Inderdaad, ik heb het eens opgezocht op BeLuxTrains en de E5114 rijdt met I11.260689 schreef: ↑26 jul 2022, 13:43Een paar jaar geleden hebben er tijdje zelfs met I11 stuurijtuigen gereden. Dus zo uitzonderlijk is het niet. Ik geloof zelfs dat de E5114 Kortrijk - Schaarbeek met I11 rijd.
Inzet I11
Re: Inzet I11
Altijd onderweg
Re: Inzet I11
Toen de M6 stuurrijtuigen uitgerust werden met ETCS werden sommige 23** treinen gereden met een I11 stuurrijtuig+8M6. Ik heb ook ooit eens met een volledige I11 samenstelling omgeleid gereden door een ongeval op L75. Het dus zeker niet de eerste keer.Shin schreef: ↑26 jul 2022, 13:25Ik heb onlangs I11's gezien tussen Kortijk - Brussel via Denderleeuw. Heb bij mijn weten nog nooit een I11 op deze lijn weten rijden.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Inzet I11
Verder kan ik nog informeren dat een deel (of alle?) stuurrijtuigen i11 een ATB installatie krijgen om naar Nederland te kunnen rijden als binnen een paar jaar de HLE17 geleverd is om in trekduw formatie te rijden tot Rotterdam. De lengte van deze treinen is voorlopig onbekend maar ik reken op 7-8 rijtuigen per trein. Deze zal 16 keer per dag tussen Brussel en Rotterdam rijden. Met een reistijd van ongeveer 2 u via de huidige route van de Benelux.
Hiervoor heb je dus een trein of 5à6 nodig (al hangt dat natuurlijk af van de rijpaden en de gekozen manier van keren => kort of lang).
Hiervoor heb je dus een trein of 5à6 nodig (al hangt dat natuurlijk af van de rijpaden en de gekozen manier van keren => kort of lang).
Re: Inzet I11
En hetzelfde met PZB: ook dat komt in de I11 en HLE17.Steven schreef: ↑27 jul 2022, 13:50 Verder kan ik nog informeren dat een deel (of alle?) stuurrijtuigen i11 een ATB installatie krijgen om naar Nederland te kunnen rijden als binnen een paar jaar de HLE17 geleverd is om in trekduw formatie te rijden tot Rotterdam. De lengte van deze treinen is voorlopig onbekend maar ik reken op 7-8 rijtuigen per trein. Deze zal 16 keer per dag tussen Brussel en Rotterdam rijden. Met een reistijd van ongeveer 2 u via de huidige route van de Benelux.
Hiervoor heb je dus een trein of 5à6 nodig (al hangt dat natuurlijk af van de rijpaden en de gekozen manier van keren => kort of lang).
Re: Inzet I11
Intussen gaat het gerucht dat er een aanta I11 zouden verhuurd zijn. Weet iemand meer?
Re: Inzet I11
Uit waarschijnlijk dezelfde geruchtenmolen heb ik gehoord dat ze naar Nederland zouden gaan voor een treindienst naar Keulen, waarschijnlijk ter vervanging van uitvallende ICE’s. Maar het is ook maar van horen zegge
Re: Inzet I11
Met de Vectron van NL kan m'n inderdaad 200km/h rijden. Zou m'n er een I10 200 tussen steken voor de fietsen en dienstcompartiment voor de TBG's? Eerst zien, dan geloven. Maar de I11 is wel geschikt voor zulke relaties. Alleen jammer dat m'n dit niet Brussel - Keulen doet, alhoewel we dan altijd met locwissel zitten in Aachen. En in België rijd die 90% van den tijd 250km/h. In NL ligt die snelheid al pak lager waardoor de reistijd niet al te lang wordt.
Re: Inzet I11
Misschien moeten die I11 niet verder dan Aachen.
Als ze niet meer naar Brussel moeten zal DB wel voldoende ICE's hebben om aansluitend Aachen-Frankfurt te doen.
Maar internationale verbindingen kunnen NMBS nog altijd echt niet schelen zo lijkt het...
Re: Inzet I11
Is de bedoeling dan om gepland enkele ICE's te vervangen door een stam met I11-rijtuigen? In dat geval is de redenering misschien dat de vrijgekomen ICE's in België kunnen ingezet worden, waar ze meer tot hun recht komen dan in Nederland.
Re: Inzet I11
Zolang dat de I11 maar niet in P-treinen gestoken wordt. Dat is nog degelijk materieel voor nationale en internationale (IC-)diensten...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Inzet I11
Alles is speculatie en onduidelijk. Het zou ook nog kunnen dat de recente koper van een trits restauratiewagens een festivaltrein wil samenstellen bijvoorbeeld.
Als het inderdaad is om ICE te vervangen dan gok ik dat ze dat ad hoc gaan doen. ICE defect? I11 stam op pad sturen! Uitgevallen ICE’s worden nu vaak door bussen naar Duisburg vervangen, maar een trein heeft natuurlijk meer capaciteit en comfort. In dat geval is de snelheidsbeperking (niet op alle baanvakken overigens) van de Vectron ook niet zo’n probleem lijkt me, de vertraging en verbroken aansluitingen zijn toch al een feit. Of men vraagt een ontheffing voor deze sporadische treinen
Als het inderdaad is om ICE te vervangen dan gok ik dat ze dat ad hoc gaan doen. ICE defect? I11 stam op pad sturen! Uitgevallen ICE’s worden nu vaak door bussen naar Duisburg vervangen, maar een trein heeft natuurlijk meer capaciteit en comfort. In dat geval is de snelheidsbeperking (niet op alle baanvakken overigens) van de Vectron ook niet zo’n probleem lijkt me, de vertraging en verbroken aansluitingen zijn toch al een feit. Of men vraagt een ontheffing voor deze sporadische treinen
Re: Inzet I11
Die stuurrijtuigen i11 gebruiken zal pas gebeuren eens ze pzb/lzb hebben. Daarna testen en homologeren. Dus verwacht geen instant gebruik op dit moment want momenteel is dat een rijtuig dat enkel als rijtuig mag gebruikt worden in Duitsland. Om steeds een loc te gaan omrijden in Aachen Hbf vind ik ook wat stom, zeker gezien de drukte van dat station denk ik dat het zelfs niet wenselijk is om dat te doen.