Maar waarom zou je persé de IC op L25N willen hebben? Dan moet je aan Y. Albeertbrug passeren en daar zit het al stampvol. L25 is veel beter geschikt voor de IC's.groentje schreef: ↑17 aug 2022, 14:09 Omdat lijn 25N aansluit op lijn 36N, kom je in Brussel-Noord op de lage perrons, da's dus niet zo handig voor de treinen naar Charleroi. De oude IR bedient dan weer Vilvoorde... Radicale veranderingen zoals de IC uit Antwerpen aan een trein richting Gent of Bergen koppelen zou eventueel mogelijk maken dat de IC over lijn 25N gaat rijden, maar Antwerpen-Charleroi werkt omdat beide assen een vergelijkbare vervoersvraag hebben, ik weet niet of Antwerpen-Bergen even evenwichtig zou zijn. De ex-IR doortrekken naar Charleroi, en de IC laten eindigen in Brussel, lijkt me dan een interessantere denkpiste.
Kruisingen L25 en L27
Re: Kruisingen L25 en L27
Re: Kruisingen L25 en L27
L.25 lijkt me anders ook goed vol te zitten... Maar goed, Y Albertbrug is inderdaad een knelpunt, al heb je daar ook de alternatieve L.36 om dat punt te vermijden. Het is meer het idee om een alternatieve trein te hebben mocht er bijvoorbeeld wat gebeuren in Vilvoorde, die ene Benelux via de luchthaven is niet meteen de oplossing voor een van 's lands drukste verbindingen.
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Kruisingen L25 en L27
Dat gebeurd nu al hoor.
Een paar jaar geleden heb ik zelf meegemaakt dat er een stroompanne was op L27, en toen hadden ze de stoptreintjes verplaatst naar L25 en de IC-treinen stuurde ze via L25N.
Een paar maanden geleden heb ik zelf eens in Eppegem de S5 genomen vanaf spoor 1, al weet ik wel niet meer wat er toen exact aan de hand was en of die IC'tjes toen ook via L25N werden gestuurd.
Re: Kruisingen L25 en L27
In geval van storingen worden er inderdaad soms IC's langs L25N gestuurd (met dan de nodige hinder voor treinen op L36N). Maar dat is geen reden om altijd treinen zo te laten rijden.
L25 tussen Vilvoorde en Brussel zit inderdaad ook goed vol, maar daar is de lange termijn visie om L27 meer te gaan gebruiken voor S-treinen. Die komen dan samen met de S-treinen vanop L36 en L161 op de middelste koker van L0 waar dan enkel nog Desiros zullen rijden.
L25 tussen Vilvoorde en Brussel zit inderdaad ook goed vol, maar daar is de lange termijn visie om L27 meer te gaan gebruiken voor S-treinen. Die komen dan samen met de S-treinen vanop L36 en L161 op de middelste koker van L0 waar dan enkel nog Desiros zullen rijden.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Kruisingen L25 en L27
Dat is toch vandaag ook al grotendeels het geval? S1 en S5 vormen toch het merendeel van de trafiek op L27? Met nog een S4 en een S7 ertussendoor af en toe. Weliswaar rijdt de S5 voorlopig nog met duikbril, niet met Desiro.daar is de lange termijn visie om L27 meer te gaan gebruiken voor S-treinen
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Kruisingen L25 en L27
De S1 zit daar ook nog bij en die stopt bovendien nog in Schaarbeek en soms in Buda. Zeker gezien de geplande frequentieverhoging van de S1 gaat dat problemen geven.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Kruisingen L25 en L27
Integendeel, er valt er weg: de S5 schiet vanaf Vilvoorde naar L26.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Kruisingen L25 en L27
Ja, maar het ging over L25. Neem aan dat S5 over L27 rijdt.jan_olieslagers schreef: ↑17 aug 2022, 17:41Integendeel, er valt er weg: de S5 schiet vanaf Vilvoorde naar L26.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Kruisingen L25 en L27
Oei sorry. Ja inderdaad, al wat S-trein is (en andere "trage" diensten) gaat normaliter over L27.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Kruisingen L25 en L27
Het gaat dan specifiek over het gedeelte van L27 tussen Vilvoorde en Schaarbeek, waar quasi alle verkeer nog steeds over L25 rijdt. L27 wordt daar zuidelijk van de aftakking met L26/1 (Y.Haren-Noord?) niet veel gebruikt.jan_olieslagers schreef: ↑17 aug 2022, 16:12Dat is toch vandaag ook al grotendeels het geval? S1 en S5 vormen toch het merendeel van de trafiek op L27? Met nog een S4 en een S7 ertussendoor af en toe. Weliswaar rijdt de S5 voorlopig nog met duikbril, niet met Desiro.daar is de lange termijn visie om L27 meer te gaan gebruiken voor S-treinen