EuroCity Brussel - Rotterdam

railtravelmanager

Re: EuroCity Brussel - Rotterdam

Bericht door railtravelmanager »

Steven schreef: 17 okt 2024, 18:25
railtravelmanager schreef: 17 okt 2024, 17:15
Steven schreef: 16 okt 2024, 17:41 Er zijn 5 treinen standaard nodig (zonder reserve) om Brussel Rotterdam te doen. 5x6 rijtuigen is 30 rijtuigen er zijn 105 i11 rijtuigen (als ik mij niet vergis) dus blijven er wel wat over voor andere treinen. Men heeft wel het idee dat het misschien nodig kan zijn om de EC te verlengen tot 8 rijtuigen als het nodig zou zijn.
en de tractie ook nog voorlopig HLE 28.. of NS Trax "186" ? spoorse groeten, Erwin
Dat gaan de 2802-2813 zijn aangevuld met 4 traxx locomotieven die van NS overkomen en een Belgische kleurtje kregen. Deze krijgen een 28 nr. Van deze 4 zijn bij 2869 en 2870 de Nummers al aangebracht, de andere 2 moeten hun stickers nog krijgen.
merci, en de I11 rijtuigen hebben die uberhaupt Stopcontacten en Wifi ? :)
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

railtravelmanager schreef: 18 okt 2024, 14:20 merci, en de I11 rijtuigen hebben die uberhaupt Stopcontacten en Wifi ? :)
Geen wifi, wel stopcontacten. Oorspronkelijk 2 per rijtuig maar bij de lopende opfrisbeurt worden er meer ingebouwd.
desperado

Bericht door desperado »

rvdborgt schreef: 18 okt 2024, 14:24
railtravelmanager schreef: 18 okt 2024, 14:20 merci, en de I11 rijtuigen hebben die uberhaupt Stopcontacten en Wifi ? :)
Geen wifi, wel stopcontacten. Oorspronkelijk 2 per rijtuig maar bij de lopende opfrisbeurt worden er meer ingebouwd.
Ik kan hier geen foto plaatsen, maar ik had vorige week een rit in 11809 die elektrische stopcontacten had in de pilaren boven elke stoel bij het raam. 12806 zat in dezelfde trein en had ze ook.
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

In Brussel-Noord zijn er omroepberichten dat de EuroCity alleen toegankelijk is met een EuroCity-ticket. Hopelijk een vergissing maar dit is uiteraard wel pure misinformatie.
Steven

Bericht door Steven »

rvdborgt schreef: 15 dec 2024, 22:35 In Brussel-Noord zijn er omroepberichten dat de EuroCity alleen toegankelijk is met een EuroCity-ticket. Hopelijk een vergissing maar dit is uiteraard wel pure misinformatie.
Stond op de schermen in de stations ook zo vermeld.
260689

Bericht door 260689 »

Steven schreef: 16 dec 2024, 19:51
rvdborgt schreef: 15 dec 2024, 22:35 In Brussel-Noord zijn er omroepberichten dat de EuroCity alleen toegankelijk is met een EuroCity-ticket. Hopelijk een vergissing maar dit is uiteraard wel pure misinformatie.
Stond op de schermen in de stations ook zo vermeld.
Maar bij de snelle trein stond deze opmerking niet bij. Dus ik vrees dat ze de tekst bij de verkeerde trein zetten.
pmuy

Bericht door pmuy »

Bij de Eurocity Direct zag ik op de schermen in Antwerpen-Centraal "Verplichte reservering" staan, wat eigenlijk ook niet klopt.

Ik dacht trouwens dat het de bedoeling was dat de EuroCity (hoofdzakelijk) met I11 ging gereden worden, maar vandaag leek de inzet van de I11 nog heel beperkt te zijn. Er waren ook verschillende ritten afgeschaft.
HLE18

Bericht door HLE18 »

Gisteren zag ik de EuroCity Direct met de oude rijtuigen van de Benelux rijden...

Zondag stonden we te wachten in Brussel-Noord en zou de EC naar Rotterdam aankomen op spoor 5 uiteindelijk zie ik een HLE28 met I11 aankomen op spoor 6. Door de nieuwe dienstregeling en de I11 had ik eerst niet door dat dit de EC naar Rotterdam was, na een halve minuut veranderde plots het aankondigingsbord dat hij op spoor 6 zou vertrekken! Als een gek naar spoor 6 gelopen en daar stond dan op de borden "Brussels-Airport/ Zaventem" i.p.v. Rotterdam! Uiteindelijk waren er veel mensen de trein gemist hebben ze nog op spoor 5 stonden te wachten!!! Wat een service toch nog nooit ergens anders zoiets meegemaakt.
TKR

Bericht door TKR »

Er zouden dus toch nog een aantal ICR stammen op deze verbinding rijden.
Wat is de reden hiervoor?
Steven

Bericht door Steven »

TKR schreef: 20 dec 2024, 11:50 Er zouden dus toch nog een aantal ICR stammen op deze verbinding rijden.
Nog niet alle i11 rijtuigen zijn al overgedragen. Dit doet men stapsgewijs, maar gisteren reed er alvast een lege stam NS rijtuigen van Vorst naar Amsterdam (Watergraafsmeer) als overdracht en er komen nog dergelijke ritten. Normaal zou het grootste deel i11 moeten zijn tegen 28 december.
maarten

Bericht door maarten »

HLE18 schreef: 17 dec 2024, 18:59 Gisteren zag ik de EuroCity Direct met de oude rijtuigen van de Benelux rijden...
Er is meer ICNG nodig voor de binnenlandse dienst, daar worden een paar stellen ICNG-B voor gebruikt en daarom rijdt de ECD niet volledig met ICNG maar ook nog met ICR.
DDietzen

Bericht door DDietzen »

En om de vraag voor te zijn waarom het ICR van de ECd dan niet naar de binnenlandse dienst gaat om ICNG-B vrij te spelen voor de ECd: de nieuwe HSL-intercitylijnen (ICd) lopen richting Lelystad en Amersfoort alwaar het treinpersoneel niet is opgeleid voor ICR en dat ook niet zal worden. (Het rijpad richting Amersfoort is overigens ook niet haalbaar met 160 km/u.)

De IC Den Haag - Eindhoven heeft dat probleem niet en rijdt sinds de nieuwe dienstregeling dan ook terug grotendeels met ICR, uitgezonderd twee omlopen met 10 bakken ICNG waar ik de reden niet van weet.
ostbahnhof

Bericht door ostbahnhof »

TKR schreef: 20 dec 2024, 11:50 Er zouden dus toch nog een aantal ICR stammen op deze verbinding rijden.
Er wordt nog steeds veel geannuleerd op deze verbinding. Zijn het de I11 stammen die uitvallen?
Commendatore

Bericht door Commendatore »

Ik zag dat vandaag aan het einde van de middag twee treinen achter elkaar zijn uitgevallen: zowel die met vertrek 16:45, als die met vertrek om 17:45 vanuit Antwerpen-Centraal. Ik mag toch hopen dat die reizigers dan met de ECD mee mochten.
dovaere

Bericht door dovaere »

Commendatore schreef: 22 dec 2024, 17:51 Ik zag dat vandaag aan het einde van de middag twee treinen achter elkaar zijn uitgevallen: zowel die met vertrek 16:45, als die met vertrek om 17:45 vanuit Antwerpen-Centraal. Ik mag toch hopen dat die reizigers dan met de ECD mee mochten.
Ik hoop ook dat ze dan met de ECD meemogen.
Die van 16:45 was volgens de NMBS-app met I11, de andere onbekend materieel.
Plaats reactie