en dat is???Joris schreef:Hallo,Hij zal wel blijven rijden.Steven schreef:de EC jean monet die misschien niet meer zal rijden (zo niet zal hij vervangen zijn door ms 96 tot luxemburg)
Via info van een ander forum heb ik zelfs nog iets heel leuks gezien voor de Jean Monnet.
Groeten,
Joris De Mol
Dienstregelingen vanaf juni 2007
Re: Dienstregelingen vanaf juni 2007
Die al vanaf eind maart.Blackie schreef:En IR Essen-Namen ook door NZV?rvdborgt schreef:Naar Nederland geen wijzigingen, behalve dat de Benelux door de Antwerpse NZV zal rijden.
Groetjes,
Rian
Re: Dienstregelingen vanaf juni 2007
Ik dacht dat de tunnel pas in april open gaat voor het verkeer!rvdborgt schreef:Die al vanaf eind maart.Blackie schreef:En IR Essen-Namen ook door NZV?rvdborgt schreef:Naar Nederland geen wijzigingen, behalve dat de Benelux door de Antwerpse NZV zal rijden.
Groetjes,
Rian

Re: Dienstregelingen vanaf juni 2007
Waar jullie dat allemaal vandaan halen is mij toch een groot raadsel zervdborgt schreef:Blackie schreef:rvdborgt schreef:Die al vanaf eind maart.
Groetjes,
Rian

1) De definitieve datum van de opening van de tunnel is nog niet geweten, laat staan dat den IR er al van eind maart gaat doorrijden

