Geplaatst: 22 feb 2006, 12:18
Jullie hebben ook wat meer nieuw materieel gehad als wij hebben gehadShrek schreef:in belgie zijn de laatste 10 jaar jaar alle nieuwe stellen/locs/rijtuigen al voorbereid op 25 kv![]()

Jullie hebben ook wat meer nieuw materieel gehad als wij hebben gehadShrek schreef:in belgie zijn de laatste 10 jaar jaar alle nieuwe stellen/locs/rijtuigen al voorbereid op 25 kv![]()
Nee , daar ga ik niet mee akkoord ! Portugal heeft ook de zgn. "Pendoluso's" gekocht , afgeleid van de Italiaanse ETR460 "Pendolino's" ... en die rijden wél 200 km/u , zelfs sneller .. kijk hier maar ... bijbehorende commentaar :sable schreef:Portugal, bevoorbeeld heeft locomotiven goed voor 200km/u gekocht, maar hebben geen lijnen van 200km/u.
Natuurlijk zullen er weer een paar mensen zeggen dat het tilt-systeem het verschil maakt tussen 160 en 220 , maar dan nog ..Tilting Train at 220KM/H in the High Speed Line Between Pampilhosa and Aveiro, making 8 degrees Maximum of Tilting
Roberto V. Sousa ; 18-06-2004
Ik spreek van vroeger, niet nu.msts.be schreef:Nee , daar ga ik niet mee akkoord ! Portugal heeft ook de zgn. "Pendoluso's" gekocht , afgeleid van de Italiaanse ETR460 "Pendolino's" ... en die rijden wél 200 km/u , zelfs sneller .. kijk hier maar ... bijbehorende commentaar :
Italië misschien , in de jaren '50 en '60 (of was het al vroeger ?) van 3000V= 3 fasen naar gewone 3000V= ?Shrek schreef:zijn er eigelijk landen waar men ooit op grote schaal van bovenleidingsspanning is gewisseld?
3 fasen bij gelijkspanning?msts.be schreef:Italië misschien , in de jaren '50 en '60 (of was het al vroeger ?) van 3000V= 3 fasen naar gewone 3000V= ?Shrek schreef:zijn er eigelijk landen waar men ooit op grote schaal van bovenleidingsspanning is gewisseld?
één draad en twee sporenSteven schreef:bij gelijkstroom is er + en - das al dus twee draden he
hehe twee draden om precies te zijn bij 3000V, kijk maar is goede49memling schreef:één draad en twee sporenSteven schreef:bij gelijkstroom is er + en - das al dus twee draden he![]()
![]()
niet overal stevenSteven schreef:hehe twee draden om precies te zijn bij 3000V, kijk maar is goede49memling schreef:één draad en twee sporenSteven schreef:bij gelijkstroom is er + en - das al dus twee draden he![]()
![]()
![]()