Ach ja.
Kijk naar de website.
Kijk naar de nieuwe app.
Kijk naar de 'tools' waar het rijdend personeel mee moet werken.
Of het onkunde of onwil is weet ik niet maar de ICT-afdeling is gewoon van een erbarmelijk niveau.
Je moet ook wel gek zijn om als informaticus voor de overheid te kiezen als je in de privé een veelvoud kan verdienen.
Omleiding Antwerpen-Poperinge
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Omleiding Antwerpen-Poperinge
Dat is helaas niet alleen bij het spoorbedrijf zo. In al mijn contracten (een vijftal, de voorbije 21 jaar) waren de bekwame collega's zeldzaam; voor het opzetten van webapplicaties vindt men zat mensen die fraaie schermpjes kunnen opleveren zonder zich ook maar in het minst af te vragen wat er daarachter gebeurt. Lieden met inzicht zijn zeldzaam. Het ergste is nog dat meer en meer managers ook best tevreden zijn met fraai ogende schermpjes, en niet meer verlangen.Of het onkunde of onwil is weet ik niet maar de ICT-afdeling is gewoon van een erbarmelijk niveau.
Dat laatste valt wel mee hoor, de meeste IT'ers zijn free-lancers die als consultant worden ingehuurd, aan marktconforme tarieven. Ik heb als consultant gewerkt voor overheden en pseudo-overheden en voor privebedrijven, en nooit verschillen gezien groter dan 10 % of zo.Je moet ook wel gek zijn om als informaticus voor de overheid te kiezen als je in de privé een veelvoud kan verdienen.
Overigens: ik weet niet of het nu nog zou kunnen, maar een jaar of dertig geleden had men eens een vacature voor een behoorlijk bekwame IT'er met een zeldzame specialisatie; en men had er iemand voor gevonden maar die stelde (begrijpelijkerwijs) nogal stevige materiële eisen, die men binnen de geldende barema's niet kon invullen. Die kerel is dan aangenomen, met een flink pak jaren kunstmatige anciënniteit...
(ik hoop maar dat ik dit hier mocht melden. Uiteraard zal ik geen verdere details mededelen)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Omleiding Antwerpen-Poperinge
Dat is iets wat je op andere plaatsen met statutair personeel nog ziet: anciënniteit overnemen, studiejaren en dat soort dingen die het loon wat meer marktconform maken.
Bij gemeentelijke vacatures staat het er meestal zelfs bij hoeveel anciënniteit je mag overnemen uit de privé
Bij gemeentelijke vacatures staat het er meestal zelfs bij hoeveel anciënniteit je mag overnemen uit de privé
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Omleiding Antwerpen-Poperinge
Ik denk dat men volledig van externe consultants is afgestapt wegens 'te duur'.jan_olieslagers schreef: ↑06 mar 2022, 14:11Dat is helaas niet alleen bij het spoorbedrijf zo. In al mijn contracten (een vijftal, de voorbije 21 jaar) waren de bekwame collega's zeldzaam; voor het opzetten van webapplicaties vindt men zat mensen die fraaie schermpjes kunnen opleveren zonder zich ook maar in het minst af te vragen wat er daarachter gebeurt. Lieden met inzicht zijn zeldzaam. Het ergste is nog dat meer en meer managers ook best tevreden zijn met fraai ogende schermpjes, en niet meer verlangen.Of het onkunde of onwil is weet ik niet maar de ICT-afdeling is gewoon van een erbarmelijk niveau.
Dat laatste valt wel mee hoor, de meeste IT'ers zijn free-lancers die als consultant worden ingehuurd, aan marktconforme tarieven. Ik heb als consultant gewerkt voor overheden en pseudo-overheden en voor privebedrijven, en nooit verschillen gezien groter dan 10 % of zo.Je moet ook wel gek zijn om als informaticus voor de overheid te kiezen als je in de privé een veelvoud kan verdienen.
Overigens: ik weet niet of het nu nog zou kunnen, maar een jaar of dertig geleden had men eens een vacature voor een behoorlijk bekwame IT'er met een zeldzame specialisatie; en men had er iemand voor gevonden maar die stelde (begrijpelijkerwijs) nogal stevige materiële eisen, die men binnen de geldende barema's niet kon invullen. Die kerel is dan aangenomen, met een flink pak jaren kunstmatige anciënniteit...
(ik hoop maar dat ik dit hier mocht melden. Uiteraard zal ik geen verdere details mededelen)
Ik weet niet of je Ypto nog echt als extern kan bestempelen wegens dochterbedrijf van NMBS. Het lijkt inderdaad wel of men daar alleen mensen heeft met een vooral grafische kennis en weinig benul van de rest.
De oude app bijvoorbeeld werd volledig extern gemaakt (HaCon) en werkte meer dan behoorlijk. De nieuwe app wordt intern gemaakt, we zijn nu meer dan een jaar na de lancering en je kan nog altijd geen treinnummer opzoeken en er zijn nog dagelijks problemen met betaling van tickets. Mag ik dat triest vinden?
Men zit natuurlijk nog altijd met de erfenis van elk bureautje dat zijn eigen database had (bij wijze van spreken), ook geen geschenk denk ik.

Maar als men alles naar SAP gaat overzetten heb ik er ook geen al te goed oog in.

-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Omleiding Antwerpen-Poperinge
Tsja, Ypto hangt zelf aanelkaar van de externe consultants... Ik ben er ook nog gaan klappen voor een "opportuniteit" als consultant, gelukkig is er nooit iets van gekomen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.