Niemand lijkt precies te weten wat dat samenwerken inhoudt. Mij lijkt het er op dat RegioJet geholpen heeft bij het bekomen van (niet gebruikte) rijpaden. Dat ging verbazend vlot, en RegioJet heeft hier in elk geval ruime ervaring mee. Het zou dus zomaar kunnen dat Regiojet enkel een vorm van consultancy doet voor European Sleeper, en dat heet dan samenwerken.
rijtuigen I6-I10-I11
-
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 02 nov 2020, 10:46
Re: rijtuigen I6-I10-I11
Re: rijtuigen I6-I10-I11
Een aantal zijn inmiddels opgeknapt, ze rijden tussen Bratislava en Split:Portbou schreef: ↑05 jun 2022, 18:10 Een aantal van deze I6Bc-ligrijtuigen zijn in Tsjechië terechtgekomen, bij RegioJet. Maar heb niet het idee dat die er veel mee gedaan hebben.
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/ ... p?&lang=en
https://zdopravy.cz/prvni-lehatkove-voz ... sk-116026/
Vertaling (deepL met enkele correcties)
De eerste ligrijtuigen uit België zijn weer op de rails. Fikáček's Wagon Service heeft ze verhuurd aan ZSSK
De rijtuigen zijn van RegioJet, ze hebben een volledige revisie ondergaan in de R2-fase.
De eerste drie couchetterijtuigen, die RegioJet in 2019 terugbracht uit België, zijn weer in dienst op de rails. Maar niet in het geel. Ze zijn gerepareerd en verhuurd door Albert Fikáček's Wagon Service.
Wagon Service heeft ze verhuurd aan Železniční společnost Slovensko (ZSSK) voor treinen van Bratislava naar Split. Het heeft ze voor twee jaar geleased van RegioJet. "We wilden ze kopen, maar uiteindelijk zijn we alleen overeengekomen om ze te leasen in ruil voor hun reparatie," zei Fikáček. De rijtuigen hebben aanpassingen aan het interieur ondergaan en zijn opnieuw gespoten. Het was een complete revisie in de R2 klas.
RegioJet was oorspronkelijk van plan de rituigen om te bouwen tot gewone zitrijtuigen, maar had er drie jaar lang vrijwel niets mee gedaan. Voor welk gebruik de andere elf rijtuigen zullen worden gebruikt is op dit moment nog niet duidelijk, zij blijven in de mottenballen.
Laatst gewijzigd door FLV-FGSP op 23 aug 2022, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: rijtuigen I6-I10-I11
Bedankt voor de link! Misschien zien we ze zo ooit nog eens terug in België (indien 1 van de privé-initiatieven ooit van de grond komt)
Re: rijtuigen I6-I10-I11
De NMBS voorziet 50 I10-riituigen uit dienst te nemen tegen einde 2025.
10 A rijtuigen en 40 B-rijituigen.
https://www.belgiantrain.be/-/media/cor ... l-i10.ashx
De I10- A rijtuigen zijn zullen dus vanaf 2026 niet meer in dienst te zien zijn.
Blijkbaar is de verkoop vanaf 2021 niet volledig doorgegaan (vermoedelijk door noodzakelijke inzet van deze type's)
de gefaseerde verkoop uit 2021 sprak van 15A en 45 B -rijtuigen.
https://www.belgiantrain.be/-/media/cor ... 30DAEE759F
In de Nederlandstalige aankondiging tot verkoop van 2025 benoemd men ook de 29 clima b rijtuigen in de technische fische. In de Franse Engelse en Duitstalige versie niet.
als er volgens https://mmfl58.be/RollendMaterieel/Rijt ... uigen.html momenteel nog 79 rijtuigen nog in dienst zijn vermoed ik dat de clima's voorlopig niet te koop zijn.
10 A rijtuigen en 40 B-rijituigen.
https://www.belgiantrain.be/-/media/cor ... l-i10.ashx
De I10- A rijtuigen zijn zullen dus vanaf 2026 niet meer in dienst te zien zijn.
Blijkbaar is de verkoop vanaf 2021 niet volledig doorgegaan (vermoedelijk door noodzakelijke inzet van deze type's)
de gefaseerde verkoop uit 2021 sprak van 15A en 45 B -rijtuigen.
https://www.belgiantrain.be/-/media/cor ... 30DAEE759F
In de Nederlandstalige aankondiging tot verkoop van 2025 benoemd men ook de 29 clima b rijtuigen in de technische fische. In de Franse Engelse en Duitstalige versie niet.
als er volgens https://mmfl58.be/RollendMaterieel/Rijt ... uigen.html momenteel nog 79 rijtuigen nog in dienst zijn vermoed ik dat de clima's voorlopig niet te koop zijn.