2) Dat den IR er gaat doorrijden staat nog niet 100% vast, veel zal afhangen of die 800'en tegen dan al over een afgesloten toilet gaat beschikken. (wat ik niet geloof trouwens) Als ze er ander materiaal gaan doorsturen, moeten ze de depot's die deze treinen verzekeren type opleiding geven. (fsn-fes-reeks L-F te fn kent GEEN materiaal met afgesloten toiletten, of loc's die deze rijtuigen zouden kunnen slepen).
3) rond deze tunnel zou ook een reglementering komen (zoals er voor lijn 0 reeds één bestaat), niemand van het nmbs personeel heeft deze opleiding al gehad.
Dus er moeten nog veel watertjes doorzwommen worden, alvorens de eerste trein (toegankelijk voor reizigers) er zal doorkrossen.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: Dienstregelingen vanaf juni 2007
Dat heeft Herman Welter - meestal goed geïnformeerd - ooit geschreven.Bart schreef:Waar jullie dat allemaal vandaan halen is mij toch een groot raadsel zervdborgt schreef:Die al vanaf eind maart.Blackie schreef:En IR Essen-Namen ook door NZV?
Groetjes,
Rian. Ik denk dat de meeste hier maar posten om te posten.
OK, dan zal het waarschijnlijk wel juni worden.Bart schreef:1) De definitieve datum van de opening van de tunnel is nog niet geweten, laat staan dat den IR er al van eind maart gaat doorrijden.
2) Dat den IR er gaat doorrijden staat nog niet 100% vast, veel zal afhangen of die 800'en tegen dan al over een afgesloten toilet gaat beschikken. (wat ik niet geloof trouwens) Als ze er ander materiaal gaan doorsturen, moeten ze de depot's die deze treinen verzekeren type opleiding geven. (fsn-fes-reeks L-F te fn kent GEEN materiaal met afgesloten toiletten, of loc's die deze rijtuigen zouden kunnen slepen).
3) rond deze tunnel zou ook een reglementering komen (zoals er voor lijn 0 reeds één bestaat), niemand van het nmbs personeel heeft deze opleiding al gehad.
Dus er moeten nog veel watertjes doorzwommen worden, alvorens de eerste trein (toegankelijk voor reizigers) er zal doorkrossen.
Re: Dienstregelingen vanaf juni 2007
Nee, dat bedoel ik niet. In de dienstregeling van de IC O zitten enkele veel langzamere treinen. Die van 08:07 uit Maastricht komt om 9:36 aan in Brussel-Zuid en doet er dus 1:29 over, maar die van 09:07 komt om 10:55 aan, en doet er dus 1:48 over. Ik heb gehoord dat over een paar maanden alle IC O's de route in 1:29 afleggen.Steven schreef:das de snelle ic brussel maastricht en die rijden vanaf volgende week al zoals het moet, vanaf brussel noord de lijn 36N op om in leuven dan L2 op te vliegen, nog even geduld en afwachten of ze effectief doorrijden naar maastricht (ik hoop van wel)sweek schreef:Gaan niet alle IC O's over de snellere lijn rijden?
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Ter verduidelijking:
Er zijn per richting 3 IC O's die, zoals reeds gezegd is, tussen Luik en Leuven via lijn 36 rijden i.p.v. lijn 2 te gebruiken.
De 'gewone' IC O's vertrekken om x.36 in Luik-Guillemins, rijden via lijn 2, vervolgens lijn 36N tot Diegem en daar schakelen ze over op de gewone lijn 36, wat betekent dat ze dus niet over het nieuwe viaduct van Schaarbeek rijden. Aankomst te Brussel-Noord om x.27.
De 3 afwijkende IC O's vertrekken pas om x.43 in Luik-Guillemins en rijden via lijn 36 tot Leuven, vervolgens gaan ze daar lijn 36N op en blijven daarop rijden tot Brussel-Noord, wat dus wil zeggen dat ze WEL over het nieuwe viaduct van Schaarbeek rijden. Vandaar dat het tijdsverlies door het niet gebruiken van de hogesnelheidslijn relatief beperkt blijft. Aankomst te Brussel-Noord om x.47. De reden van de lange stilstand te Luik-Guillemins is simpelweg de volgende: als deze treinen reeds om x.36 zouden vertrekken en dan via lijn 36 reden zouden ze in conflict komen met de IC K, die er vlak voor rijdt.
Groeten,
Er zijn per richting 3 IC O's die, zoals reeds gezegd is, tussen Luik en Leuven via lijn 36 rijden i.p.v. lijn 2 te gebruiken.
De 'gewone' IC O's vertrekken om x.36 in Luik-Guillemins, rijden via lijn 2, vervolgens lijn 36N tot Diegem en daar schakelen ze over op de gewone lijn 36, wat betekent dat ze dus niet over het nieuwe viaduct van Schaarbeek rijden. Aankomst te Brussel-Noord om x.27.
De 3 afwijkende IC O's vertrekken pas om x.43 in Luik-Guillemins en rijden via lijn 36 tot Leuven, vervolgens gaan ze daar lijn 36N op en blijven daarop rijden tot Brussel-Noord, wat dus wil zeggen dat ze WEL over het nieuwe viaduct van Schaarbeek rijden. Vandaar dat het tijdsverlies door het niet gebruiken van de hogesnelheidslijn relatief beperkt blijft. Aankomst te Brussel-Noord om x.47. De reden van de lange stilstand te Luik-Guillemins is simpelweg de volgende: als deze treinen reeds om x.36 zouden vertrekken en dan via lijn 36 reden zouden ze in conflict komen met de IC K, die er vlak voor rijdt.
Groeten,
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Heeft dat niet iets te maken met het feit dat een hogesnelheidslijn een aantal keer per dag een of andere inspectie of onderhoud of zoiets nodig heeft?
Als je kijkt naar de dienstregeling van de Thalys Brussel-Parijs, die over lijn 1 rijdt, zul je zien dat er daar op de middag ook een paar ritten ontbreken.
Groeten,
Als je kijkt naar de dienstregeling van de Thalys Brussel-Parijs, die over lijn 1 rijdt, zul je zien dat er daar op de middag ook een paar ritten ontbreken.
Groeten,
lol mogelijks maar dan zou er op da moment geen enkel ICA over mogen ook en die rijden er overdag allemaal over, vermoed da het iets met een ICE of thalys zal te maken hebben rond zelfde uurMolenbruch Y. schreef:Heeft dat niet iets te maken met het feit dat een hogesnelheidslijn een aantal keer per dag een of andere inspectie of onderhoud of zoiets nodig heeft?
Als je kijkt naar de dienstregeling van de Thalys Brussel-Parijs, die over lijn 1 rijdt, zul je zien dat er daar op de middag ook een paar ritten ontbreken.
Groeten,
ik stel vast doordat ze om 43 vertrekken 5 min achter de ic K zouden zitten en als ze op gewone uur zouden vertrekken komen ze 3 minuten voor de ic k te zitten, waarom laten ze hem er dan ni voor :s de logica is weer ver zoek