Westvloams:
Int Westvlams kujje dikkenst gjeelle zinn vervangn deur 1 woord , zo een bitje glik int Duts moa ton nog ekstremer. 'k goa ne kjeeh een simpel vwoarbeeltje geevn omt eh bitje duddelikker te moakn. Oej int ABN wil zeggn "Ik kan U verzekeren dat ik de door U zopas aangehaalde acties niet ondernomen heb", ton kundje gjeel die zinne in ene kjeeh int Westvlams zegn: "Jammojakkundoe". Zo simpel ez dadde dus, ge ziedet, Westvlams is zo simpel lik dat tgroot is, en lik of damme getoagd ihn: wulder zeggn olles korter, dus tes nie dammet stif groot doen! Nog un poar vwoarbeeldn:
- Hoatgoanjoat: Gelieve in de actuele omstandigheden van enige kalmte blijk te geven
- Geziegiezekerzot: U vergist zich schromelijk
- Belangelanstnnie: Ik kan U met aandrang verzekeren dat hetgeen U beweert geheel en al uit de lucht gegrepen is
- Oet de melk smakt noa stront, is de koe ongezond: als er zich problemen voordoen, kun je maar beter op zoek gaan naar de oorzaken die eraan ten gronde liggen
- Beter een blinne up joen dumme, dan een floske zonder gat: draag zorg voor je flesje bier op plaatsen waar je door omstandigheden vaak een onverwachtse en ongewilde duw te beurt valt
- De kiekens zittn deur den droad: dat meisje daar draagt geen beha
- Ge zid dran glik mette skitte: welke truuks je ook uit je mouw schudt gedurende het verdere spelverloop, ik ga winnen
- De skoane smitn ze weg, mo de kut houdn ze: Pas op dat je niets weg werpt dat je nog nodig zou kunnen hebben
- Giv moa pulle: zorg er maar voor dat het snel vordert
- Tis ol gin oar snien: het is niet allemaal even triviaal
- Kuust mo joen skippof: maak maar dat je weg komt
- 'k goa daddier nekjeeh rap goan doen goan: ik zorg er wel voor dat het zo snel mogelijk in orde komt [let op het typische meermaals gebruiken van het werkwoord 'goan'.
- Da vrommins zit vul\ Zis vul gestookn: Die vrouw is zwanger
- Te dom voer ooi teetn: zo dom als t achterste van een koe
- Joenen hond in zinne zak bitn dat t'oar aje mulle plakt....: zo'n miserie hebben dat..
- 't Finste es wok zen oar : hij is niet erg slim, doet nogal vreemde dingen
- De lucht dwoad doen : het licht uitdoen
- 't Rint mollejoengn : het regent echt heel hard
- Een viez meubel : een onaangenaam vrouwelijk persoon
- 't Woajd lik de vroede bjeestn : het waait heel erg
- Een stoet ransel : vrouw die niet op haar mond gevallen is
- Jeehd een twien binn buk gedoan: Hij heeft iemand beetgenomen
- Giv moa sjette/pulle/gette/goaze/spunse/petrolle/ : Begin er maar snel aan
- 't Rint dat zikt: 't rint mollejoengn
- Ge kundem deur de ghoote/ t ghootegat trekkn: Hij is graatmager
- tsjakut tsjakin: in alle richtingen, chaotisch
- Ol da pwootn en oorn eeht: iedereen
- Een beskeetn commissie: iets wat je niet graag doet maar waarvoor men je in t gat gestoken heeft
- De preut' of zin : doodop zijn
- De mwoard steekn : sterven
- Versteekn: recuteren ofte coïteren
- Transponeern: verzetn
- Koeieklinke: koeschede
- Mullepaté: boel
- Brokkelaire: oen, sukkel, nietsnut
- Psalm: klankverbastering als synoniem voor de godendrank (lees: tgjeen dat de auteur van dezen cursus drinkt ... vandaar diene god)