Re: rijtuigen I6-I10-I11
Dag allemaal
Deze tekst heb ik ook elders gebruikt, vandaar de internationale termen:
Am = AU en AUH
Adm = AVU
Bdm = BVU
Bm = BU
Bcm = BC
Volgende i6 rijtuigen zijn wél nog bij NMBS:
Am: 11601, 11602, 11603, 11604, 11605, 11606, 11611, 11613, 11618
Bdm: 12625, 12640, 12641, 12645
Bm: 12601*, 12605, 12607, 12610, 12614, 12615, 12617, 12619*, 12621, 12626, 12630, 12631, 12634, 12635, 12638, 12650, 12653, 12656
* uit dienst maar nog in België
Volgende rijtuigen zijn normaal verschroot na ongevallen:
Bm: 12612, 12639
Van volgende rijtuigen is zeker dat ze verkocht zijn aan het Tsjechische RegioJet:
Am: 116xx², 116xx², 11620²
Bm/Bdm: 12608², 12609², 12629², 12658², 12659²
Bcm: 14601³, 14602⁴, 14604⁵, 14605¹, 14606⁵, 14609⁵, 14612¹, 146xx⁵
¹ Hiervan is zeker dat ze in dienst zijn bij ZSSK dat deze huurt van WSBA, dat deze huurt van RegioJet.
² Gezien in Hranice in 2016 en mogelijks 2019.
³ Gezien te Praha-Smichov in 2019
⁴ Deze is ook verhuurd aan WSBA maar niet in dienst voor ZSSK
⁵ Gezien te Kutna Hora in 2019
Verder zijn er voor RegioJet nog enkele vermiste nummers:
Am: 8x
Bm/Bdm: 11x
Bcm: 7x
Volgende rijtuigen zijn voor mij dus echt 100% vermist en vooral hier zoek ik gegevens van:
Am: 11607, 11608, 11609, 11610, 11612, 11614, 11615, 11616, 11617, 11619 (8 voor RegioJet)
Bdm: 12618, 12636 (samen met Bm 11 voor RegioJet)
Bm: 12603, 12604, 12611, 12613, 12616, 12620, 12622, 12627, 12642, 12643, 12648, 12651, 12652, 12654 (samen met Bdm 11 voor RegioJet)
Bcm: 14603, 14607, 14608, 14610, 14611, 14613, 14614, 14615 (hier is alles behalve 1 voor RegioJet)
In AC Cuesmes staat ook nog zeker 12601, 126xx, 126xx, 126xx Memling (604, 611, 616, 620, 648 of 652) en een 116xx.
Ik doe hierbij dus een warme oproep aan iedereen met foto's van transporten, kennis van deze verkoop, foto's of informatie van in Tsjechië om deze te zoeken en te delen om mijn lijst volledig te maken en deze op te gaan zoeken. Correcties zijn ook altijd welkom!
Elders las ik ook dat er ook 4 Adm/AVU moeten geweest zijn, dit zou om rijtuigen 11605, 607, 615 en 616. Aangezien geen enkel rijtuig hier nog van in dienst is is het lastig dit te bevestigen. Iemand die hier toevallig foto's van heeft?
(Edit: 11607 en 11616 zijn bevestigd dat ze fietsafdelingen hadden, foto's gevonden, ik acht de kans zeer groot dat de twee andere dus ook een fietsafdeling bevatte)
In dezelfde bron las ik ook dat de Bdm rijtuigen 12618, 625, 636, 640, 641 en 645 betreft. Van rijtuig 618, 636, en 645 heb ik tegensprekende bronnen. Rijtuig 645 is nog in dienst dus zodra ik de kans krijg ga ik dit ook even nakijken. De rijtuigen komen gelukkig dagelijks bij ons.
Deze tekst heb ik ook elders gebruikt, vandaar de internationale termen:
Am = AU en AUH
Adm = AVU
Bdm = BVU
Bm = BU
Bcm = BC
Volgende i6 rijtuigen zijn wél nog bij NMBS:
Am: 11601, 11602, 11603, 11604, 11605, 11606, 11611, 11613, 11618
Bdm: 12625, 12640, 12641, 12645
Bm: 12601*, 12605, 12607, 12610, 12614, 12615, 12617, 12619*, 12621, 12626, 12630, 12631, 12634, 12635, 12638, 12650, 12653, 12656
* uit dienst maar nog in België
Volgende rijtuigen zijn normaal verschroot na ongevallen:
Bm: 12612, 12639
Van volgende rijtuigen is zeker dat ze verkocht zijn aan het Tsjechische RegioJet:
Am: 116xx², 116xx², 11620²
Bm/Bdm: 12608², 12609², 12629², 12658², 12659²
Bcm: 14601³, 14602⁴, 14604⁵, 14605¹, 14606⁵, 14609⁵, 14612¹, 146xx⁵
¹ Hiervan is zeker dat ze in dienst zijn bij ZSSK dat deze huurt van WSBA, dat deze huurt van RegioJet.
