de nieuwe anti-rook campagne

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
e49memling

Bericht door e49memling »

Gerolf schreef:Ik volg dieselfreak volledig. Ik ben zelf ook een roker (sigaartjes) en vind de hetze toch wat uit de hand lopen. "roker of niet, blijf hoffelijk" vond ik destijds een mooie slogan.
Het betekende gewoon, dat de niet-roker moest inbinden, en de vuiligheid van de roker moest binnenkrijgen.
Het is onbegrijpelijk dat er vandaag de dag nog altijd mensen rondlopen die -ondanks alles- doen ofdat er niets aan de hand is met roken.
nicken

Bericht door nicken »

Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Jaja, nog één week en het is ermee gedaan! :D

Gisterenavond nog een fuifzaal buitengelopen omdat men ogen gewoonweg begonnen te tranen van de sigarettenrook! :roll:
Gerolf

Bericht door Gerolf »

e49memling schreef:Het is onbegrijpelijk dat er vandaag de dag nog altijd mensen rondlopen die -ondanks alles- doen ofdat er niets aan de hand is met roken.
Wie zegt dat 'men' zou beweren dat er niets aan de hand is met roken? Uiteraard houdt dit een gezondheidsrisico in, en natuurlijk moet daar iets aan gedaan worden.
Ik ben alleen wat getroffen door de heksenjacht vanuit de overheid, terwijl ze er toch een serieuze bron van inkomsten aan hebben. Net zoals ze op brandstoffen enorme inkomsten hebben, terwijl de Kyoto-norm ...
nicken

Bericht door nicken »

Gerolf schreef:
e49memling schreef:Het is onbegrijpelijk dat er vandaag de dag nog altijd mensen rondlopen die -ondanks alles- doen ofdat er niets aan de hand is met roken.
Wie zegt dat 'men' zou beweren dat er niets aan de hand is met roken? Uiteraard houdt dit een gezondheidsrisico in, en natuurlijk moet daar iets aan gedaan worden.
Ik ben alleen wat getroffen door de heksenjacht vanuit de overheid, terwijl ze er toch een serieuze bron van inkomsten aan hebben. Net zoals ze op brandstoffen enorme inkomsten hebben, terwijl de Kyoto-norm ...
Kyoto norm,ik denk dat binnen een 10 tal jaar,wagen rijden helemaal niet meer te betalen zal zijn voor de gewone werkmens,mss een voordeel voor de trein dan,dat ze centen in de spoorwegen investeren in plaats van te gaan privatiseren :evil:
5307

Bericht door 5307 »

ik heb zo mijn eigen leuke café (de bierpompe) en 10 minuten maximum is het daar vol te houden van de sigaretten...

1) de stank
2) de tranende ogen
3) de warmte
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Ik zeg helemaal niet dat er niets mee aan de hand is, maar:

1) Er zijn zóveel ongezonde zaken, roken is er slechts 1 van. Waarom wordt precies dát tegenwoordig zo verafschuwd? Het is waar dat je er ook anderen mee schaadt, maar een beetje fatsoenlijke roker houdt daar rekening mee en zal niet roken als er mensen in zijn omgeving zijn die daar last van hebben.

2) Autorijden zorgt ook voor flink wat luchtvervuiling, en dus gezondheidsschade. En een niet te verwaarlozen deel van de autokilometers wordt voor puur-plezier doeleinden afgelegd. Nuchter bekeken is dat dus net zo verwerpelijk als roken. (niet dat ik dat zou willen verbieden overigens)
5307 schreef:ik heb zo mijn eigen leuke café (de bierpompe) en 10 minuten maximum is het daar vol te houden van de sigaretten...

1) de stank
2) de tranende ogen
3) de warmte
Bedoel je dat jij een vaste klant bent bij dat café, of dat je de uitbater bent? Moest ik de uitbater zijn, zou ik om beurten een dag houden waarop wel en niet gerookt mag worden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Teach2

Bericht door Teach2 »

Er zijn zóveel ongezonde zaken, roken is er slechts 1 van.
Roken is de belangrijkste oorzaak van te voorkomen sterfgevallen. DE belangrijkste.
Waarom wordt precies dát tegenwoordig zo verafschuwd?
^^ Daarom dus.
5307

Bericht door 5307 »

Dieselfreak schreef:
5307 schreef:ik heb zo mijn eigen leuke café (de bierpompe) en 10 minuten maximum is het daar vol te houden van de sigaretten...

