitten die 71-en in Italië toch ergens?
Ik geloof dat ze verkocht waren aan een firma met de naam Visali of zoiets in die aard.

Geplaatst: 22 feb 2006, 23:38
door sammarco1
Elgar schreef:Waar zitten die 71-en in Italië toch ergens?
Ik geloof dat ze verkocht waren aan een firma met de naam Visali of zoiets in die aard.
http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... ?pos=-5528


Dat zijn toch deze ? Dit is een Belgische rangeerder !