² Gezien in Hranice in 2016 en mogelijks 2019.
³ Gezien te Praha-Smichov in 2019
⁴ Deze is ook verhuurd aan WSBA maar niet in dienst voor ZSSK
⁵ Gezien te Kutna Hora in 2019
Verder zijn er voor RegioJet nog enkele vermiste nummers:
Am: 8x
Bm/Bdm: 11x
Bcm: 7x
Volgende rijtuigen zijn voor mij dus echt 100% vermist en vooral hier zoek ik gegevens van:
Am: 11607, 11608, 11609, 11610, 11612, 11614, 11615, 11616, 11617, 11619 (8 voor RegioJet)
Bdm: 12618, 12636 (samen met Bm 11 voor RegioJet)
Bm: 12603, 12604, 12611, 12613, 12616, 12620, 12622, 12627, 12642, 12643, 12648, 12651, 12652, 12654 (samen met Bdm 11 voor RegioJet)
Bcm: 14603, 14607, 14608, 14610, 14611, 14613, 14614, 14615 (hier is alles behalve 1 voor RegioJet)
In AC Cuesmes staat ook nog zeker 12601, 126xx, 126xx, 126xx Memling (604, 611, 616, 620, 648 of 652) en een 116xx.
Ik doe hierbij dus een warme oproep aan iedereen met foto's van transporten, kennis van deze verkoop, foto's of informatie van in Tsjechië om deze te zoeken en te delen om mijn lijst volledig te maken en deze op te gaan zoeken. Correcties zijn ook altijd welkom!
Elders las ik ook dat er ook 4 Adm/AVU moeten geweest zijn, dit zou om rijtuigen 11605, 607, 615 en 616. Aangezien geen enkel rijtuig hier nog van in dienst is is het lastig dit te bevestigen. Iemand die hier toevallig foto's van heeft?
(Edit: 11607 en 11616 zijn bevestigd dat ze fietsafdelingen hadden, foto's gevonden, ik acht de kans zeer groot dat de twee andere dus ook een fietsafdeling bevatte)
In dezelfde bron las ik ook dat de Bdm rijtuigen 12618, 625, 636, 640, 641 en 645 betreft. Van rijtuig 618, 636, en 645 heb ik tegensprekende bronnen. Rijtuig 645 is nog in dienst dus zodra ik de kans krijg ga ik dit ook even nakijken. De rijtuigen komen gelukkig dagelijks bij ons.
Re: rijtuigen I6-I10-I11
Ik heb dat lang geleden moeten opvolgen, dus met 99% garantie:Natje049 schreef: ↑18 mei 2025, 13:23
Elders las ik ook dat er ook 4 Adm/AVU moeten geweest zijn, dit zou om rijtuigen 11605, 607, 615 en 616. Aangezien geen enkel rijtuig hier nog van in dienst is is het lastig dit te bevestigen. Iemand die hier toevallig foto's van heeft?
(Edit: 11607 en 11616 zijn bevestigd dat ze fietsafdelingen hadden, foto's gevonden, ik acht de kans zeer groot dat de twee andere dus ook een fietsafdeling bevatte)
In dezelfde bron las ik ook dat de Bdm rijtuigen 12618, 625, 636, 640, 641 en 645 betreft. Van rijtuig 618, 636, en 645 heb ik tegensprekende bronnen. Rijtuig 645 is nog in dienst dus zodra ik de kans krijg ga ik dit ook even nakijken. De rijtuigen komen gelukkig dagelijks bij ons.
Er waren 4 I6A met fietsplaatsen: 11607 - 11610 - 11615 - 11616
(van de 11610 ben ik zeker - reed lang in Memling-livrei en was zeer vaak defect, de 11605 heb ik nooit zo geweten)
De I6B met fietsplaatsen die ik toen moest volgen, waren 12611, 12618, 12625, 12636, 12640, 12641.
Met die 12645 is iets raars aan de hand. Ik ben vrij zeker dat die ooit fietsplaatsen had, maar toen ik die moest opvolgen was de 11de coupé terug gewoon een reizigerscoupé.... Ik heb me altijd afgevraagd waarom die terug omgebouwd is.