1) de stank
2) de tranende ogen
3) de warmte
Bedoel je dat jij een vaste klant bent bij dat café, of dat je de uitbater bent? Moest ik de uitbater zijn, zou ik om beurten een dag houden waarop wel en niet gerookt mag worden.

tuurlijk heb ik gheen café, maar ik bedoel, mijn stamcafé
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

's Wel vreemd, een stamcafe waar je maar 10 minuten kan komen omdat je het niet kan uithouden van de rook. Is het dan geen beter idee om een ander stamcafé te zoeken... ? ;)

Hier ook een anti-roker, sorry rokers. Mijn pa rookt ook (maar niet overmatig) en als ik een avond bij hem in dezelfde ruimte doorbreng, ruik ik gewoon de volgende dag aan mijn kleren en stinken ze naar die vuile, vieze rook. Hetzelfde op fuiven en andere feestjes (familiebijeenkomsten, ...).
Dan is er ook nog het feit dat er mensen zijn die gewoon geen sigarettenrook kunnen verdragen (zoals ik dus), omdat ze het ervan op hun adem krijgen en/of tranende ogen krijgen (bij mij het eerste geval).
Ten derde begrijp ik niet wat rokers zo leuk vinden aan het roken, gezond is het niet, maar de nicotine werkt natuurlijk wel verslavend. En zeggen dat het tegen de stress is?? Een niet-roker kan toch ook perfect ontstressen zonder sigaret.

En roken en autorijden kan je niet vergelijken, omdat autorijden iets noodzakelijk is in vele gevallen (= verplaatsen), roken daarentegen...
nicken

Bericht door nicken »

MaiKeg schreef:'s Wel vreemd, een stamcafe waar je maar 10 minuten kan komen omdat je het niet kan uithouden van de rook. Is het dan geen beter idee om een ander stamcafé te zoeken... ? ;)

Hier ook een anti-roker, sorry rokers. Mijn pa rookt ook (maar niet overmatig) en als ik een avond bij hem in dezelfde ruimte doorbreng, ruik ik gewoon de volgende dag aan mijn kleren en stinken ze naar die vuile, vieze rook. Hetzelfde op fuiven en andere feestjes (familiebijeenkomsten, ...).
Dan is er ook nog het feit dat er mensen zijn die gewoon geen sigarettenrook kunnen verdragen (zoals ik dus), omdat ze het ervan op hun adem krijgen en/of tranende ogen krijgen (bij mij het eerste geval).
Ten derde begrijp ik niet wat rokers zo leuk vinden aan het roken, gezond is het niet, maar de nicotine werkt natuurlijk wel verslavend. En zeggen dat het tegen de stress is?? Een niet-roker kan toch ook perfect ontstressen zonder sigaret.

En roken en autorijden kan je niet vergelijken, omdat autorijden iets noodzakelijk is in vele gevallen (= verplaatsen), roken daarentegen...
alcohol drinken is ook niet goed : kijk maar eens naar de pshychiaterie :!:
Er is niets nog goed : je mag niet drinken,je mag nie roken,je mag nie ... :lol:
Tis al slecht :!: vooral nie te veel van wakker liggen
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

nicken schreef: alcohol drinken is ook niet goed : kijk maar eens naar de pshychiaterie :!:
Er is niets nog goed : je mag niet drinken,je mag nie roken,je mag nie ... :lol:
Alcohol drinken is niet goed bij overdaad, maar kan op zich geen kwaad. Nooit gehoord van het "één glaasje wijn per dag"?
Er zijn weliswaar veel dingen die schadelijk zijn, maar een heleboel andere dingen die te verantwoorden zijn of die al bij al nog een gezonde werking kunnen hebben zijn dat niet bij matig gebruik. En roken is dat altijd.
nicken

Bericht door nicken »

MaiKeg schreef:
nicken schreef: alcohol drinken is ook niet goed : kijk maar eens naar de pshychiaterie :!:
Alcohol drinken is niet goed bij overdaad, maar kan op zich geen kwaad. Nooit gehoord van het "één glaasje wijn per dag"?
Er zijn weliswaar veel dingen die schadelijk zijn, maar een heleboel andere dingen die te verantwoorden zijn of die al bij al nog een gezonde werking kunnen hebben zijn dat niet bij matig gebruik. En roken is dat altijd.
zoals ik al zei,niets is goed,doe het enkel met mate,discussie gesloten :wink:
Dieselfreak

MaiKeg schreef:En roken en autorijden kan je niet vergelijken, omdat autorijden iets noodzakelijk is in vele gevallen (= verplaatsen), roken daarentegen...
Niet altijd, zoals ik al zei wordt een niet te verwaarlozen deel van alle autokilometers voor recreatieve doeleinden afgelegd. De vervuiling die door die kilometers veroorzaakt wordt is vele malen groter dan de verontreiniging door roken.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Dieselfreak

nicken schreef:Er is niets nog goed : je mag niet drinken,je mag nie roken,je mag nie ... :lol:
Je mag niet roken, niet drinken, geen vet eten, geen zout, geen suiker, geen vlees, geen dit, geen dat, niet zwaarlijvig zijn, niet inactief zijn wat bewegen betreft, geen koffie drinken, geen dit, niet dat...

Wat schiet er eigenlijk nog over?
Plaats reactie