Je zegt het zelf: X- overheid tegenover Y-overheid. in sé dus uw en mijn belastiggeld.jan_olieslagers schreef: ↑09 jul 2023, 22:40Is het niet eerder gewestelijke overheid versus federale overheid?het is eigenlijk vestzak-broekzak voor de overheid
NMBS, hoofdrolspeler in een duurzame samenleving ?
Re: NMBS, hoofdrolspeler in een duurzame samenleving ?
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: NMBS, hoofdrolspeler in een duurzame samenleving ?
Ja, natuurlijk, het is altijd de burger die betaalt, daar hoefde niemand ooit aan te twijfelen. Maar als het X-overheid versus X-overheid was dan zou het allemaal nog een beetje kunnen werken. Nu is het X-overheid versus Y-overheid en die hebben vaak genoeg tegenstrijdige belangen en overeenkomstig verschillend beleid. Leve Belgie, waar alles ingewikkelder is!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: NMBS, hoofdrolspeler in een duurzame samenleving ?
NMBS verkoopt parkje in Maldegem, maar gemeentebestuur valt uit de lucht
In Maldegem is het parkje langs de Kleine Bogaardestraat punt van discussie. De gemeente heeft het parkje in concessie van de NMBS, maar gisteren stond er plots een bordje 'te koop' naast het perceel. De NMBS wil het lapje groen verkopen, en had de gemeente daar op voorhand niet van op de hoogte gebracht.
In Maldegem is het parkje langs de Kleine Bogaardestraat punt van discussie. De gemeente heeft het parkje in concessie van de NMBS, maar gisteren stond er plots een bordje 'te koop' naast het perceel. De NMBS wil het lapje groen verkopen, en had de gemeente daar op voorhand niet van op de hoogte gebracht.
Re: NMBS, hoofdrolspeler in een duurzame samenleving ?
Schepencollege weigert reclametotem aan treinhalte: “Ecologische, economische en esthetische hinder”
“Het college is van mening dat het verzoek om een aluminium totempaal met een hoogte van 3,5 meter te plaatsen op het perron van het station van Linkebeek aan geen enkele uitdrukkelijke en reële behoefte beantwoordt en bijgevolg een ecologische, economische en esthetische hinder vormt”, zo staat te lezen in de beslissing. “De huidige omstandigheden zouden ons ertoe moeten aanzetten om elke verspilling van financiële en materiële middelen te vermijden. De productie van aluminium vormt een belangrijke bron van broeikasgassen. Bovendien ligt de prijs van aluminium rond de 3.000 euro per ton.”
“Het college is van mening dat het verzoek om een aluminium totempaal met een hoogte van 3,5 meter te plaatsen op het perron van het station van Linkebeek aan geen enkele uitdrukkelijke en reële behoefte beantwoordt en bijgevolg een ecologische, economische en esthetische hinder vormt”, zo staat te lezen in de beslissing. “De huidige omstandigheden zouden ons ertoe moeten aanzetten om elke verspilling van financiële en materiële middelen te vermijden. De productie van aluminium vormt een belangrijke bron van broeikasgassen. Bovendien ligt de prijs van aluminium rond de 3.000 euro per ton.”
-
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06
Re: NMBS, hoofdrolspeler in een duurzame samenleving ?
Is Linkebeek ook niet één van de gemeenten die dwarsligt voor de laatste vergunningen voor het GEN? Dan lijkt het mij weer een geval van puur obstructionisme...
Die totems staan tegenwoordig aan elk S-station als herkenningspunt:

Die totems staan tegenwoordig aan elk S-station als herkenningspunt:

Re: NMBS, hoofdrolspeler in een duurzame samenleving ?
Yep, en dan maar klagen dat het station niet zichtbaar genoeg is en te weinig mensen de trein nemen...
Re: NMBS, hoofdrolspeler in een duurzame samenleving ?
Ghohjah, 3 m opschuiven zodat het op spoorwegdomein staat, en het is niet meer vergunningsplichtig. Niet dat de relatie met Linkebeek zal verbeteren 
